Gå til innhold

får ikke stemt i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir gal!!!! Har syke barn, så jeg må være hjemme hele dag. Og siden vi flyttet etter1.7 så er vi registrert i en helt annen kommune. Det betyr en kjørevei på ca 1 time. Og det gjør jeg ikke med syke barn

Spurte så i kommunen jeg bor i nå, om jeg kan stemme der. Jada, null problem. Men sendte en mail om at jeg ikke kommer meg ut av huset. De skulle se på saken. Men ingen svar tilbake, enda det er 4 timer siden. Purret på mail, men fikk jammen ikke svar på det heller. Ringte så kommunen, som skulle sende en forespørsel til valgsekretariatet. Så like langt.........

Anonymous poster hash: a0ec6...8f2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har du ikke gått og forhåndstemt?

Enten drar du med deg syke unger, de tåler en liten stund i bil for at du skal gjøre noe som egentlig er veldig viktig, hvis ikke får du bare godta at du har blitt en del av sofa-partiet!

Anonymous poster hash: 0b03e...0cb
Skrevet

Du fikk jo til og med lov å stemme i hjem-kommunen. Da blir det ikke to timers kjøretur på unga. De er vel ikke dævvesjuke? Ellers får en nabo se til dem?

Skrevet

Dette får du huske på til neste gang, og da forhånsstemmer du ved første mulige anledning! Blir så oppgitt over sånne som deg.

Anonymous poster hash: b93f5...de1

Skrevet

Jeg vet ikke engang hvor man stemmer, har aldri stemt i mitt liv!!! Blir ikke oppgitt av meg selv av den grunn!!!!

Anonymous poster hash: 4265e...a09
Skrevet

Jeg vet ikke engang hvor man stemmer, har aldri stemt i mitt liv!!! Blir ikke oppgitt av meg selv av den grunn!!!!

Anonymous poster hash: 4265e...a09

Hvis det er første gang du stemmer burde du ihvertfall ha satt deg bedre inn i dette!! Vi som ser på dette litt mer alvorlig og seriøst blir oppgitt over sånne som deg!

Skrevet

Jeg har ekstremt sosial angst og bakteriefobi så får nok ikke stemt jeg heller =/

Anonymous poster hash: 0ad49...ad7
Skrevet

Hun kunne vel ikke vite at ungene skulle bi syke i dag da.

Jeg har ikke forhåndstemt i tilfelle jeg skulle få sykt barn. Og sikkert ingen av dere som har gjort heller.

Anonymous poster hash: 0cc5b...989
Skrevet

Hun kunne vel ikke vite at ungene skulle bi syke i dag da.

Jeg har ikke forhåndstemt i tilfelle jeg skulle få sykt barn. Og sikkert ingen av dere som har gjort heller.

Anonymous poster hash: 0cc5b...989

Men når man visste at man ville måtte kjøre i to timer for å få stemt, burde man kanskje forhåndstemt. Slik praktisk sett.

Skrevet

Det er bare å pakke ungene i bilen og dra til nærmeste stemme-lokale. Der kan du også stemme fra andre valgkretser. Ungene klarer en liten tur ut, evt. få noen til å se etter dem.

Anonymous poster hash: 659b2...0ae
Skrevet

Det er bare å pakke ungene i bilen og dra til nærmeste stemme-lokale. Der kan du også stemme fra andre valgkretser. Ungene klarer en liten tur ut, evt. få noen til å se etter dem.

Det må være i samme kommune så vidt jeg vet.

Anonymous poster hash: 67555...4ae

Skrevet

Det gjelder kun hvis man tilhører samme kommune som tidligere og i TS sitt tilfelle er hun flyttet fra en kommune til en annen.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Altså, man kan kanskje ikke forutse at man får syke barn, men siden man har god tid på å stemme, så burde man heller stemme så fort man har mulighet, om det så er forhåndsstemming eller på selve dagen. Selv stemte jeg forrige uke, tilfelle jeg ikke kom meg ned til valg lokalet i dag, og takk og lov for det, for jeg er strandet i bygda vår i dag.

Skrevet

Faktisk så skulle jeg til min hjemkommune i dag, men siden jeg har syke barn så ble det ikke noe av. Og det ene barnet er så sykt at nei, jeg kan faktisk ikke kjøre. Med mindre diarè, oppkast og høy feber er greit å dra avgårde med. 

Jeg kan stemme i kommunen jeg bor i nå. Men å dra med seg meget syke barn opp i det er uaktuelt. Bare det å få de i bilen blir et helvete for de. De er tross alt bare 4 mnd og den ene er 3 år. Hadde jeg visst at barna skulle bli syke så hadde jeg da forhåndstemt.

Anonymous poster hash: a0ec6...8f2
Skrevet

Får ikke stemt jeg heller. Er skadet og sengeliggende og kommer meg ikke til valglokalet.

Anonymous poster hash: 27206...f03
Skrevet

Kjipt, men verden (og Norge) går videre selv om du ikke får stemt :)

Du får heller være tidlig ute neste gang.

Skrevet

Kjipt, men verden (og Norge) går videre selv om du ikke får stemt :)

Du får heller være tidlig ute neste gang.

Flott svar :)

Anonymous poster hash: 0ad49...ad7

Skrevet

Skjønte virkelige ikke hetl hva du ville med dette innlegget......

Det du mener er at valgsekretæriatet burde komme hjem til deg, mes stemmesedler, urne og hele pakka?? Siden du uansett ikke kommer deg ut av huset? Eller hva var egentlig forespørselen til kommunen?

Hvorfor kan ikke mannen passe ungene slik at du kan stemme før valglokalet stenger i kvel da ?

Anonymous poster hash: 3e21f...123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...