Gå til innhold

Og poenget med FAU i barnehage er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart foreldremøte i barnehagen og også valg av FAU. Jeg har sittet ett år for noen år siden og klarer ikke finne engasjement og iver etter å bidra her. Hvorfor FAU i barnehage? Hold skole utenfor, der ser jeg poenget!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er leder i FAU i vår barnehage. Det jeg opplever er at noen foreldre ikke klarer eller får til en god dialog med barnehagen, de får ikke fremmet sine synspunkter og de er engstelige for å ta opp ting. Noen foreldre har også opplevd å ikke bli hørt eller få hjelp. Da kommer de til meg og jeg fremmer det foreldrene ønsker å si og jeg kan være med som en støtte.

Vi i FAU får være med å velge lekeapparater til barna, delta på planlegging av turer, komme med innspill til mat osv.

Anonymous poster hash: ea3ef...e09
Skrevet

Men kan ikke en SU representant ta opp saker med styrer hvis ikke foreldrene tør?

Jeg opplevde at vi bare planla fester, avslutninger og dugnader og hvorfor kan ikke barnehagen gjøre dette selv? Må vi ha sommerfest planlagt av FAU?

På foreldremøter blir mat, lekeapparater mm diskutert....

Skrevet

Men kan ikke en SU representant ta opp saker med styrer hvis ikke foreldrene tør?

Jeg opplevde at vi bare planla fester, avslutninger og dugnader og hvorfor kan ikke barnehagen gjøre dette selv? Må vi ha sommerfest planlagt av FAU?

På foreldremøter blir mat, lekeapparater mm diskutert....

Vi har en arrangementskomitè i stedet for FAU, i tillegg til SU. Da kan vi planlegge avslutninger, fester osv mens barnehagen kan bruke tiden på barna våre. Vi planlegger selvfølgelig i samarbeid med barnehagen, men vi sparer mye tid for barnehagen ved å hjelpe dem med det.

Anonymous poster hash: f34be...ed9

Skrevet

Men kan ikke en SU representant ta opp saker med styrer hvis ikke foreldrene tør?Jeg opplevde at vi bare planla fester, avslutninger og dugnader og hvorfor kan ikke barnehagen gjøre dette selv? Må vi ha sommerfest planlagt av FAU?På foreldremøter blir mat, lekeapparater mm diskutert....

Vi har en arrangementskomitè i stedet for FAU, i tillegg til SU. Da kan vi planlegge avslutninger, fester osv mens barnehagen kan bruke tiden på barna våre. Vi planlegger selvfølgelig i samarbeid med barnehagen, men vi sparer mye tid for barnehagen ved å hjelpe dem med det. Anonymous poster hash: f34be...ed9

Hm, men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor en trenger slike arrangement i barnehagen? Og hvorfor FAU skal arrangere det?

Skrevet

Men kan ikke en SU representant ta opp saker med styrer hvis ikke foreldrene tør?Jeg opplevde at vi bare planla fester, avslutninger og dugnader og hvorfor kan ikke barnehagen gjøre dette selv? Må vi ha sommerfest planlagt av FAU?På foreldremøter blir mat, lekeapparater mm diskutert....

Vi har en arrangementskomitè i stedet for FAU, i tillegg til SU. Da kan vi planlegge avslutninger, fester osv mens barnehagen kan bruke tiden på barna våre. Vi planlegger selvfølgelig i samarbeid med barnehagen, men vi sparer mye tid for barnehagen ved å hjelpe dem med det. Anonymous poster hash: f34be...ed9

Hm, men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor en trenger slike arrangement i barnehagen? Og hvorfor FAU skal arrangere det?

Nei, man trenger jo ikke å gjøre noe sosialt med de andre foreldrene i barnehagen, men de fleste syns det er hyggelig å se foreldrene til de barna leker med litt mer enn 2 min ved henting og levering. Og det er vel akkurat det å arrangere sånne ting som er en av oppgavene til FAU. 

Hvis du hadde hatt barn i samme barnehage som mitt barn, så hadde jeg håpet at du ikke ble medlem av FAU, for jeg kan ikke tenke meg at du vil gjøre noen god jobb der. La noen andre som ønsker å ha gjøre noe positivt i barnehagen ta på seg å være med i FAU.

Anonymous poster hash: f34be...ed9

Skrevet

Nei, man trenger jo ikke å gjøre noe sosialt med de andre foreldrene i barnehagen, men de fleste syns det er hyggelig å se foreldrene til de barna leker med litt mer enn 2 min ved henting og levering. Og det er vel akkurat det å arrangere sånne ting som er en av oppgavene til FAU.  Hvis du hadde hatt barn i samme barnehage som mitt barn, så hadde jeg håpet at du ikke ble medlem av FAU, for jeg kan ikke tenke meg at du vil gjøre noen god jobb der. La noen andre som ønsker å ha gjøre noe positivt i barnehagen ta på seg å være med i FAU. Anonymous poster hash: f34be...ed9

Jeg kjenner mange foreldre ganske godt, ikke pga festene, men pga at vi treffes v henting eller at ungene er med hverandre hjem! Syns det er vanskeligere å bli kjent på disse arrangementene da det er masse unger og foreldre fra alle avdelinger. når barnehagen derimot arrangerer frokoster, fn dag og lignende, det er da vi blir kjent. sitter rundt samme bord med foreldre og unger fra samme avd. Og nei, blir ikke med i FAU når jeg ikke ser poenget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...