Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ett en sa i mars var jeg på ul hvor da legen fnt en 5 cm stor væskefyllt cyste.

Pga strntok legen en ca 125 prøve som kan vise om den er god eller ondartet.

Han sa også at han var sikker på at den var helt ufarlig,

At prøven var rutine og at videre rutine var ul om 3 mnd.

Prøven var normal, men jeg har ikke fått noe ny ul for å sjekke om den er borte.

E det fordi jeg er gravid at de ikke sjekker nå ? Får ekstra oppfølging i svangerskapet av andre grunner og dette er ved det samme sykehuset som kontrollen da de fant cysten så de har det jo registret i sine systemer

Var på utvendig ul i uke 7 sa legen at han så på en av eggstokkområdet hvor jeg hadde hatt eggløsning , men ikke noe om en større cyste. Så ha kunne Tydeligvis se eggstokkene på utvendig ul også....

Skal på ny ul til fredag og rute på om jeg burde be de se spes etter cyste ? Eller må de da ta innvendig for å se bedre.. ? Er den der fortsatt eller blitt større så kan de vel kanskje fjerne den men det kan de vel ikke gjøre når jeg er gravid ??

Endret av HH80
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde og en cyste, ganske stor en, på ene eggstokken, men celleprøvene var fine, så har ikke sjekket opp noe mer i det... er nå 15+4, og aner ikke om den er der eller om den er borte.. men hvis alle prøvene var fine er det ikke noe å bekymre seg for, har jeg fått beskjed om :) de forsvinner som regel av seg selv sier de :)

Skrevet

Tok ikke prøve av cysten .. Bare blodprøve . Tok du biopsi lissom ?

Skrevet

Det var under en gynekologisk undersøkelse, under utredning for barnløshet, at hun så jeg hadde en cyste... hun tok en celleprøve, hbordan aner jeg ikke, for hun var litt hardhendt så hadde nok med å bite meg i leppene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...