Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #1 Skrevet 9. september 2013 Noen som har hatt dette og blitt bra? Hva hjalp? Anonymous poster hash: cb041...bfa
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #2 Skrevet 9. september 2013 Kan det være motsatt? At du har vond nakke pga. dårlig syn? Jeg ville sjekket med lege og opptikker. Ikke godt å gå rund med stiv nakke. Anonymous poster hash: 29365...b75
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #3 Skrevet 9. september 2013 Kan det være motsatt? At du har vond nakke pga. dårlig syn? Jeg ville sjekket med lege og opptikker. Ikke godt å gå rund med stiv nakke. Anonymous poster hash: 29365...b75 Mulig det er en kombinasjon:-) har vært plaget med nakken i flere år, men nå hjelper ikke fysio lenger... slitsomt å gå rundt slik.. har små "gnister" i synsfeltet hele tiden.. Anonymous poster hash: cb041...bfa
Hildemor fra vest Skrevet 9. september 2013 #4 Skrevet 9. september 2013 Har du sjekket om du mangler jern? Hadde blant annet slike symptomer som du har og hadde tydeligvis gått med veldig lave verdier i flere år. Trodde det var stress jeg:)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #5 Skrevet 9. september 2013 Har du sjekket om du mangler jern? Hadde blant annet slike symptomer som du har og hadde tydeligvis gått med veldig lave verdier i flere år. Trodde det var stress jeg:) Har lite jern, men er innenfor normalen, så ikke mangel:-) spiser hemofer daglig, 50 mg.. Anonymous poster hash: cb041...bfa
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #6 Skrevet 9. september 2013 Ta deg en tur til en dyktig kiropraktor og en optiker. Som noen nevner kan man også få stiv nakke pga dårlig syn eller synsproblemer. Men det er forholdsvis vanlig med synsforstyrrelser pga låsninger i nakken, og det bruker å fikses lett av en kiropraktor. Går du med en kronisk låsning i nakken vil det etter hvert ikke hjelpe med behandling av bare muskulaturen, da må man også på ordnet låsningen! Jeg har selv tidvis synsproblematikk hvis jeg får låsninger i nakken, men det ordnes hos kiropraktor. Jeg sender også pasienter til kiropraktor med dette, og det viser seg oftere å være låsninger enn - hilsen fysioterapeut Anonymous poster hash: 425ec...94a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #7 Skrevet 9. september 2013 Ta deg en tur til en dyktig kiropraktor og en optiker. Som noen nevner kan man også få stiv nakke pga dårlig syn eller synsproblemer. Men det er forholdsvis vanlig med synsforstyrrelser pga låsninger i nakken, og det bruker å fikses lett av en kiropraktor. Går du med en kronisk låsning i nakken vil det etter hvert ikke hjelpe med behandling av bare muskulaturen, da må man også på ordnet låsningen! Jeg har selv tidvis synsproblematikk hvis jeg får låsninger i nakken, men det ordnes hos kiropraktor. Jeg sender også pasienter til kiropraktor med dette, og det viser seg oftere å være låsninger enn - hilsen fysioterapeut Anonymous poster hash: 425ec...94a Tusen tusen takk for godt svar:-) har gått slik i godt over et år og ingen bedring. Har gått til fysio og trener fast to dager i uken, men det har ikke hjulpet. Jeg har selvsagt vært både til lege og at optiker for å utelukke andre ting, men virker som om dette kommer fra nakken. Kan du være så snil å forklare hvilke synsforstyrrelser man kan få fra nakken? Jeg har vært veldig bekymret over dette og syntes det var godt å høre at jeg ikke er alene:-) hi Anonymous poster hash: cb041...bfa
*Lissi* Skrevet 9. september 2013 #8 Skrevet 9. september 2013 Gå til optiker og kiropraktor. Jeg har slitt med nakken og slet med svimmelhet. Fysio hjalp ikke meg, men kiropraktoren har gitt meg en ny hverdag
