Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valget-2013/slik-blir-din-blaa-hverdag/10151610/ Dersom den nye regjeringen får gjennomslag for en del av disse punktene, ser det jo ikke ut til at hverdagen blir så fryktelig mye verre. Eller hva mener dere? Kjør debatt! Anonymous poster hash: a9124...75e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Høres bra ut alt sammen, spesielt punktet om at "Sosialhjelpsmottakere vil bli møtt med strengere krav om å være i aktivitet, dersom de skal motta sosialhjelp fra Nav." Anonymous poster hash: 06090...1b6
Gjest Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 JA hva skal man si? Synes ikke at dette er alarmerende i det hele tatt. Man må tenkte på sikt og over baby / barnehagestadiet. Verden og Norge kretser ikke kun om dette stadiet. Om far år 2 uker mindre, så ja vel.... Selv har jeg og min familie måtte ty til det private av helsetjenester og betalt for operasjoner i dyre dommer, da det offentlige ikke holder ord eller altfor lang ventetid. Mye jeg kunne ha skrevet nå på morraskvisten, men skal levere minsten i barnehage som har MAX pris, men husker da jeg betalte 7000 for de to eldste for endel år siden. Det gikk det også.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Nei, hverdagn til de fleste "a4-mennesekr" som jobber og er noenlunde friske,- kommer nok til og bli litt bedre. Om man tenker økonomisk frihet.. Men jeg er mer bekymret for hvor verdsatt vil KVINNER bli i arbeidslivet om 10-15 år om fedrekvote faller bort og det blir MER lønnsomt for kvinner og velge permisjon uten lønn/jobbe delitd.....Det vil jo være "gitt" at det er stor sjans for at enhver kvinnelig søker man har til en jobb vil koste tredobbelt av en MANN i samme stilling, Selv om man betaler kvinnen mindre timelønn,f ordi sjansen for at hun blir borte før, under og etter svangerskap, og deretter jobber redusert, er ENORM! SÅfremt det da ikke inføres tvungen kvotering av kvinner, vil våre døtre være verdt mye mindre som arbeidskraft enn menn. Desverre.....FOr hvem vil være den arbeidsgiver som gir investorere null/for lav avkasting for han/hun velger og være "politisk korrekt" og ansett kvinner, fremfor menn? Innse det...Man driver forretning for og tjene enger. Kvinner i deltid og i permisjon koster MYE mer enn en mann som ikke engang bruker syktbarn dagene sine...SÅ hvorfor tror dere at kvinner vil ha like lett for og få arbeid som en mann om dette skjer? Hvordan blir pensjonsmulighetene fremover? Tro vi går mot ENDA større krav til go spare selv,- det er det mange som ikke er i stand til....Faktisk. Samtidig vet man at de viktigste skattelettene vil påvirke kun de aller rikeste, om "Hvermannsen sparer en tusenlapp eller tre i skatt, så vil de rikeste i landet spare til sammen MILLLIARDER,- hver enkelt flere titalss millioner..Dette er penger regjering må få INN uansett,- men fra andre steder..(Oljepenger er IKKE alternativ) Jeg lurer på hvor de skal få DISSE fra. Det er ikke effekt i og kutte penger UT;- om man tenker vi "kan spare på redusert u-landshjelp og reduksjon i subsisider til bønder og journalister";- for dette er penger UT; som fortsatt skal ut...Som evt går ut til ANDRE tiltak, som veibygging f.eks.....Penger inn SKAL være xmillliarder, penger ut skal være Y milliarder.....Og dette er ganske satt.... Også privatisering av livsnødvendige tjenester som skole, sykehjem og sykehus....Ingen starter skole og sykehus for og tape penger på det og være snill. De som investerer i privat skole/sykehus har som mål og tjene penger på det..SÅ hvorfor skal det bli så mye bedre for vanlige folk, med normal inntekt om det private tilbud presser ut det offentlige for deretter stå fritt til og ta den prsi de trenger for den avkasting de øker? FOrdi det offentlige ikke lenger har et tilbud til oss? Nei, jeg ser også at vi kan få det bedre her og nå, men fremitden, da særlig til mine, nei VÅRE barn, er jeg bekymret for....... Anonymous poster hash: db783...58b
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #5 Skrevet 10. september 2013 Dyrere barnehage og kortere foreldrepermisjon vil nok merkes av noen her. Nedbygging av strandsonen vil være positivt for noen og negativt for mange. Lavere krav til egenandel på boliger tipper jeg vil føre til at boligprisene stiger. Personlig liker jeg heller ikke tvangssammenslåing av kommunene eller at vi i større grad må spare til egen pensjon. Mer praksiss og mindre teori på yrkesfag synes jeg er bra. Anonymous poster hash: 4a1cf...f1c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #6 Skrevet 10. september 2013 "Det skal fortsatt gis full lønn under sykdom. Men det blir trolig innført faste lengder for sykmeldinger, som gjør at folk må komme raskere tilbake i jobb." Skal det bli en mal for hvor lenge du kan være sykmeldt for f.eks operasjon i et kne, vondrygg, depresjon osv. Hvordan skal det fungere? Får en ikke være sykmeldt mer en f.eks 6 uker når en har operert kneet fordi det sier reglene? Folk er forskjellige og har forskjellige jobber. Jeg ser ikke hvordan det skal fungere i praksis. Dyrere barnehage vil jo føre til at de barna som trenger det mest ikke kommer til å være i barnehagen Anonymous poster hash: 2bb39...4fe
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #7 Skrevet 10. september 2013 "Det skal fortsatt gis full lønn under sykdom. Men det blir trolig innført faste lengder for sykmeldinger, som gjør at folk må komme raskere tilbake i jobb." Skal det bli en mal for hvor lenge du kan være sykmeldt for f.eks operasjon i et kne, vondrygg, depresjon osv. Hvordan skal det fungere? Får en ikke være sykmeldt mer en f.eks 6 uker når en har operert kneet fordi det sier reglene? Folk er forskjellige og har forskjellige jobber. Jeg ser ikke hvordan det skal fungere i praksis. Dyrere barnehage vil jo føre til at de barna som trenger det mest ikke kommer til å være i barnehagen Anonymous poster hash: 2bb39...4fe
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #8 Skrevet 10. september 2013 "Det skal fortsatt gis full lønn under sykdom. Men det blir trolig innført faste lengder for sykmeldinger, som gjør at folk må komme raskere tilbake i jobb." Skal det bli en mal for hvor lenge du kan være sykmeldt for f.eks operasjon i et kne, vondrygg, depresjon osv. Hvordan skal det fungere? Får en ikke være sykmeldt mer en f.eks 6 uker når en har operert kneet fordi det sier reglene? Folk er forskjellige og har forskjellige jobber. Jeg ser ikke hvordan det skal fungere i praksis. Dyrere barnehage vil jo føre til at de barna som trenger det mest ikke kommer til å være i barnehagen Anonymous poster hash: 2bb39...4fe
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #9 Skrevet 10. september 2013 Ser ikke poenget med å fjerne toppskatten. Er selv toppskatteyter med glede. Helt kurant at vi som tjener mest skal bidra i større grad til fellesskapet. Bunnfradraget økes og formuesskatten kuttes kraftig. Alt dette er midler som bidrar tilfellesskapet, hvor skal disse midlene hentes fra nå? Veldig mye skal bli billigere og bedre, hvordan skal alt finansieres? økte barnehagepriser og kutt i fedrekvoten er ikke tilstrekkelig. Norge har den beste økonomien i Europa. Jeg er spent på hva status vil være etter 4 år med den nye økonomien. Anonymous poster hash: d0746...ece
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #11 Skrevet 10. september 2013 "Det skal fortsatt gis full lønn under sykdom. Men det blir trolig innført faste lengder for sykmeldinger, som gjør at folk må komme raskere tilbake i jobb." Skal det bli en mal for hvor lenge du kan være sykmeldt for f.eks operasjon i et kne, vondrygg, depresjon osv. Hvordan skal det fungere? Får en ikke være sykmeldt mer en f.eks 6 uker når en har operert kneet fordi det sier reglene? Folk er forskjellige og har forskjellige jobber. Jeg ser ikke hvordan det skal fungere i praksis. Dyrere barnehage vil jo føre til at de barna som trenger det mest ikke kommer til å være i barnehagen Anonymous poster hash: 2bb39...4fe Kun de med høy lønn får dyrere bhg og det er 200 mer i mnd. Sykemeldinga arer en bestemr lengde. Etter det må du ha gradert, eller over på aap. Anonymous poster hash: 823ac...dac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå