Kanelbolla Skrevet 9. september 2013 #1 Skrevet 9. september 2013 Min lille på 10 måneder får to jeksler samtidig og det er hysterisk gråting for hun har så vondt. Hånden er konstant inne i munnen å klør. Vil ikke ha leker eller biteringer å tygge på... Er tom for maispinner, som funker i 5 min før det er like ille igjen... Smørt inn med sånn dento greie to ganger, men må vente en stund før jeg kan smøre igjen. Kald drikke gis. Masse snørr og tårer, hyl og grin. Mor joiner snart grininga. Får så vondt av henne og vil så gjerne hjelpe henne med smertene
Collette Skrevet 9. september 2013 #3 Skrevet 9. september 2013 I slike tilfeller tyr jeg til paracet eller Ibux. :)Fungerer som bare det!
Light of my life Skrevet 9. september 2013 #4 Skrevet 9. september 2013 ...jeg syntes ikke paracet hjalp noe, men det er jo alltids verdt et forsøk. Fryktelig frustrerende når man ikke får gjort noe med smertene til den lille! Har akkurat vært gjennom det samme så du har all min sympati. Håper det gir seg snart da, lykke til
Kanelbolla Skrevet 9. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2013 Det har kommet to tagger opp på begge tennene og hunden er i spenn mellom dem... Ser ut til å bli vonde dager da huden er ganske tykk der enda. Hvis jeg tyr til smertestillende.. Hva bør jeg da kjøpe av ibux og paracett?
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 9. september 2013 #6 Skrevet 9. september 2013 Trenger også tips... Mini på 6 mnd driver og får sine første tenner og roer seg ikke for nattem.. Og når han først gjør, våkner han hele tiden..
Collette Skrevet 9. september 2013 #8 Skrevet 9. september 2013 Jeg tror at Ibux hjelper best, men det skal egentlig ikke gis til barn under ett år. Jeg har gjort det fordi legen sa det var OK. Kanskje prøve paracet først?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #9 Skrevet 9. september 2013 Paracet! Har dessverre gått med mange her. Fire toårsjeksler igjen. Gleder meg vilt til de er ute! Anonymous poster hash: 7560a...5d3
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #10 Skrevet 9. september 2013 En iskald, oppvridd klut er også deilig å sutte på, synes vår. Anonymous poster hash: 7560a...5d3
Frigga Skrevet 9. september 2013 #11 Skrevet 9. september 2013 Har foreløpig ikke prøvd det selv, men har lest her inne at flere har hatt større suksess med å smøre på flytende ibux/Paracet enn Dentinox. Verdt et forsøk
Kanelbolla Skrevet 9. september 2013 Forfatter #12 Skrevet 9. september 2013 Hun roet seg faktisk helt og sovnet fint etter at faren ga henne kokt potet i terninger. Av alle ting! Så nå ligger alt av baby-biteringene jeg fant, som har vann inni, i kjøleskapet klart til i morgen. Skal teste kald, våt klut i morgen også. Er ikke noe fan av midikamenter, så jeg prøver det som prøves kan før jeg kjøper paracett.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #13 Skrevet 9. september 2013 Jeg har faktisk gitt litt sukkervann, og jeg tror det hjelper. Er ikke så glad i å gi henne det, men det har vært siste utvei nå som to tenner kom ut samtidig. Anonymous poster hash: eb4a5...87a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå