Gå til innhold

Nattavvent, men fortsetter å våkne

Hundejente

Anbefalte innlegg

Vi nattavvente gutten vår på straks ett, for et tre uker siden. Det var ikke noe problem, han godtok å ikke få pupp og var ikke vanskelig å få til å sove videre (ammet 2-3 ganger om natten).

Men han har fortsatt å våkne om natten, gjerne to ganger, men ikke helt til faste tider. Går greit å få ham til å sove igjen, jeg tar ham opp og bysser ham litt og så sover han videre.

NOen som har opplevd det samme, og tok det lang tid før barnet begynte å sove natten gjennom uten å våkne opp?

Jeg burde kanskje slutte å ta ham opp i armene mine, heller bare legge ham rett ned (han reiser seg opp i senga), men synes det er godt å gi ham litt nærkontakt hvis han trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi nattavvendte for fire måneder siden, da han var ett år. Han våkner fortsatt annenhver time, mer eller mindre. De første uke tok v han opp, men etterhvert kunne vi bare legge ham ned (han setter seg opp).

Eldste ble nattavvent ved seks måneders alder, han begynte å sove natten gjennom da han var to år (da hadde alle tennene dukket opp).

Har ingen andre råd enn å legge seg tidlig selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Ja ja, det er jo ikke noe stort problem at han våkner et par ganger så lenge det går greit å få ham til å sovne igjen.

Men å legge seg tidlig selv er verre... Vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... det hender han bare våkner halvveis, ligger og gråter og kaster seg litt fram og tilbake og sovner igjen.

men når han står i senga og gråter, klarer han ikke å sovne av seg selv. Bysser ikke lenge da, bare tar ham opp og holder ham litt og legger ham ned igjen. Får vel håpe at det etterhvert ikke er verdt å våkne for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...