Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #1 Skrevet 9. september 2013 http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-24014551 "Erna Solberg, who heads the Conservative Party, is widely expected to form a government with the anti-immigration Progress Party. Mr Stoltenberg said he would step down after presenting the budget next month. The Labour leader, prime minister since 2005, congratulated Ms Solberg. He said his party tried "to do what almost no one has done, to win three elections in a row, but it turned out to be tough," AP reports. Jens Stoltenberg has congratulated his opponent on her victory The Conservative leader told supporters in Oslo that the outcome was "a historic election victory for the right-wing parties," according to AFP. The vote was Norway's first general election since attacks by a far-right extremist killed 77 people at a Labour Party youth camp in 2011. The perpetrator of those attacks, Anders Behring Breivik, had previously been a member of the Progress Part." Anonymous poster hash: 6bf1d...c7f
Tabitha Skrevet 9. september 2013 #2 Skrevet 9. september 2013 Jaha... de framstiller FrP som et parti på linje med Front National i Frankrike. Eller verre.... Blitzerne vil nok juble for en slik framstilling. Men FrP er først og fremst opptatt av skattereduksjon.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Uff. Blir flau av å være norsk i dag. Kan ikke fatte at så mange stemte blått - og se hva verden sier om oss nå! Anonymous poster hash: 78cb0...c82
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Uff. Blir flau av å være norsk i dag. Kan ikke fatte at så mange stemte blått - og se hva verden sier om oss nå! Anonymous poster hash: 78cb0...c82 Du vet da naturligvis at de aller fleste land i verden styres av konservative? Altså blått? Anonymous poster hash: cbd73...3e5
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #5 Skrevet 10. september 2013 Uff. Blir flau av å være norsk i dag. Kan ikke fatte at så mange stemte blått - og se hva verden sier om oss nå! Anonymous poster hash: 78cb0...c82 Du vet da naturligvis at de aller fleste land i verden styres av konservative? Altså blått? Anonymous poster hash: cbd73...3e5 Ja, og se sårbar det går med dem! Folk vet fan ikke sitt beste helt tydelig. Anonymous poster hash: 3c96f...73a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #6 Skrevet 10. september 2013 Uff. Blir flau av å være norsk i dag. Kan ikke fatte at så mange stemte blått - og se hva verden sier om oss nå! Anonymous poster hash: 78cb0...c82 Du vet da naturligvis at de aller fleste land i verden styres av konservative? Altså blått? Anonymous poster hash: cbd73...3e5 Ja, og vi ser jo hvordan det har gått... Anonymous poster hash: 3e2e2...b3e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #7 Skrevet 10. september 2013 Gruer meg til finanskrisa treffer Norge med full trøkk om ikke så lenge. Island var styrt av FrP i 15 år, se hvordan det gikk med dem. Anonymous poster hash: a6a4a...957
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #8 Skrevet 10. september 2013 ENDELIG BLÅTT Nå er det nok mange i det store utland som skjelver for nå kan ikke Jens kaste penger etter dem. Anonymous poster hash: 51c3c...0da
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #9 Skrevet 10. september 2013 Gruer meg til finanskrisa treffer Norge med full trøkk om ikke så lenge. Island var styrt av FrP i 15 år, se hvordan det gikk med dem. Anonymous poster hash: a6a4a...957 FrP får ikke regjere så lenge her i landet, det kan jeg garantere. Nå har de fire år på å bevise sin udugelighet for alle, og så er det rett ut. Anonymous poster hash: 3c96f...73a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #10 Skrevet 10. september 2013 Ja, det spørs om høyre/FrP regjering holder i 4 år. Jeg tror ikke det. Selv stemte jeg KrF for å "jevne" ut litt, men vi får se om det går. Har ikke like trua idag etter å ha sett Siv Jensens seierstale. Fy f...! Anonymous poster hash: c4d17...f3d
skjotta Skrevet 10. september 2013 #11 Skrevet 10. september 2013 Herrejeremia... frp har hva? 10 mandater? De blir med, men de sitter da ikke i en maktposisjon... høyre kan styre uten dem og det vet de.