Gå til innhold

Hvis dette skjedde da du stemte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville du ha gjort hvis valgfunksjonærene ikke hadde navnelistene sine og derfor puttet stemmen din i en konvolutt, skrev personnummeret ditt på den, og sa at de som teller stemmene skal sjekke om du hadde stemmerett? Hadde du følt at det var greit?

Anonymous poster hash: a52d6...9c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Da kan jo de se hva du stemmer.. Jeg hadde ikke likt det... 

Anonymous poster hash: c5fcc...7b1
Skrevet

Da hadde jeg rett og slett ikke stemt. Hadde ikke følt meg trygg på den ordningen. Hadde også klaget og synes det var synd, men for det om ikke godt nok!

Skrevet

Skulle ikke være noen konvelutt i år sa dem til meg. Skulle bare brette stemmesedelen og legge den nedi.

Jeg fikk faktisk stemme uten å vise verken valgkort eller legitimasjon fordi han som satt å huka meg ut i mantallet mente han visste hvem jeg var selv om han ikke kunne navnet mitt.... hmmm merkelig på bygda altså :huh:

Anonymous poster hash: 8a791...a81
Skrevet (endret)

Uten å kunne sitere til noe lovverk, så mener jeg at denne "praksisen" er ulovlig og høyst suspekt! Stemmen din skal legges i en plombert boks mens du ser på!

Dessuten er det hemmelig valg, og når ditt personnr er skrevet på, er det ikke hemmelig. Stemmen skal ikke spores tilbake til deg. Dette hadde jeg ikke godtatt!

Endret av BareMas
Skrevet

Det kan umulig være lov? Det er hemmelig valg, det er nedfelt i norsk lov!

Skrevet (endret)

Dette skjedde meg også. I samme valgområde. Fikk tildelt stemmested en mil unna, men gikk heller 500 meter ned på skolen her og stemte. De la seddelen min i en konvolutt og la denne i en annen konvolutt som de skrev både navn, adresse, fødselsdato osv. på... Tenkte egentlig ikke over det det og da, men ser jo problemet ved en evt "utro tjener"

Endret av Magehus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...