Gå til innhold

Er det noe "håp" for mannen min???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å få noen smarte tips av dere smarte damer!!!

Kort: Min mann er 47 år og har KUN 9-årig grunnskole. Han har en trygg og sikker arbeidsplass hvor han har vært i 26 år, men er drittlei og angrer selvfølgelig på at han

ikke tok utdannelse i sin ungdom.

Jobber på gulvet i en fabrikk.

Han kunne godt tenke seg å gå noe videre nå, men pengene stopper oss. Da han jobber annenhver uke dag/kvel så er det vanskelig å kombinere med skolegang, og har ikke råd til permisjon...

Alder stopper også, det er grenser for hvor mye man kan legge i en utdannelse når man har 15 år igjen i arbeidslivet.

Han snakker om helsefag, ambulanse, oljeplattform, brannmann....men alt virker så uoverkommelig....

Noen andre tips?? Anonymous poster hash: 1b5cb...6b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nettkurs? Mamma jobbet fult og startet på master da hun var 54. Er nå 60 og har byttet jobb etter å ha jobbet i samme firma i over 30 år. Det er mulig så lenge en vil å finner det en vil.

Skrevet

Privatist. Ellers kan han ta fag gratis på kvelden på voksenopplæring.

Skrevet

Ang nettkurs så koster vel det skjorta???

Anonymous poster hash: 6eef7...01d

Skrevet

Ang nettkurs så koster vel det skjorta???

Anonymous poster hash: 6eef7...01d

Det kommer vel an på hva en tar og i hvilken skole.

Skrevet

Kan han tenke seg å jobbe som nattevakt da? Ganske godt betalt (underkant av 190 kr. i timen) og ikke så vanskelig og få... Trenger ikke utdanning.

Kan også kombineres med annen jobb på dagtid iom. at om du jobber 60% nattarbeid har du utbetalt det samme som om du jobber 100% dagtid.

Jeg tenker altså på nattevakt i bolig for psykisk utviklingshemmede eller lignende... Gjennom kommunen.

Anonymous poster hash: eca68...4e5
Skrevet

Heia mannen! Har selv en mor som tok utdannelse sent, men jobbet seg helt til topps. Alder bør ikke være hindring om han er motivert.

Når det gjelder kostnader så er det dessverre slik at studier koster litt (har selv et saftig studielån frem til jeg blir pensjonist). Men alt koster ikke like mye. Hva interesserer han seg for? Og hva er han god på? Hva angrer han på fra gamledager (hva hadde han gjort om han kunne tatt valget om igjen)?

Lykke til!

Anonymous poster hash: 33add...669

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...