Gå til innhold

HVORFOR skal de blinde nektes adgang...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

WTF? Ruter har da egne billettpriser på hunder, så hadde en sjåfør nektet meg å ha med hunden min, hadde jeg klaga sporenstreks!!!!! Hadde jeg vært blind, ville jeg laget et helvete via blindeforbundet til avisene og forbrukerombudet.

https://ruter.no/billetter/rabatter/

Blindehunder GRATS!!

Jeg har klaget nok av ganger. En gang skulle ble busssjåføren min PISSFORBANNA på meg, fordi x-en min gikk med hundene (2 små) foran meg og rett på. Skrek på høytalren at "Hei du må komme tibake å betale for de skitne dyra" (Ordrett) . Jeg stod da ved "kassa" og skulle betale for oss alle 4, og ba han slappa av litt. Da kom han med et par stygge fraser til meg, og et stygt blikk. Jeg ble så sint. Jeg pleier aldri å betale for hunden, fordi sjåførene nekter å la meg betale, bare vinker meg videre å sier det går bra.

Ved denne episoden, skulle rett være rett, Man betaler tross alt for en plass på bussen, så da satte jeg en hund på hvert sitt sete.

Det resulterte i at sjåføren stengte x-en min inne på  bussen da vi skulle av, og begynte bare å kjøre etter jeg og hundene hadde gått av. Dette gjorde han med vilje, uten tvil.

Jeg pleier aldri å sette hunden på setet i bussen, det var et engagstilfelle pga hvordan sjåføren oppførte seg.

Sendte inn klage.. Aldri hørt noe her heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg aldri opplevd! Jeg tar t-bane og buss/trikk daglig i Oslo, og har gjort det de siste 8 årene. Så veldig vanlig kan det ikke være. Men dere som bevitner dette til stadighet - da må det rapporteres til Ruter evt taxiselskapet.

Anonymous poster hash: 65078...590

Jeg har rapportert flere ganger, det hjelper ikke. Tror jeg tilsammen har sendt 10 klager til ruter. (av helt forskjellige grunner, sist var en sjåfør som skjørte som en apekatt så barnevogna MED babyen min oppi veltet, sjåføren gadd ikke stoppe bussen mens jeg skulle ta den opp igjen, ikke spurte han om det gikk bra heller).

Har ALDRI fått et svar fra ruter når ejg har klaget.

SØPPELSELSKAP!

Det er forøvrig stor forskjell på t-bane, trikk og buss. På en buss er sjåføren mere "sjef" enn på en t-bane, Han har ikke kontroll på hvem som er på en t-bane/trikk. Men bussen derimot ser han alle.

hmmm. gå til media da kanskje? 

Anonymous poster hash: 6bb6e...d4a

Linke til denne tråden?:P hehe

Skrevet

Jeg hadde klikka på sjåføren og ringt selskapet og klagd for den blinde om jeg var på samme buss. Hadde lagd et helvete for idioten.

Ang. allergi så er det kjipt, men selv om jeg ikke har kattene mine med meg i taxien kan det godt hende det er noen kattehår som sitter på veska osv likevel, så kanskje et slikt yrke ikke passer for allergikere som ikke tåler et kort opphold med dyr da?

Tok allergi tablett hver dag før jobb

Kjørte allergibil, men selv de skal i utgangspunktet ta førerhunder.

Om jeg merket noe vasket jeg bilen innvendig, var ikke få skift jeg vasket bilen både tre og fire ganger, no need to say sjefen min var veldig glad i meg for han har aldri hatt en sjåfør som var så flid med noen av bilene hans.

Anonymous poster hash: 23919...d27

Skrevet

Sykt! Hadde jeg vært vitne til dette hadde jeg selvsagt gått av bussen med den stakkars blinde og ringt alt av medier og busselskapet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...