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #9 Skrevet 9. september 2013 Ta deg en tur til en dyktig kiropraktor og en optiker. Som noen nevner kan man også få stiv nakke pga dårlig syn eller synsproblemer. Men det er forholdsvis vanlig med synsforstyrrelser pga låsninger i nakken, og det bruker å fikses lett av en kiropraktor. Går du med en kronisk låsning i nakken vil det etter hvert ikke hjelpe med behandling av bare muskulaturen, da må man også på ordnet låsningen! Jeg har selv tidvis synsproblematikk hvis jeg får låsninger i nakken, men det ordnes hos kiropraktor. Jeg sender også pasienter til kiropraktor med dette, og det viser seg oftere å være låsninger enn - hilsen fysioterapeut Anonymous poster hash: 425ec...94a Tusen tusen takk for godt svar:-) har gått slik i godt over et år og ingen bedring. Har gått til fysio og trener fast to dager i uken, men det har ikke hjulpet. Jeg har selvsagt vært både til lege og at optiker for å utelukke andre ting, men virker som om dette kommer fra nakken. Kan du være så snil å forklare hvilke synsforstyrrelser man kan få fra nakken? Jeg har vært veldig bekymret over dette og syntes det var godt å høre at jeg ikke er alene:-) hi Anonymous poster hash: cb041...bfa Mitt inntrykk er at synsforstyrrelsene kan komme i ulike varianter fra person til person, så vanskelig å si noe helt eksakt. Kan bare si noe av det jeg har opplevd selv og pasienter har fortalt om: "glimt" eller gnister, svarte flekker, følelse av at man ikke har fullt sidesyn (deler av sidesynet blir uklart, ene eller begge sidene - men ofte er det noe man har vendt seg til så det er ikke så mange som sier det, før de plutselig ser ordentlig igjen), noen kan også ha en følelse av at synet "henger igjen" at når man flytter øynene/snur på hodet så kommer synsinntrykket på en måte litt forsinket etter. Noen kan også ha "koblet ut" det ene øyet og fokuserer hovedsaklig med kun det ene øyet. Alt dette er symptomer jeg og/eller pasienter av meg har hatt og som har blitt bra etter kiropraktorbehandling. En dyktig kiropraktor vil også kjenne tegnene når man bør oppsøke en optiker. Anonymous poster hash: 425ec...94a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #10 Skrevet 9. september 2013 Noen blir forresten også ekstremt lyssensitive. # 6 og 9 Anonymous poster hash: 425ec...94a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #11 Skrevet 9. september 2013 Leser "spiseforstyrrelser" hver gang jeg leser overskriften i dette innlegget Anonymous poster hash: 26025...4b6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #12 Skrevet 9. september 2013 Å, dere aner ikke hvor lettet jeg blir av å høre dette! Det er akkurat slik jeg har det! Jeg har blitt ganske deprimert av det hele og ønsker ikke noe annet enn å føle meg "normal" igjen. Har vært sykmeldt en stund nå, da dette har gjort meg utbrent. Skal til psykomotorisk fysioterapi i morgen, har aldri vært til det før. Min lege som har veldig tro på det.. Hva tror dere? Burde jeg heller prøve kiropraktor eller en kombinasjon? Tusen Takk igjen for svar <3 HI Anonymous poster hash: cb041...bfa
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #13 Skrevet 9. september 2013 Leser "spiseforstyrrelser" hver gang jeg leser overskriften i dette innlegget Anonymous poster hash: 26025...4b6 Hehe spiseforstyrrelser pga stiv nakke!:-D Anonymous poster hash: cb041...bfa
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #14 Skrevet 9. september 2013 Ta deg en tur til en dyktig kiropraktor og en optiker. Som noen nevner kan man også få stiv nakke pga dårlig syn eller synsproblemer. Men det er forholdsvis vanlig med synsforstyrrelser pga låsninger i nakken, og det bruker å fikses lett av en kiropraktor. Går du med en kronisk låsning i nakken vil det etter hvert ikke hjelpe med behandling av bare muskulaturen, da må man også på ordnet låsningen! Jeg har selv tidvis synsproblematikk hvis jeg får låsninger i nakken, men det ordnes hos kiropraktor. Jeg sender også pasienter til kiropraktor med dette, og det viser seg oftere å være låsninger enn - hilsen fysioterapeut Anonymous poster hash: 425ec...94a Tusen tusen takk for godt svar:-) har gått slik i godt over et år og ingen bedring. Har gått til fysio og trener fast to dager i uken, men det har ikke hjulpet. Jeg har selvsagt vært både til lege og at optiker for å utelukke andre ting, men virker som om dette kommer fra nakken. Kan du være så snil å forklare hvilke synsforstyrrelser man kan få fra nakken? Jeg har vært veldig bekymret over dette og syntes det var godt å høre at jeg ikke er alene:-) hi Anonymous poster hash: cb041...bfa Mitt inntrykk er at synsforstyrrelsene kan komme i ulike varianter fra person til person, så vanskelig å si noe helt eksakt. Kan bare si noe av det jeg har opplevd selv og pasienter har fortalt om: "glimt" eller gnister, svarte flekker, følelse av at man ikke har fullt sidesyn (deler av sidesynet blir uklart, ene eller begge sidene - men ofte er det noe man har vendt seg til så det er ikke så mange som sier det, før de plutselig ser ordentlig igjen), noen kan også ha en følelse av at synet "henger igjen" at når man flytter øynene/snur på hodet så kommer synsinntrykket på en måte litt forsinket etter. Noen kan også ha "koblet ut" det ene øyet og fokuserer hovedsaklig med kun det ene øyet. Alt dette er symptomer jeg og/eller pasienter av meg har hatt og som har blitt bra etter kiropraktorbehandling. En dyktig kiropraktor vil også kjenne tegnene når man bør oppsøke en optiker. Anonymous poster hash: 425ec...94a Fulltreffer! Akkurat som om jeg skulle sagt det selv! Jeg er veldig stiv i nakken. Av og til låser det seg såpass at jeg ikke får snudd tilbake hodet med det første. Jeg har også plager videre nedover i ryggen og bekkenet. Også har jeg hypermobile ledd. . Takk igjen! :-D hi Anonymous poster hash: cb041...bfa
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #15 Skrevet 9. september 2013 Å, dere aner ikke hvor lettet jeg blir av å høre dette! Det er akkurat slik jeg har det! Jeg har blitt ganske deprimert av det hele og ønsker ikke noe annet enn å føle meg "normal" igjen. Har vært sykmeldt en stund nå, da dette har gjort meg utbrent. Skal til psykomotorisk fysioterapi i morgen, har aldri vært til det før. Min lege som har veldig tro på det.. Hva tror dere? Burde jeg heller prøve kiropraktor eller en kombinasjon? Tusen Takk igjen for svar <3 HI Anonymous poster hash: cb041...bfa Psykomotorisk fysioterapi er en kjempefin terapiform når det er det man trenger. Men med de symptomene du forteller om, spesielt når du også nevner at du også har rygg- og bekkenproblemer i tillegg til nakke og synsproblemer, så ville jeg også tatt en tur til kiropraktor i tillegg. Etter min mening er det ingen grunn til å ikke kombinere det. Jeg har jobbet sammen med både kiropraktorer og psykomotoriske fysioterapeuter i flere år og behandlingsformene lar seg fint kombinere. Eneste unntak jeg kan komme på er hvis det er tyngre psykiatri pga sterke psykiske traumer, da er det lurt å vente med kiropraktorbehandlingen inntil psykomotorikeren har kartlagt litt og fått bedre inntrykk av hvor mye/lite pasienten tåler. # 6 og 9 igjen Anonymous poster hash: 425ec...94a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #16 Skrevet 9. september 2013 Personer med hypermobile ledd er forresten enda mer avhengig av å trene indre stabilitet i hele ryggsøylen (inkl. nakken) samt ha god bekken-/benmuskulatur for å unngå kinker. Så trening vil være alfa og omega for deg på sikt for å hindre at plagene kommer tilbake! # 6 og 9 og... igjen Anonymous poster hash: 425ec...94a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #17 Skrevet 9. september 2013 Personer med hypermobile ledd er forresten enda mer avhengig av å trene indre stabilitet i hele ryggsøylen (inkl. nakken) samt ha god bekken-/benmuskulatur for å unngå kinker. Så trening vil være alfa og omega for deg på sikt for å hindre at plagene kommer tilbake! # 6 og 9 og... igjen Anonymous poster hash: 425ec...94a Jeg trener styrke og kondisjon. Får ikke lov mer enn to dager i uka pga jeg er utbrent (har fått diagnosen fibromyalgi). Jeg tror at mye av min dårlige helse ellers kommer av at det er ekstremt sliten å gå slik! Synsforstyrrelser, kvalme, migrene med aura og en del øresus. Føler meg på en måte oversensistiv.. skal diskutere dette med min fysio i morgen. Jeg har brukt en del penger på fysio og hvis det er kiropraktor som må til vil jeg heller prøve det, eller iallefall kombinere disse:-) Åh, jeg øyner håp! Så glad jeg ble nå:-D Anonymous poster hash: cb041...bfa
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #18 Skrevet 9. september 2013 Personer med hypermobile ledd er forresten enda mer avhengig av å trene indre stabilitet i hele ryggsøylen (inkl. nakken) samt ha god bekken-/benmuskulatur for å unngå kinker. Så trening vil være alfa og omega for deg på sikt for å hindre at plagene kommer tilbake! # 6 og 9 og... igjen Anonymous poster hash: 425ec...94a Jeg trener styrke og kondisjon. Får ikke lov mer enn to dager i uka pga jeg er utbrent (har fått diagnosen fibromyalgi). Jeg tror at mye av min dårlige helse ellers kommer av at det er ekstremt sliten å gå slik! Synsforstyrrelser, kvalme, migrene med aura og en del øresus. Føler meg på en måte oversensistiv.. skal diskutere dette med min fysio i morgen. Jeg har brukt en del penger på fysio og hvis det er kiropraktor som må til vil jeg heller prøve det, eller iallefall kombinere disse:-) Åh, jeg øyner håp! Så glad jeg ble nå:-D Anonymous poster hash: cb041...bfa Diskuter det med fysioen i morgen. Forhåpentligvis er h*n positiv til kiropraktorer. Det finnes noen få som fremdeles er skeptiske til kiropraktorer, eller som ikke har samarbeidet særlig med kiropraktorer og dermed ikke har særlig erfaring med det. De kommer dessverre av og til med mindre heldige råd ift den typen behandling. Det jeg ofte gjør med mine pasienter er at de går hos meg, så tar de en-to-tre behandlinger hos en kiropraktor og så kommer de tilbake til meg hvis det da fremdeles er behov for det. Men jeg samarbeider ganske tett med de kiropraktorene jeg sender pasienter til, så jeg vet at hverken de eller jeg overbehandler pasienten, og vi er også flinke til å sende pasientene mellom oss hvis det er behov for det - eller at den ene sier at det nå ikke er behov for mer behandling. Det fungerer veldig bra for oss - og ikke minst for pasientene som totalt sett ender med færre behandlinger og raskere blir friske Du skriver at du har fibromyalgi og migrene også. Vet du hvilke D-vitaminnivåer du har? Du bør ligge på over 100 nmol/L. Både pga fibromyalgien, pga den stive muskulaturen og pga migrenen. Forskning har vist at så godt som 100 % av alle med fibromyalgi har for lave nivåer med D-vitamin. Lave nivåer kan også gi stivhet og smerter i muskulatur samt migrene. Så dette er noe du også bør sjekke. Hvis legen din har sjekket D-vit hos deg så be om å få hvilket nivå du ligger på. Alt under 100 nmol/L bør du regne som en "mangel", og dermed ta tilskudd inntil du stabiliserer deg på over 100. Og med fibromyalgi bør du unngå alt som trigger betennelser i kroppen, dvs sukker og andre raske karbohydrater. Men snakk med fysioen din i morgen, og så bestiller du uansett en time til en dyktig kiropraktor også, for alt du har fortalt tyder på at du har låsninger i nakken og/eller ryggsøylen. Lykke til fysio'en igjen Anonymous poster hash: 425ec...94a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #19 Skrevet 9. september 2013 Personer med hypermobile ledd er forresten enda mer avhengig av å trene indre stabilitet i hele ryggsøylen (inkl. nakken) samt ha god bekken-/benmuskulatur for å unngå kinker. Så trening vil være alfa og omega for deg på sikt for å hindre at plagene kommer tilbake! # 6 og 9 og... igjen Anonymous poster hash: 425ec...94a Jeg trener styrke og kondisjon. Får ikke lov mer enn to dager i uka pga jeg er utbrent (har fått diagnosen fibromyalgi). Jeg tror at mye av min dårlige helse ellers kommer av at det er ekstremt sliten å gå slik! Synsforstyrrelser, kvalme, migrene med aura og en del øresus. Føler meg på en måte oversensistiv.. skal diskutere dette med min fysio i morgen. Jeg har brukt en del penger på fysio og hvis det er kiropraktor som må til vil jeg heller prøve det, eller iallefall kombinere disse:-) Åh, jeg øyner håp! Så glad jeg ble nå:-D Anonymous poster hash: cb041...bfa Diskuter det med fysioen i morgen. Forhåpentligvis er h*n positiv til kiropraktorer. Det finnes noen få som fremdeles er skeptiske til kiropraktorer, eller som ikke har samarbeidet særlig med kiropraktorer og dermed ikke har særlig erfaring med det. De kommer dessverre av og til med mindre heldige råd ift den typen behandling. Det jeg ofte gjør med mine pasienter er at de går hos meg, så tar de en-to-tre behandlinger hos en kiropraktor og så kommer de tilbake til meg hvis det da fremdeles er behov for det. Men jeg samarbeider ganske tett med de kiropraktorene jeg sender pasienter til, så jeg vet at hverken de eller jeg overbehandler pasienten, og vi er også flinke til å sende pasientene mellom oss hvis det er behov for det - eller at den ene sier at det nå ikke er behov for mer behandling. Det fungerer veldig bra for oss - og ikke minst for pasientene som totalt sett ender med færre behandlinger og raskere blir friske Du skriver at du har fibromyalgi og migrene også. Vet du hvilke D-vitaminnivåer du har? Du bør ligge på over 100 nmol/L. Både pga fibromyalgien, pga den stive muskulaturen og pga migrenen. Forskning har vist at så godt som 100 % av alle med fibromyalgi har for lave nivåer med D-vitamin. Lave nivåer kan også gi stivhet og smerter i muskulatur samt migrene. Så dette er noe du også bør sjekke. Hvis legen din har sjekket D-vit hos deg så be om å få hvilket nivå du ligger på. Alt under 100 nmol/L bør du regne som en "mangel", og dermed ta tilskudd inntil du stabiliserer deg på over 100. Og med fibromyalgi bør du unngå alt som trigger betennelser i kroppen, dvs sukker og andre raske karbohydrater. Men snakk med fysioen din i morgen, og så bestiller du uansett en time til en dyktig kiropraktor også, for alt du har fortalt tyder på at du har låsninger i nakken og/eller ryggsøylen. Lykke til fysio'en igjen Anonymous poster hash: 425ec...94a Takk, snille du! Skulle gjerne gått til behandling hos deg!:-D Du virker som en ærlig og ikke minst dyktig fysioterapeut! Mine D vitamin nivåer er nå på 59 har tatt tilskudd i flere mnd. Virker ikke som om legene har satt seg helt inn i dette med vitamin mangler. Min lege mener 59 ikke er kjempe godt men helt akseptabelt.. skal heldigvis tilbake til han neste uke og da skal jeg spørre om jeg ikke kan få noen sterkere tabletter på resept! Takk igjen! <3 Anonymous poster hash: cb041...bfa
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #20 Skrevet 9. september 2013 Jeg har også hypermobile ledd og lavt stoffskifte, kronisk jernmangel og må passe på d-vitaminen. Jeg har også hatt voldsomt stive muskler og ledd og synsforstyrrelser (tåkete syn, lyssky) og har hatt en hverdag preget av smerter de siste 2-3 årene. Ting satte seg helt fast i skulder og nakkeregionen og etterhvert ut i brystkassen og jeg har seriøst lurt på om jeg kan ha fibromyalgi. Jeg har gått til behandling hos fysioterapeut lenge, men nå i sommer tok jeg skrittet og begynte å gå til kiropraktor og tror det har hjulpet meg mye - bank i bordet! Jeg har også tatt magnesium-tilskudd og nå nylig begynt med noe som heter Triomar - Ledd, jeg tror kanskje det har hjulpet meg også Neste skritt er å finne en jobb som er bedre for en med kroppslige plager (jeg har en jobb som innebærer både mye lemping og at jeg står hele dagen) Anonymous poster hash: ff7d6...3be
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #21 Skrevet 9. september 2013 Jeg har også hypermobile ledd og lavt stoffskifte, kronisk jernmangel og må passe på d-vitaminen. Jeg har også hatt voldsomt stive muskler og ledd og synsforstyrrelser (tåkete syn, lyssky) og har hatt en hverdag preget av smerter de siste 2-3 årene. Ting satte seg helt fast i skulder og nakkeregionen og etterhvert ut i brystkassen og jeg har seriøst lurt på om jeg kan ha fibromyalgi. Jeg har gått til behandling hos fysioterapeut lenge, men nå i sommer tok jeg skrittet og begynte å gå til kiropraktor og tror det har hjulpet meg mye - bank i bordet! Jeg har også tatt magnesium-tilskudd og nå nylig begynt med noe som heter Triomar - Ledd, jeg tror kanskje det har hjulpet meg også Neste skritt er å finne en jobb som er bedre for en med kroppslige plager (jeg har en jobb som innebærer både mye lemping og at jeg står hele dagen) Anonymous poster hash: ff7d6...3be jeg har smerter i hele kroppen. Mye i nakken og ryggen, men føler meg stiv og støl overalt. Jeg kjenner "knivstikk" i leddene, dette flytter på seg. Har også en konstant influensa følelse i kroppen. Også er jeg veldig sliten hele tiden.. Jeg tror at vitaminer og mineraler er sterkt undervurdert av leger! Tror det er vanskelig å få i seg nok gjennom kosten. God bedring og lykke til med jobbjakt!:-D Anonymous poster hash: cb041...bfa
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #22 Skrevet 9. september 2013 Personer med hypermobile ledd er forresten enda mer avhengig av å trene indre stabilitet i hele ryggsøylen (inkl. nakken) samt ha god bekken-/benmuskulatur for å unngå kinker. Så trening vil være alfa og omega for deg på sikt for å hindre at plagene kommer tilbake! # 6 og 9 og... igjen Anonymous poster hash: 425ec...94a Jeg trener styrke og kondisjon. Får ikke lov mer enn to dager i uka pga jeg er utbrent (har fått diagnosen fibromyalgi). Jeg tror at mye av min dårlige helse ellers kommer av at det er ekstremt sliten å gå slik! Synsforstyrrelser, kvalme, migrene med aura og en del øresus. Føler meg på en måte oversensistiv.. skal diskutere dette med min fysio i morgen. Jeg har brukt en del penger på fysio og hvis det er kiropraktor som må til vil jeg heller prøve det, eller iallefall kombinere disse:-) Åh, jeg øyner håp! Så glad jeg ble nå:-D Anonymous poster hash: cb041...bfa Diskuter det med fysioen i morgen. Forhåpentligvis er h*n positiv til kiropraktorer. Det finnes noen få som fremdeles er skeptiske til kiropraktorer, eller som ikke har samarbeidet særlig med kiropraktorer og dermed ikke har særlig erfaring med det. De kommer dessverre av og til med mindre heldige råd ift den typen behandling. Det jeg ofte gjør med mine pasienter er at de går hos meg, så tar de en-to-tre behandlinger hos en kiropraktor og så kommer de tilbake til meg hvis det da fremdeles er behov for det. Men jeg samarbeider ganske tett med de kiropraktorene jeg sender pasienter til, så jeg vet at hverken de eller jeg overbehandler pasienten, og vi er også flinke til å sende pasientene mellom oss hvis det er behov for det - eller at den ene sier at det nå ikke er behov for mer behandling. Det fungerer veldig bra for oss - og ikke minst for pasientene som totalt sett ender med færre behandlinger og raskere blir friske Du skriver at du har fibromyalgi og migrene også. Vet du hvilke D-vitaminnivåer du har? Du bør ligge på over 100 nmol/L. Både pga fibromyalgien, pga den stive muskulaturen og pga migrenen. Forskning har vist at så godt som 100 % av alle med fibromyalgi har for lave nivåer med D-vitamin. Lave nivåer kan også gi stivhet og smerter i muskulatur samt migrene. Så dette er noe du også bør sjekke. Hvis legen din har sjekket D-vit hos deg så be om å få hvilket nivå du ligger på. Alt under 100 nmol/L bør du regne som en "mangel", og dermed ta tilskudd inntil du stabiliserer deg på over 100. Og med fibromyalgi bør du unngå alt som trigger betennelser i kroppen, dvs sukker og andre raske karbohydrater. Men snakk med fysioen din i morgen, og så bestiller du uansett en time til en dyktig kiropraktor også, for alt du har fortalt tyder på at du har låsninger i nakken og/eller ryggsøylen. Lykke til fysio'en igjen Anonymous poster hash: 425ec...94a Takk, snille du! Skulle gjerne gått til behandling hos deg!:-D Du virker som en ærlig og ikke minst dyktig fysioterapeut! Mine D vitamin nivåer er nå på 59 har tatt tilskudd i flere mnd. Virker ikke som om legene har satt seg helt inn i dette med vitamin mangler. Min lege mener 59 ikke er kjempe godt men helt akseptabelt.. skal heldigvis tilbake til han neste uke og da skal jeg spørre om jeg ikke kan få noen sterkere tabletter på resept! Takk igjen! <3 Anonymous poster hash: cb041...bfa Du har dessverre rett i at altfor mange leger ikke har satt seg nok inn i det med vitaminmangler. Men det er ikke bare legenes skyld, men studiene deres prioriterer kost og ernæring alt for lite, så det blir ofte litt på lykke og fromme om man kommer til en lege som er god på dette. De D-vitaminene du får på resept av legen er som regel D2-vitamin. Dette er en form som tas dårligere opp i kroppen enn D3. Anbefaler deg derfor å kjøpe PharmaNord sine D3-Pearls og ta 3-5 av disse daglig. Med fibromyalgi som diagnose er 59 nmol/L ikke akseptabelt hvis man ser på nyeste forskning! Bare hyggelig å være til hjelp Anonymous poster hash: 425ec...94a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #23 Skrevet 9. september 2013 Jeg har også hypermobile ledd og lavt stoffskifte, kronisk jernmangel og må passe på d-vitaminen. Jeg har også hatt voldsomt stive muskler og ledd og synsforstyrrelser (tåkete syn, lyssky) og har hatt en hverdag preget av smerter de siste 2-3 årene. Ting satte seg helt fast i skulder og nakkeregionen og etterhvert ut i brystkassen og jeg har seriøst lurt på om jeg kan ha fibromyalgi. Jeg har gått til behandling hos fysioterapeut lenge, men nå i sommer tok jeg skrittet og begynte å gå til kiropraktor og tror det har hjulpet meg mye - bank i bordet! Jeg har også tatt magnesium-tilskudd og nå nylig begynt med noe som heter Triomar - Ledd, jeg tror kanskje det har hjulpet meg også Neste skritt er å finne en jobb som er bedre for en med kroppslige plager (jeg har en jobb som innebærer både mye lemping og at jeg står hele dagen) Anonymous poster hash: ff7d6...3be jeg har smerter i hele kroppen. Mye i nakken og ryggen, men føler meg stiv og støl overalt. Jeg kjenner "knivstikk" i leddene, dette flytter på seg. Har også en konstant influensa følelse i kroppen. Også er jeg veldig sliten hele tiden.. Jeg tror at vitaminer og mineraler er sterkt undervurdert av leger! Tror det er vanskelig å få i seg nok gjennom kosten. God bedring og lykke til med jobbjakt!:-DAnonymous poster hash: cb041...bfa Takk for hyggelige ord! Jeg har også vært veldig sliten, men tror faktisk -når jeg tenker på det- at akkurat det forbedret seg litt når jeg fikk økt stoffskiftedosen. Men jeg tror kanskje det verste er hvor "engstelig" man blir av det, jeg i hvertfall har hatt perioder hvor jeg ligger våken og bekymrer meg for svulster og hjertefeil og tidlig død! :-o Så du har min fulle forståelse og sympati. Jeg håper virkelig ting er på bedringens vei hos meg nå (langsiktig altså) og jeg ønsker deg også lykke til videre og håper at du også vil få bot på dette Kiropraktor kan jeg i hvertfall anbefale utifra egen erfaring. En ting til, en venninne som også har hypermobile ledd sa at yoga hadde reddet henne fullstendig, hun var veldig plaget av stiv rygg og smerter når hun begynte (for 8-10 år siden) og klarte ikke så avanserte øvelser, men hun ble gradvis bedre og nå er ryggsmerter noe hun ikke har hatt på flere år Anonymous poster hash: ff7d6...3be
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #24 Skrevet 9. september 2013 Personer med hypermobile ledd er forresten enda mer avhengig av å trene indre stabilitet i hele ryggsøylen (inkl. nakken) samt ha god bekken-/benmuskulatur for å unngå kinker. Så trening vil være alfa og omega for deg på sikt for å hindre at plagene kommer tilbake! # 6 og 9 og... igjen Anonymous poster hash: 425ec...94a Jeg trener styrke og kondisjon. Får ikke lov mer enn to dager i uka pga jeg er utbrent (har fått diagnosen fibromyalgi). Jeg tror at mye av min dårlige helse ellers kommer av at det er ekstremt sliten å gå slik! Synsforstyrrelser, kvalme, migrene med aura og en del øresus. Føler meg på en måte oversensistiv.. skal diskutere dette med min fysio i morgen. Jeg har brukt en del penger på fysio og hvis det er kiropraktor som må til vil jeg heller prøve det, eller iallefall kombinere disse:-) Åh, jeg øyner håp! Så glad jeg ble nå:-D Anonymous poster hash: cb041...bfa Diskuter det med fysioen i morgen. Forhåpentligvis er h*n positiv til kiropraktorer. Det finnes noen få som fremdeles er skeptiske til kiropraktorer, eller som ikke har samarbeidet særlig med kiropraktorer og dermed ikke har særlig erfaring med det. De kommer dessverre av og til med mindre heldige råd ift den typen behandling. Det jeg ofte gjør med mine pasienter er at de går hos meg, så tar de en-to-tre behandlinger hos en kiropraktor og så kommer de tilbake til meg hvis det da fremdeles er behov for det. Men jeg samarbeider ganske tett med de kiropraktorene jeg sender pasienter til, så jeg vet at hverken de eller jeg overbehandler pasienten, og vi er også flinke til å sende pasientene mellom oss hvis det er behov for det - eller at den ene sier at det nå ikke er behov for mer behandling. Det fungerer veldig bra for oss - og ikke minst for pasientene som totalt sett ender med færre behandlinger og raskere blir friske Du skriver at du har fibromyalgi og migrene også. Vet du hvilke D-vitaminnivåer du har? Du bør ligge på over 100 nmol/L. Både pga fibromyalgien, pga den stive muskulaturen og pga migrenen. Forskning har vist at så godt som 100 % av alle med fibromyalgi har for lave nivåer med D-vitamin. Lave nivåer kan også gi stivhet og smerter i muskulatur samt migrene. Så dette er noe du også bør sjekke. Hvis legen din har sjekket D-vit hos deg så be om å få hvilket nivå du ligger på. Alt under 100 nmol/L bør du regne som en "mangel", og dermed ta tilskudd inntil du stabiliserer deg på over 100. Og med fibromyalgi bør du unngå alt som trigger betennelser i kroppen, dvs sukker og andre raske karbohydrater. Men snakk med fysioen din i morgen, og så bestiller du uansett en time til en dyktig kiropraktor også, for alt du har fortalt tyder på at du har låsninger i nakken