Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #26 Skrevet 9. september 2013 Personer med hypermobile ledd er forresten enda mer avhengig av å trene indre stabilitet i hele ryggsøylen (inkl. nakken) samt ha god bekken-/benmuskulatur for å unngå kinker. Så trening vil være alfa og omega for deg på sikt for å hindre at plagene kommer tilbake! # 6 og 9 og... igjen Anonymous poster hash: 425ec...94a Jeg trener styrke og kondisjon. Får ikke lov mer enn to dager i uka pga jeg er utbrent (har fått diagnosen fibromyalgi). Jeg tror at mye av min dårlige helse ellers kommer av at det er ekstremt sliten å gå slik! Synsforstyrrelser, kvalme, migrene med aura og en del øresus. Føler meg på en måte oversensistiv.. skal diskutere dette med min fysio i morgen. Jeg har brukt en del penger på fysio og hvis det er kiropraktor som må til vil jeg heller prøve det, eller iallefall kombinere disse:-) Åh, jeg øyner håp! Så glad jeg ble nå:-D Anonymous poster hash: cb041...bfa Min fibromyalgi, stive nakke, skuldre osv., karpaltunnelsyndrom, oversensitivitet for støy, utmattelse etc forsvant da jeg fikk behandling for lavt stoffskifte. Blodprøvene var innenfor normalen, men et godt stykke utenfor optimalen. Anonymous poster hash: 6d248...2c8
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #27 Skrevet 9. september 2013 Personer med hypermobile ledd er forresten enda mer avhengig av å trene indre stabilitet i hele ryggsøylen (inkl. nakken) samt ha god bekken-/benmuskulatur for å unngå kinker. Så trening vil være alfa og omega for deg på sikt for å hindre at plagene kommer tilbake! # 6 og 9 og... igjen Anonymous poster hash: 425ec...94a Jeg trener styrke og kondisjon. Får ikke lov mer enn to dager i uka pga jeg er utbrent (har fått diagnosen fibromyalgi). Jeg tror at mye av min dårlige helse ellers kommer av at det er ekstremt sliten å gå slik! Synsforstyrrelser, kvalme, migrene med aura og en del øresus. Føler meg på en måte oversensistiv.. skal diskutere dette med min fysio i morgen. Jeg har brukt en del penger på fysio og hvis det er kiropraktor som må til vil jeg heller prøve det, eller iallefall kombinere disse:-) Åh, jeg øyner håp! Så glad jeg ble nå:-D Anonymous poster hash: cb041...bfa Min fibromyalgi, stive nakke, skuldre osv., karpaltunnelsyndrom, oversensitivitet for støy, utmattelse etc forsvant da jeg fikk behandling for lavt stoffskifte. Blodprøvene var innenfor normalen, men et godt stykke utenfor optimalen. Anonymous poster hash: 6d248...2c8 Stoffskifte skal være normalt.. vet mine symptomer kan passe med lavt stoffskifte (sliter med å komme meg ned i vekt også), men får bare beskjed om at det er normalt. Hi:-) Anonymous poster hash: cb041...bfa
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #28 Skrevet 9. september 2013 Personer med hypermobile ledd er forresten enda mer avhengig av å trene indre stabilitet i hele ryggsøylen (inkl. nakken) samt ha god bekken-/benmuskulatur for å unngå kinker. Så trening vil være alfa og omega for deg på sikt for å hindre at plagene kommer tilbake! # 6 og 9 og... igjen Anonymous poster hash: 425ec...94a Jeg trener styrke og kondisjon. Får ikke lov mer enn to dager i uka pga jeg er utbrent (har fått diagnosen fibromyalgi). Jeg tror at mye av min dårlige helse ellers kommer av at det er ekstremt sliten å gå slik! Synsforstyrrelser, kvalme, migrene med aura og en del øresus. Føler meg på en måte oversensistiv.. skal diskutere dette med min fysio i morgen. Jeg har brukt en del penger på fysio og hvis det er kiropraktor som må til vil jeg heller prøve det, eller iallefall kombinere disse:-) Åh, jeg øyner håp! Så glad jeg ble nå:-D Anonymous poster hash: cb041...bfa Min fibromyalgi, stive nakke, skuldre osv., karpaltunnelsyndrom, oversensitivitet for støy, utmattelse etc forsvant da jeg fikk behandling for lavt stoffskifte. Blodprøvene var innenfor normalen, men et godt stykke utenfor optimalen. Anonymous poster hash: 6d248...2c8 Stoffskifte skal være normalt.. vet mine symptomer kan passe med lavt stoffskifte (sliter med å komme meg ned i vekt også), men får bare beskjed om at det er normalt. Hi:-) Anonymous poster hash: cb041...bfa Be om utskrift av blodprøvene. TSH bør være mellom 0.1-1.0 for å være HELT optimalt, mener jeg. Over 1,5 er mye, vil jeg si - om man har symptomer vel å merke. Når jeg hadde TSH over 2 var jeg elendig. Jeg anbefaler ellers å få henvisning til Vågen Spesialistsenter i Bergen om du bor i nærheten og symptomene passer. Jeg har også knutestruma og familie som har lavt stoffskifte. De fikk ikke diagnosen før de pådro seg mange andre plagsomme diagnoser. Det er er en snikende sykdom og det er viktig med en tidlig diagnose. Prøvebehandling med lave doser tyroksin er visst heller ikke farlig og man får testet ut om det hjelper. Håper du finner ut av det sammen med en dyktig lege. Les gjerne Per Egil Hegge sin bok om hypotyreose sin ligger gratis på nettet. Den er ikke bare nyttig og tankevekkende, men morsom også. Jeg har brukt mye penger hos fysioterapeut, kiropraktor og helsekost også - og mye var bra, men årsaken til problemet kunne de ikke hjelpe med. Anonymous poster hash: 6d248...2c8
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #29 Skrevet 9. september 2013 Jeg har vært veldig plaget med synet og vært delvis sykmeldt en periode, har prøvd det meste men det som virkelig har hjulpet var osteopat. Helt fantastisk:) i tillegg vil jeg anbefale å dra til en optiker som driver med øyetrening, kan godt hende at du har tillagt deg uvaner og jukser litt. Håper det ordner seg:) Anonymous poster hash: 094af...b37
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #30 Skrevet 9. september 2013 Personer med hypermobile ledd er forresten enda mer avhengig av å trene indre stabilitet i hele ryggsøylen (inkl. nakken) samt ha god bekken-/benmuskulatur for å unngå kinker. Så trening vil være alfa og omega for deg på sikt for å hindre at plagene kommer tilbake! # 6 og 9 og... igjen Anonymous poster hash: 425ec...94a Jeg trener styrke og kondisjon. Får ikke lov mer enn to dager i uka pga jeg er utbrent (har fått diagnosen fibromyalgi). Jeg tror at mye av min dårlige helse ellers kommer av at det er ekstremt sliten å gå slik! Synsforstyrrelser, kvalme, migrene med aura og en del øresus. Føler meg på en måte oversensistiv.. skal diskutere dette med min fysio i morgen. Jeg har brukt en del penger på fysio og hvis det er kiropraktor som må til vil jeg heller prøve det, eller iallefall kombinere disse:-) Åh, jeg øyner håp! Så glad jeg ble nå:-D Anonymous poster hash: cb041...bfa Min fibromyalgi, stive nakke, skuldre osv., karpaltunnelsyndrom, oversensitivitet for støy, utmattelse etc forsvant da jeg fikk behandling for lavt stoffskifte. Blodprøvene var innenfor normalen, men et godt stykke utenfor optimalen. Anonymous poster hash: 6d248...2c8 Stoffskifte skal være normalt.. vet mine symptomer kan passe med lavt stoffskifte (sliter med å komme meg ned i vekt også), men får bare beskjed om at det er normalt. Hi:-) Anonymous poster hash: cb041...bfa Be om utskrift av blodprøvene. TSH bør være mellom 0.1-1.0 for å være HELT optimalt, mener jeg. Over 1,5 er mye, vil jeg si - om man har symptomer vel å merke. Når jeg hadde TSH over 2 var jeg elendig. Jeg anbefaler ellers å få henvisning til Vågen Spesialistsenter i Bergen om du bor i nærheten og symptomene passer. Jeg har også knutestruma og familie som har lavt stoffskifte. De fikk ikke diagnosen før de pådro seg mange andre plagsomme diagnoser. Det er er en snikende sykdom og det er viktig med en tidlig diagnose. Prøvebehandling med lave doser tyroksin er visst heller ikke farlig og man får testet ut om det hjelper. Håper du finner ut av det sammen med en dyktig lege. Les gjerne Per Egil Hegge sin bok om hypotyreose sin ligger gratis på nettet. Den er ikke bare nyttig og tankevekkende, men morsom også. Jeg har brukt mye penger hos fysioterapeut, kiropraktor og helsekost også - og mye var bra, men årsaken til problemet kunne de ikke hjelpe med. Anonymous poster hash: 6d248...2c8 fant et gammel prøve svar og der står det TSH 1, 2 og T4 11, aner ikke hva det betyr? Takk for informasjon! Bor dessverre ikke i Bergen. . Synes det er vanskelig å bli tatt ordentlig på alvor når jeg er hos lege.. har mange ganger tenkt hvorfor kan ikke vi bare prøve å få opp feks vitamin lager, eller prøve å få opp jernlager. . Bare for å se OM det hjelper. Mulig min kropp trenger andre verdier enn akkurat innenfor grensen.. og man kan jo prøve stoffskifte medisin, funker ikke det så er det jo bare å slutte! Hi Anonymous poster hash: cb041...bfa
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #31 Skrevet 9. september 2013 Jeg har vært veldig plaget med synet og vært delvis sykmeldt en periode, har prøvd det meste men det som virkelig har hjulpet var osteopat. Helt fantastisk:) i tillegg vil jeg anbefale å dra til en optiker som driver med øyetrening, kan godt hende at du har tillagt deg uvaner og jukser litt. Håper det ordner seg:) Anonymous poster hash: 094af...b37 osteopat har jeg heller ikke prøvd, bare fysio.. det hjelper egentlig ikke så mye. Det at jeg har lagt meg til uvaner med synet er det ingen tvil om! Jeg legger merke til ALT. Sikkert ting som alle har også, men som man vanligvis ikke tenker over. Jeg ser etter forstyrrelser både bevisst og ubevisst.. skal til optiker denne uken faktisk, så skal høre om det med øye trening:-) Anonymous poster hash: cb041...bfa
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #32 Skrevet 17. september 2013 Jeg har nå vært hos kiropraktor. Fant låsninger i nakken, ryggen og bekkenet. Merker ingenting på synet foreløpig, men hadde ikke forventet det etter en behandling heller. Dere som har prøvd, hvor mange behandlinger tok dere før dere merket noe?:-) HI Anonymous poster hash: cb041...bfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå