Gå til innhold

Trenger hjelp ang legging så ikke jeg blir gal

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 15 mnd. Han går i bhg hver dag fra 8-15 ca. Sovner kl 11 eller 12 og sover som regel 1,5 timer. På kvelden har vi normalt lagt han 18.30-19, men i det siste har han blitt voldsomt vanskelig å legge. Bruker 45-60 min hver ENESTE kveld. Ligger og ler, så griner, så sparker i sprinklene, så turner, så griner igjen. Jeg har tenkt tanken at han kan være overtrøtt, men syns ikke han virker trøtt før kl 19 egentlig... Sovner da kanskje 20 og sover da til 5.30-6. 

Så, bør jeg kutte ned på dagssøvnen? Evt skal jeg si at han skal kun ha fx en time, eller skal jeg si at han skal vekkes, feks kl 13? Skal jeg legge han senere, kl 20? Han skal jo opp rundt 6 for å rekke å stelles og spise før bhg.. 

Hva har dere gjort?

Anonymous poster hash: a0ec7...da4

Anonymous poster hash: a0ec7...da4

Fortsetter under...

Her må gutten legges FØR han viser at han er trøtt ellers tipper det over og blir slik du beskriver. Ellers tupper han kanskje 1 time eller 2 også er det fullt rabalder i en times tid. Så vi måtte bare teste oss frem og etter barnehagestart i august så er det stort sett i seng senest 18.30. Ofte kl. 18-18.15. Og da har vi allerede roet ned 20min med se i bøker før det. Vår gutt er også våken og oppe mellom 5 og 6 tiden så han trenger nok den søvnen han får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...