Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #1 Skrevet 9. september 2013 Okei, idag skal vi stemme og jeg er helt vekkreist.. Jeg satt i hele går og prøvde meg på sånne tester og prøver å lese meg opp til hva jeg skal stemme, men jeg ANER ikke hvem jeg er mest enig med... Kan dere fortelle meg hva dere skal stemme og hvorfor? kanskje jeg får litt innsikt på den måten Anonymous poster hash: 04bd1...c04
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #2 Skrevet 9. september 2013 Jeg har stemt på venstre fordi familiepolitikken er god. Jeg er i en situasjon der jeg er alenemor med lav inntekt, og slik jeg kan se er krf eller venstre mitt parti i forhold til det. I tillegg er jeg opptatt av miljø. Bor langt nord i landet og andre partier vil peise på med både gruvedrift på vidda og oljeboring utenfor lofoten. Begge står meg nært, det er utrolige områder som det er snakk om skal ødelegges pga grådige folk som kun ser gull. Jeg og venstre ser at disse områdene må vernes med tanke på dyr og plantearter. Det er noen av grunnene til at jeg velger venstre. Kunne aldri stemt ap, høyre, frp eller sp. Anonymous poster hash: ea028...e8c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #3 Skrevet 9. september 2013 Jeg har stemt på venstre fordi familiepolitikken er god. Jeg er i en situasjon der jeg er alenemor med lav inntekt, og slik jeg kan se er krf eller venstre mitt parti i forhold til det. I tillegg er jeg opptatt av miljø. Bor langt nord i landet og andre partier vil peise på med både gruvedrift på vidda og oljeboring utenfor lofoten. Begge står meg nært, det er utrolige områder som det er snakk om skal ødelegges pga grådige folk som kun ser gull. Jeg og venstre ser at disse områdene må vernes med tanke på dyr og plantearter. Det er noen av grunnene til at jeg velger venstre. Kunne aldri stemt ap, høyre, frp eller sp. Anonymous poster hash: ea028...e8c SV, da, som har en reell sjanse til påvirkning (mer enn vestre har)? Anonymous poster hash: 07afb...ead
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #4 Skrevet 9. september 2013 Jeg har stemt på venstre fordi familiepolitikken er god. Jeg er i en situasjon der jeg er alenemor med lav inntekt, og slik jeg kan se er krf eller venstre mitt parti i forhold til det. I tillegg er jeg opptatt av miljø. Bor langt nord i landet og andre partier vil peise på med både gruvedrift på vidda og oljeboring utenfor lofoten. Begge står meg nært, det er utrolige områder som det er snakk om skal ødelegges pga grådige folk som kun ser gull. Jeg og venstre ser at disse områdene må vernes med tanke på dyr og plantearter. Det er noen av grunnene til at jeg velger venstre. Kunne aldri stemt ap, høyre, frp eller sp. Anonymous poster hash: ea028...e8c SV, da, som har en reell sjanse til påvirkning (mer enn vestre har)? Anonymous poster hash: 07afb...ead Har ikke lest mye om sv, og vet lite om politikken deres. Men mener å huske at sv har noen punkter som jeg er helt uenig i. Anonymous poster hash: ea028...e8c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #5 Skrevet 9. september 2013 Jeg er i samme situasjon som deg, HI. Vet bare at jeg ikke vil stemme det jeg har stemt før. Men jeg greier ikke å bestemme meg, har prøvd å følge med. Har tatt de fleste valgomatene, men får forskjellige partier i alle valgomatene.... Så jeg må beskjemmet innrømme at jeg tror jeg ikke stemmer i år Anonymous poster hash: e02fa...5bd
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #6 Skrevet 9. september 2013 Stemmer du til høyre, så selger du landet til den finasielle verdenen og dens grådige rikinger, stemmer du til venstre så får du en en uerfaren familie- og miljøvennlig tilnærming som stadig vil komme til å måtte kompromitere med høyre. Stemmer du AP, så vil du få erfarne folk på tinget som klarer å tenke langsiktig til gode for både verdens, landets og familiens miljø, helse og økonomi. Valget er klart. Heia, Jens! Godt valg! Anonymous poster hash: 88b59...a62
Rivjernet Skrevet 9. september 2013 #7 Skrevet 9. september 2013 http://www.aftenposten.no/spesial/Hva-star-de-egentlig-for-7302772.html#.Ui2jNeBvDzJ
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #8 Skrevet 9. september 2013 http://www.aftenposten.no/spesial/Hva-star-de-egentlig-for-7302772.html#.Ui2jNeBvDzJ Fin side, med god oversikt! Anonymous poster hash: 88b59...a62
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #9 Skrevet 9. september 2013 Takk for mange innspill, trenger all den hjelpen jeg kan få disse siste timene før jeg skal stemme Anonymous poster hash: 04bd1...c04
Rivjernet Skrevet 9. september 2013 #10 Skrevet 9. september 2013 http://www.aftenposten.no/spesial/Hva-star-de-egentlig-for-7302772.html#.Ui2jNeBvDzJ Fin side, med god oversikt! Anonymous poster hash: 88b59...a62 Det samme syns jeg! Fikk bekreftet at jeg har stemt rett ihvertfall..
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #11 Skrevet 9. september 2013 Jeg stemte faktisk sv i år. Hadde aldri trodd det, men.. Bakgrunnen til det var at jeg er alenemor med små barn og lav inntekt. I tillegg skal jeg i gang med lærerstudier. Så for meg var SV det partiet som "kjempet" mest for de tingene som jeg syns er viktig. Var også litt annet som var med og avgjøre. Fx ønsker jeg ikke karakterer for 10 åringer, jeg ønsker å beholde Kongsberg sykehus og ikke slå det sammen med Drammen sykehus, og litt mer.... Jeg har alltid stemt Høyre, men nå passer det bedre med en rødgrønn regjering enn en blå i den livssituasjonen jeg er i.. Jeg tror nok Høyre vinner, og det kan bli spennende å se om ting blir så snudd opp-ned som mange frykter. Men uansett hvem som vinner så må vi gi dem en sjanse, mange er skepisk til forandring uansett hva det gjelder, men forandring trenger ikke alltid bety til det verre. Så det gjenstår å se Anonymous poster hash: 8b407...34a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå