Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #1 Skrevet 9. september 2013 Hva er et godt nivå og ligge på?:-) er det vanskelig å få nøyaktige prøve svar på dette? Anonymous poster hash: 19a22...1bb
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #2 Skrevet 9. september 2013 prøvesvarene er jo helt nøyaktige. hva som er best å ligge på nivåmessig varierer fra person til person, så det går ikke an å svare generelt på. Hilsen en sykepleier som har hatt diagnosen hypothyreose i 10 år og bruker 125 mvg Levaxin pr dag og ligger ca på T4 15 og TSH 0,5. Fungerer fint for meg. Anonymous poster hash: 9d87d...a0e
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #3 Skrevet 9. september 2013 prøvesvarene er jo helt nøyaktige. hva som er best å ligge på nivåmessig varierer fra person til person, så det går ikke an å svare generelt på. Hilsen en sykepleier som har hatt diagnosen hypothyreose i 10 år og bruker 125 mvg Levaxin pr dag og ligger ca på T4 15 og TSH 0,5. Fungerer fint for meg. Anonymous poster hash: 9d87d...a0e Okei, takk for svar:-) mener og ha hørt det kan svinge litt og at det derfor ikke alltid gir et nøyaktig bilde. Men, mulig jeg tar feil:-) mitt er: T4 12 og TSH 1, 11. Sliter veldig med å gå ned i vekt, men dette er vel fine verdier det da? :-) Anonymous poster hash: 19a22...1bb
HvittHus Skrevet 9. september 2013 #4 Skrevet 9. september 2013 Hormonlaboratoriet på Aker har utarbeidet noen behandlingsmål for hypothyreosepasienter. Der anbefaler man en TSH på mellom 0.5 og 1.5, samt FT4 i midtre til øvre tredjedel av referanseområdet. Med disse anbefalingene i bakhodet kommer man et stykke på vei i behandlingen og så kan man fininstille etter det ens egen kropp krever.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #5 Skrevet 9. september 2013 Hormonlaboratoriet på Aker har utarbeidet noen behandlingsmål for hypothyreosepasienter. Der anbefaler man en TSH på mellom 0.5 og 1.5, samt FT4 i midtre til øvre tredjedel av referanseområdet. Med disse anbefalingene i bakhodet kommer man et stykke på vei i behandlingen og så kan man fininstille etter det ens egen kropp krever. Takk for informasjon! :-) hi Anonymous poster hash: 19a22...1bb
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #6 Skrevet 9. september 2013 En ting, blir stoffskifte høyere når man er gravid? Jeg raser ned i vekt når jeg er gravid! Legger ikke særlig på meg mot slutten av graviditeten heller. . Hi Anonymous poster hash: 19a22...1bb
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #7 Skrevet 9. september 2013 Om du sliter med å gå ned i vekt med de verdiene er det vel større sannsynlighet for at du er insulinresistent og derfor sliter? Lavt stoffskifte gir ikke mange kiloene, men en insulinresistent person med feil kosthold blir feit. Anonymous poster hash: 1c0f8...85f
HvittHus Skrevet 9. september 2013 #8 Skrevet 9. september 2013 En ting, blir stoffskifte høyere når man er gravid? Jeg raser ned i vekt når jeg er gravid! Legger ikke særlig på meg mot slutten av graviditeten heller. . Hi Anonymous poster hash: 19a22...1bb Hvis de målingene du har er tatt nylig, er det ingen fare på ferde i forhold til for høyt stoffskifte, men heller det motsatte. Er det lenge siden de ble tatt, bør du ta nye prøver nå.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #9 Skrevet 9. september 2013 Om du sliter med å gå ned i vekt med de verdiene er det vel større sannsynlighet for at du er insulinresistent og derfor sliter? Lavt stoffskifte gir ikke mange kiloene, men en insulinresistent person med feil kosthold blir feit. Anonymous poster hash: 1c0f8...85f spiser lite.. har sjekket blodsukker, langtidsblodsukker. Alt fint. Det du mener? :-) hi Anonymous poster hash: 19a22...1bb
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #10 Skrevet 9. september 2013 En ting, blir stoffskifte høyere når man er gravid? Jeg raser ned i vekt når jeg er gravid! Legger ikke særlig på meg mot slutten av graviditeten heller. . Hi Anonymous poster hash: 19a22...1bb Hvis de målingene du har er tatt nylig, er det ingen fare på ferde i forhold til for høyt stoffskifte, men heller det motsatte. Er det lenge siden de ble tatt, bør du ta nye prøver nå. Er ikke gravid nå. Prøvene er tatt nylig, ja. Hi Anonymous poster hash: 19a22...1bb
HvittHus Skrevet 9. september 2013 #11 Skrevet 9. september 2013 En ting, blir stoffskifte høyere når man er gravid? Jeg raser ned i vekt når jeg er gravid! Legger ikke særlig på meg mot slutten av graviditeten heller. . Hi Anonymous poster hash: 19a22...1bb Hvis de målingene du har er tatt nylig, er det ingen fare på ferde i forhold til for høyt stoffskifte, men heller det motsatte. Er det lenge siden de ble tatt, bør du ta nye prøver nå.Er ikke gravid nå. Prøvene er tatt nylig, ja. Hi Anonymous poster hash: 19a22...1bb [/ac Hvor er de tatt? Hvilken lab?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #12 Skrevet 9. september 2013 En ting, blir stoffskifte høyere når man er gravid? Jeg raser ned i vekt når jeg er gravid! Legger ikke særlig på meg mot slutten av graviditeten heller. . Hi Anonymous poster hash: 19a22...1bb Hvis de målingene du har er tatt nylig, er det ingen fare på ferde i forhold til for høyt stoffskifte, men heller det motsatte. Er det lenge siden de ble tatt, bør du ta nye prøver nå.Er ikke gravid nå. Prøvene er tatt nylig, ja. Hi Anonymous poster hash: 19a22...1bb [/ac Hvor er de tatt? Hvilken lab? Oslo universitet sykehus, hormonlaboratoriet.. Anonymous poster hash: 19a22...1bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå