Gå til innhold

Sykemeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt litt med magevondter siste tiden, spesielt etter travle tider på jobb, hvor jeg går mye og står mye uten særlig mulighet for å sitte i løpet av dagen. Jobber også i skift, og etter en 52 timers uke merket jeg igår at jeg hadde skikkelig "krampe"/"sting" aktige smerter langs hele høyre side og ned under magen. Kunne minne litt om ligamentsmerter, bare at disse ikke gikk over, men varte hele dagen. Har våknet om nettene også av dette, og idag måtte jeg gå til legen for å høre hva han hadde å si. Fikk egentlig ikke så mye svar, men han ville sykemelde meg 100 % ut uken og halve neste uke. Jeg hørte om det var mulig å få gradert sykemelding, men "det får ikke du bestemme, jeg vil du skal være hjemme og slappe av, iallefall disse dagene".

Så nå sitter jeg her, med min aller første sykemelding og prøver å overbevise meg selv om at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet for å være vekke fra jobb allerede (er 20 uker). Noen flere som har merket slike smerter? Ikke så lett å forklare de..

Skal prøve å ta det med ro disse dagene, så håper jeg å være tilbake på jobb om et par uker, om enn ikke 100 %.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik har jeg hver gang jeg går tur med hunden :-/ nå har jeg en nesten 40 kg hund som har sine krefter men kjenner det er virkelig ubehagelig når magen kjennes ut som om den skal revne på under siden.. :-/ kos deg med sykemeldingen og nyt dagene slik at du er opplagt til jobb etter sykemelding om kroppen tillater det.. Kan jo begynne med en 50% sykemelding når du begynner igjen slik at du får ta det i ditt tempo.. Er selv 24 uker imorgen og jeg fikk beskjed av jordmora mi at jeg måtte høre på kroppen når den gir beskjed om at det begynner å bli nok.. Litt ubehag og vondt er jo vanlig når alt vokser og strekker på seg men sånne smerter skal vi ikke ha og da må vi roe oss ned litt.. Selv står jeg midt i flyttekaos og fikk streng beskjed om å ikke presse meg.. Hun ville ikke se meg på føden enda :-)

Skrevet

Jeg var hos kiropraktor igår og fikk beskjed at det skyldes bekkenlåsning. Hun knakk meg godt opp og jeg skal tilbake for flere behandlinger. Fortalte ikke at jeg hadde hatt vondt i magen før hun sa at siden bekken var så låst så kunne jeg oppleve å ha "sting" i magen og dermed få kynnere! Kanskje du skal prøve kiropraktor? Det er iallefall forebyggende, og jeg føler meg mye bedre allerede :)

Lykke til med flytting - og ja, det er viktig å ikke presse seg selv mer enn nødvendig nå, selv om det er veldig vanskelig når en "skal bare"..

Skrevet

Har lest en del om folk med for tidlig vannavgang som startet med smerter i høyre side og siden gikk vannet. Hør på legen. Du kan ikke sammenlikne hva legen sier i ditt tilfelle med hva folk har opplevd her inne og sier er ufarlig.

Anonymous poster hash: 837bd...404

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...