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #12 Skrevet 10. september 2013 JEg vet at vi med jobb, og ellers normalt oppegående, uten store fysiske og/eller psykiske skavanker, nok kommer til og få en litt mer romslig økonomi i tida fremover. Kan jo virke kult det..Men det som jeg frykter er at fedrekovte blir redusert/fjernet, barnehage blir dyrere og kvinner får mer penger for og gå hjemme. Sakte men sikkert vil antall kvinner osm tar ut ulønnet permisjon/jobber redusert blir større og større... Og jobbe TILBAKE fedrekvote og bjøre det mer attraktivt for kvinner og UT og jobbe enn og gå hjemme og "spankulere" vil kreve mer enn EN stortignsperiode.. Jeg frykter at fire år med denne regjering vil gi MIN familie i DAG; noen gode år, mtp økonomi, så lenge vi holder oss friske,- men min datter kommer til og slite med og få jobb om hun vil være fulltidsjobbende kvinne,- og min sønn, full av empati og anlegg for og nedvuredere sine egne evner OGSÅ kommer til og slite i et jobbmarkedt hvor "den sterkeste" vinner... Jeg skal spare hver ei krone jeg tjener på ny regjering, og tiltak den innfører som bedrer vår økonomi,-frem til krasjet kommer. Eller om vi er heldige, at ny rgjering kommer før skaden skjer..Så har jeg iallefall spart opp til "fremtidige" kriser....... Jeg håper at de ASAP innfører høyere innslag for formueskatt(evt fjerner den) og toppskatt, så får vi vanlige folk se at det spiller INGEN rolle for OSS at de gjør dette. Mens de som tjener og eier mest her i landet,- vil spare flere titalls millioner hver på slikt..Penger som må komme INN fra andre steder.... Da penger inn og ut er gitt....Hva som skal gå ut til hva og hvor man skal få INN penger fra, er jo mulig og endre. MEn man kan ikke tjene inn redusert inntekt på kutt i utgifter..De må komme INN fra andre steder..DET blir spennende og se hvordan det skal gjøres..Nei, og bruek mer av oljepengene er IKKE aktuelt...Det har alle prati i ny regjering gått med på,- minus Frp..Og om de tviholder på og endre Handlingsregelen,- så vil de risikere at regjeringa må gå av,- før de har startet... Anonymous poster hash: 546b6...01c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #13 Skrevet 10. september 2013 Herrejeremia... frp har hva? 10 mandater? De blir med, men de sitter da ikke i en maktposisjon... høyre kan styre uten dem og det vet de. De har faktisk 29 mandater, og det er 29 for mange. Anonymous poster hash: 3c96f...73a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #14 Skrevet 10. september 2013 (endret) Slettet. Upassende innlegg Endret 10. september 2013 av Moderator-IS upassende
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #15 Skrevet 10. september 2013 (endret) Slettet. Svar på slettet innlegg Endret 10. september 2013 av Moderator-IS Svar på slettet innlegg
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #16 Skrevet 10. september 2013 (endret) slettet. Svar på slettet innlegg Endret 10. september 2013 av Moderator-IS Svar på slettet innlegg
skjotta Skrevet 10. september 2013 #17 Skrevet 10. september 2013 Herrejeremia... frp har hva? 10 mandater? De blir med, men de sitter da ikke i en maktposisjon... høyre kan styre uten dem og det vet de. De har faktisk 29 mandater, og det er 29 for mange. Anonymous poster hash: 3c96f...73a So? Høre kan fortsatt styre uten dem og der er ikke sjangs for at de får gjennom de ville ideene sine... Bare vent til seiersrusen og dommedagsprofetiene legger seg så vil dere se at verden ruller videre og vi vil alle bestå. Og om 4, max 8 år er det norske folk nok en gang overbevist om at gresset er grønnere på den andre siden og vi får nytt regjeringsskifte og alt dette begynner om igjen.
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 10. september 2013 #18 Skrevet 10. september 2013 Tror Norge har godt av et bytte og fjerne fedrekvoten er ikke det dummeste da kan hver familie gjøre slik som er best for dem og høyere pris på barnehage er heller ikke dumt,da velger flere og ha barna sine hjemme lengre, 1 åringer har ingenting i barnehagen og gjøre.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #19 Skrevet 10. september 2013 Tror Norge har godt av et bytte og fjerne fedrekvoten er ikke det dummeste da kan hver familie gjøre slik som er best for dem og høyere pris på barnehage er heller ikke dumt,da velger flere og ha barna sine hjemme lengre, 1 åringer har ingenting i barnehagen og gjøre. De skal ikke fjerne fedrekvoten, bare redusere den litt uten at den delen som kan fordeles skal økes. Det blir kortere permisjon totalt. Anonymous poster hash: e6448...e6a
Gjest meg mamma? Skrevet 10. september 2013 #20 Skrevet 10. september 2013 Tror Norge har godt av et bytte og fjerne fedrekvoten er ikke det dummeste da kan hver familie gjøre slik som er best for dem og høyere pris på barnehage er heller ikke dumt,da velger flere og ha barna sine hjemme lengre, 1 åringer har ingenting i barnehagen og gjøre. Det beste ville jo vært om den forhøyede barnehageprisen fører til bedre barnehager med flere ansatte og bedre kvalitet. Tenk om det endelig kunne komme en lov om antall barn per voksen. Men tviler på det
FirstAidKit Skrevet 10. september 2013 #21 Skrevet 10. september 2013 Høyre vil gjøre barnehagen BILLIGERE for de som har dårlig råd, og da kan de som har bedre råd betale mer. Og "mer" er snakk om 200 kr max. Er ikke dette en fornuftig politikk, så vet neimen ikke jeg. Så der kan dere som klager over økte barnehagepriser og det at Høyre bare vil de rikeste best, spise deres egne sure sokker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå