Gå til innhold

Kynnere vs begynnende rier...uke 38.

Anbefalte innlegg

Har plutselig masse kynnere nå, som begynner å bli litt ubehagelige. På en skala fra 1-10, er de bare på 7 med ubehag. Hvordan skiller man begynnende rier fra kynnere ?? Og hvor vonde er de første riene?? Sånn i forhold til maks kynnere??

Håper noen kan svare meg, er førstegangs og helt grønn jo ;)

Anonymous poster hash: a04e1...ade

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144079458-kynnere-vs-begynnende-rieruke-38/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tredjegangs her, og mine kynnere nå er som de første maseriene med førstemann. Man får et annet forhold til smerte når man har vært igjennom en fødsel, så dette vil jeg si er mildt ubehag. En 2 kanskje på en skala der 10 er verst. Er i uke 38.

Maseriene mine var vonde ganske fort. Klarte ikke å sove gjennom dem og de slet meg helt ut. Har masse kynnere nå om dagen, også nå her jeg sitter og følger valget, men er ikke noe som kjennes ut som noe artig ;-) Utløses sansynligvis av at baby er veeeeeldig aktiv om dagen. Så ja, rier er definitivt noe annet enn kynnere, men det skjønner man, tror jeg, når riene starter.

Jeg fikk beskjed om at man visste det når det virkelig var rier.. ehm. Med første hadde jeg det jeg vil kalle regelmessige kynnere og dro inn på føden med 4 cm.

Fikk aldri ordentlige rier selv så fikk riestimulerende drypp.

Med nr 2 hadde jeg hatt litt regelmessige kynnere på natta og dro inn kl 14 på dagen for sjekk på føden. Hadde ikke vondt annet enn i bekkenet, men 5cm og fødte i 9 tiden på kvelden. Fikk også da riestimulerende drypp som ga meg stormrier.

Så nå sitter jeg her da, 3. gangs og har regelmessige kynnere hvert 7-8 min og lurer på om det er noe på gang. Nesten så jeg lurer på om jeg skal ringe føden for å få komme inn på en sjekk...

Det jeg ville frem til var at vi alle er forskjellige og har forskjellig smerteterskel. Jeg f.eks. får visst ikke sterke nok rier uten drypp så er jo håpløst å vite når jeg skal ringe. Vil jo ikke virke hysterisk og desperat heller når det er 3. gangen..

Har samme historie som deg, bare at mine maserier var ganske vonde. Ikke noe ifht da de satte på dryppet, selvfølgelig :-S Valgte derfor epidural før dryppet ble satt på med nr to. Stjernekikkere begge to. Her har det aldri vært noen fare for hjemmefødsel, så dersom du klarer å få deg litt søvn i natt, så ville jeg ventet til i morgen og ringt de for råd.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...