og/eller ryggsøylen. Lykke til fysio'en igjen Anonymous poster hash: 425ec...94a Takk, snille du! Skulle gjerne gått til behandling hos deg!:-D Du virker som en ærlig og ikke minst dyktig fysioterapeut! Mine D vitamin nivåer er nå på 59 har tatt tilskudd i flere mnd. Virker ikke som om legene har satt seg helt inn i dette med vitamin mangler. Min lege mener 59 ikke er kjempe godt men helt akseptabelt.. skal heldigvis tilbake til han neste uke og da skal jeg spørre om jeg ikke kan få noen sterkere tabletter på resept! Takk igjen! <3 Anonymous poster hash: cb041...bfa Du har dessverre rett i at altfor mange leger ikke har satt seg nok inn i det med vitaminmangler. Men det er ikke bare legenes skyld, men studiene deres prioriterer kost og ernæring alt for lite, så det blir ofte litt på lykke og fromme om man kommer til en lege som er god på dette. De D-vitaminene du får på resept av legen er som regel D2-vitamin. Dette er en form som tas dårligere opp i kroppen enn D3. Anbefaler deg derfor å kjøpe PharmaNord sine D3-Pearls og ta 3-5 av disse daglig. Med fibromyalgi som diagnose er 59 nmol/L ikke akseptabelt hvis man ser på nyeste forskning! Bare hyggelig å være til hjelp Anonymous poster hash: 425ec...94a Jeg bruker noen som er D 3 i nå:-) 20 mikrogram (?) pr tablett. Tar en slik daglig pluss noen andre Multivitaminer, omega 3, magnesium, nattlysolje og jern.. de jeg har kjøpt er fra apoteket, merket er Nycoplus:-) kan teste ut D pearls når jeg er tom for de jeg har nå:-) takk igjen! Hi Anonymous poster hash: cb041...bfa
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #25 Skrevet 9. september 2013 Jeg har også hypermobile ledd og lavt stoffskifte, kronisk jernmangel og må passe på d-vitaminen. Jeg har også hatt voldsomt stive muskler og ledd og synsforstyrrelser (tåkete syn, lyssky) og har hatt en hverdag preget av smerter de siste 2-3 årene. Ting satte seg helt fast i skulder og nakkeregionen og etterhvert ut i brystkassen og jeg har seriøst lurt på om jeg kan ha fibromyalgi. Jeg har gått til behandling hos fysioterapeut lenge, men nå i sommer tok jeg skrittet og begynte å gå til kiropraktor og tror det har hjulpet meg mye - bank i bordet! Jeg har også tatt magnesium-tilskudd og nå nylig begynt med noe som heter Triomar - Ledd, jeg tror kanskje det har hjulpet meg også Neste skritt er å finne en jobb som er bedre for en med kroppslige plager (jeg har en jobb som innebærer både mye lemping og at jeg står hele dagen) Anonymous poster hash: ff7d6...3be jeg har smerter i hele kroppen. Mye i nakken og ryggen, men føler meg stiv og støl overalt. Jeg kjenner "knivstikk" i leddene, dette flytter på seg. Har også en konstant influensa følelse i kroppen. Også er jeg veldig sliten hele tiden.. Jeg tror at vitaminer og mineraler er sterkt undervurdert av leger! Tror det er vanskelig å få i seg nok gjennom kosten. God bedring og lykke til med jobbjakt!:-DAnonymous poster hash: cb041...bfa Takk for hyggelige ord! Jeg har også vært veldig sliten, men tror faktisk -når jeg tenker på det- at akkurat det forbedret seg litt når jeg fikk økt stoffskiftedosen. Men jeg tror kanskje det verste er hvor "engstelig" man blir av det, jeg i hvertfall har hatt perioder hvor jeg ligger våken og bekymrer meg for svulster og hjertefeil og tidlig død! :-o Så du har min fulle forståelse og sympati. Jeg håper virkelig ting er på bedringens vei hos meg nå (langsiktig altså) og jeg ønsker deg også lykke til videre og håper at du også vil få bot på dette Kiropraktor kan jeg i hvertfall anbefale utifra egen erfaring. En ting til, en venninne som også har hypermobile ledd sa at yoga hadde reddet henne fullstendig, hun var veldig plaget av stiv rygg og smerter når hun begynte (for 8-10 år siden) og klarte ikke så avanserte øvelser, men hun ble gradvis bedre og nå er ryggsmerter noe hun ikke har hatt på flere år Anonymous poster hash: ff7d6...3be Jeg kjenner nok at jeg har fått litt angst av dette.. har to barn som jeg er livredd for å svikte. Er engstelig og deprimert.. hadde sterke psyke før, men nå føler jeg meg svak på alle måter.. Håper det fortsetter i riktig retning for deg:-) skal definitivt prøve kiropraktor og kanskje yoga også;-) hi Anonymous poster hash: cb041...bfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå