Gå til innhold

Da er vi vel prøvere?

Anbefalte innlegg

Hei, alle sammen! Jeg er ei jente på 20 år som er samboer med en på 23 år. Jeg har akkurat nå sluttet å ta p-pillene mine, så da er vi vel prøvere? Vi har tenkt å la det skje når det skjer og ikke stresse noe med det. Vi er jo unge. Jeg er akkurat ferdig med min utdannelse, mens han jobber og har tenkt å fortsette på sin utdannelse om litt tid. Kjenner jeg gleder meg til tiden framover.

Er sjansen stor for å bli gravid når man ikke legger mye opp til det eller hva jeg skal si? Får inntrykk av her at hvis man prøver så må men ha sex annenhver dag rundt eggløsning og følge skikkelig med. Jeg er også veldig nysgjerrig på dere andre prøvere. Hva er det dere gjør for å bli gravid? Og er dere ikke redde for fremtiden? Har dere alt på plass som utdanning og bolig?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144079286-da-er-vi-vel-pr%C3%B8vere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er også helt nye som prøvere:-) sluttet på pillen i juli etter 7 år, og kom rett inn i vanlig syklus. Har tenkt til å begynne aktiv prøving fra og med oktober, passer seg best sånn fordi jeg fortsatt er student. Har en del eksamener i mai 2014:-) Jeg kartlegger syklusen min med libress sin app, og har planer om å ha mye sex rundt eggløsning:-) Synes det er veldig spennende, og også litt skummelt:) Er også veldig spent på hvor lang tid det kommer til å ta..

Ferske prøvere her også. Mannen og gjeng bor foreløpig i hvert vårt land, så her blir prøvingen en.. vel, prøve :P Det virker ikke som om kalenderen et på vår side PM dagen, og ifølge min syklus-app klaffer ikke besøkene våre med mine eggløsninger. Blæ!

Men vi stresser ikke noe særlig, tar det litt som det kommer. Vi studerer her og der, og siden vi ikke aner når jeg eventuelt kan komme til å få en spire som sitter, har vi ikke alt i boks enda. Men viljen er der altså ;)

Vi er også ferske prøvere, begynte i mai. Vi tenkte også da at nå slutter jeg på pillen og det som skjer det skjer. Vi prøvde likevel litt for jeg fikk med meg når jeg hadde eggløsning og så ble det litt ekstra da. Nå har vi begynt å prøve skikkelig og ønsker veldig at det skal klaffe snart.

Jeg er litt nervøs for fremtiden for jeg har foreløpig bare en ringevikarjobb. Vi er ferdig utdannet begge to og bolig vet vi går greit nok og han har full jobb. Helt objektivt og realistisk burde vi nok vente litt med å prøve men vi har veldig lyst å bli gravid nå og jeg er så redd for at det skal ta lang tid så derfor fortsetter vi bare og satser på at alt ordner seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...