Gå til innhold

Har så lyst på ett barn til :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi Har to herlige barn som er 4 år og 2 år. Jeg er i slutten av 20 årene og mannen min er snart 49, vi har fast jobb begge to, jeg tjener rundt 300 000 og han rundt 600 000, og har 2mil i boliglån. Bor i et hus som er 115 kvm, og tre soverom, ikke så store... Vi følte oss "ferdig" med barn, men nå er lysten tilbake, men alt jeg klarer å tenke på at er jeg skal begynne å studere om 2-3 år, og at mannen min begynner å kanskje bli litt gammel for å få barn? Vi har bare en bil og jeg har ikke lappen enda. Hva syns dere? :-(

Ps. Beklager mulige skrivefeil

Anonymous poster hash: 7734e...bc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var omtrent i samme situasjon, bare at mannen min er yngre enn din. Vi fikk nr 3 nå i vinter, og jeg begynte på lappen i sommer og har snart oppkjøring, men var ikke noe problem uten lappen før det heller, men mer praktisk blir det jo nå snart :) Ikke angret på nr 3 i det hele tatt :)

Skrevet

Takkfor svar, båper flere svarer

Skrevet

Dytt

Skrevet

Du er ung så kjør på! Vi hadde bestemt oss for to, men når minsta passerte 3 år kjentebjeg at jeg ville ha en til. Følte liksom hele veien at to var for lite! Jeg er midt i studier og har stort huslån, men vi bestemte oss for at det er nå eller aldri! Vi ville ikke ha så stor aldersforskjell :) nå sitter jeg her og er 28+4 på vei med lillesøster og jeg GLEDER meg villt!!! Timingen er nok ikke perfekt sånn i forhold til studier, men er SÅ glad likevel! Vi lever bare en gang og jeg vil ikke kne opp som 50 åring å angre på at jeg ikke fikk flere barn :) jeg er i slutten av 20 årene.

Anonymous poster hash: b5531...c17

Skrevet

Kjør på du :-)

Skrevet

Nå bør man jo helst være 2 som har lyst på en til da... Hva tenker mannen din?

Man bør også kjenne sine begrensninger. Tillater ikke hus, hjem, familieliv, energinivå, framtidsplaner osv et barn til, i den forstand at det fører veldig mye med seg, så kanskje det er lurt å stanse før man setter seg selv i en vanskelig situasjon. Tror nok mange har ønsket seg flere barn fordi det ligger naturlig i oss å få barn biologisk sett, men tror mange også er glade i ettertid for at man har klart å se forbi biologiske instinkter og heller tenkt fornuftig. Er trossalt bedre å ta vare på de man har enn å få flest mulig. Men der er jo selvsagt ikke slik forfalle at det ene utelukker det andre.

Anonymous poster hash: 6b034...391

Skrevet

Mannen min har også veldig lyst på. Jeg føler er hjertet sier kjør på, mens hjernen det motsatte :-(

Skrevet

Hvis du ønsker deg flere barn så er det sannsynligvis rett for dere. Hvis du hadde vært "ferdig med å få barn" så ville du i likhet med meg blitt helt stressa ved tanken på å bli gravid og få flere barn. Jeg føler meg kjempeferdig med 3, men jeg følte meg absolutt ikke ferdig med 2!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...