Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 På kollektiv trafikk, taxi o.l pga muslimer som ikke liker hunder??? Er tross alt førerhund... Hjelpemiddel for de blinde! Blinde personer med førerhund som blir kastet av buss, fordi muslimsk passasjer ikke likte hunder... Og der det er blinde med førerhund som ikke får taxi, pga flertallet av de som kjører er muslimske! Skamme seg! Anonymous poster hash: 20128...e24
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #2 Skrevet 8. september 2013 Eh, det er fri adgang m førerhund. Ikke skap deg. Anonymous poster hash: 10146...e47
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #3 Skrevet 8. september 2013 Eh, det er fri adgang m førerhund. Ikke skap deg. Anonymous poster hash: 10146...e47 Eh, tror ikke du bør uttale deg. Hi har faktisk rett. Her i Oslo er det et stort problem. Anonymous poster hash: fdcf1...c91
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #4 Skrevet 8. september 2013 Eh, det er fri adgang m førerhund. Ikke skap deg. Anonymous poster hash: 10146...e47 Eh, tror ikke du bør uttale deg. Hi har faktisk rett. Her i Oslo er det et stort problem. Anonymous poster hash: fdcf1...c91 Jeg bor i Oslo selv... Og ser dette ofte! Anonymous poster hash: 20128...e24
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Forundrer meg ikke. Har hørt om det, men at det ikke er et engangstilfelle er horribelt rett og slett. Er vel noen som mener at at dette er rett, tross alt er det jo så synd i de. Anonymous poster hash: 37e65...c09
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Eh, det er fri adgang m førerhund. Ikke skap deg. Anonymous poster hash: 10146...e47 Eh, tror ikke du bør uttale deg. Hi har faktisk rett. Her i Oslo er det et stort problem. Anonymous poster hash: fdcf1...c91 Jeg bor i Oslo selv... Og ser dette ofte! Anonymous poster hash: 20128...e24 Jeg bor også i Oslo og tar t-banen med en blind m/hund hver morgen. Anonymous poster hash: 10146...e47
frk Nilsen Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 Eh, det er fri adgang m førerhund. Ikke skap deg. Anonymous poster hash: 10146...e47 Eh, tror ikke du bør uttale deg. Hi har faktisk rett. Her i Oslo er det et stort problem. Anonymous poster hash: fdcf1...c91 Jeg bor i Oslo selv... Og ser dette ofte! Anonymous poster hash: 20128...e24 Tar buss og bane hver dag i Oslo har enda tilgode å se det.... troll!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 Eh, det er fri adgang m førerhund. Ikke skap deg. Anonymous poster hash: 10146...e47 Eh, tror ikke du bør uttale deg. Hi har faktisk rett. Her i Oslo er det et stort problem. Anonymous poster hash: fdcf1...c91 Jeg bor i Oslo selv... Og ser dette ofte! Anonymous poster hash: 20128...e24 Tar buss og bane hver dag i Oslo har enda tilgode å se det.... troll! Tok 37 bussen i dag, og personen ble bedt om å forlate bussen like ved Galgeberg! Det samme har jeg sett når noen av de skal ha taxi... Anonymous poster hash: 20128...e24
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #10 Skrevet 8. september 2013 Eh, det er fri adgang m førerhund. Ikke skap deg. Anonymous poster hash: 10146...e47 Eh, tror ikke du bør uttale deg. Hi har faktisk rett. Her i Oslo er det et stort problem. Anonymous poster hash: fdcf1...c91 Jeg bor i Oslo selv... Og ser dette ofte! Anonymous poster hash: 20128...e24 Tar buss og bane hver dag i Oslo har enda tilgode å se det.... troll! Si da, en ung muslimsk mann kjører taxi, også er det en blind mann med hund som skal på? Tror du virkelig han gidder å styre med det? Anonymous poster hash: 20128...e24
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #11 Skrevet 8. september 2013 Eh, det er fri adgang m førerhund. Ikke skap deg. Anonymous poster hash: 10146...e47 Eh, tror ikke du bør uttale deg. Hi har faktisk rett. Her i Oslo er det et stort problem. Anonymous poster hash: fdcf1...c91 Jeg bor i Oslo selv... Og ser dette ofte! Anonymous poster hash: 20128...e24 Tar buss og bane hver dag i Oslo har enda tilgode å se det.... troll!Jeg har flere ganger vært vitne til at blinde med hund ikke får taxi. Jeg opplever det omtrent månedlig på jobb. Jeg har også vært vitne til at en dame med førerhund måtte forlate bussen fordi sjåføren mente det var et urent og farlig dyr. Så dessverre, det skjer ofte. Det finnes en eneste akseptabel grunn til å nekte å ta med hund i sin taxi: noen taxier skal være allergivennlige. Om man er allergisk spiller det ingen rolle om hunden er førerhund eller ikke. Man reagerer like mye uansett. Ellers er det helt latterlig å nekte å ta med førerhund. Anonymous poster hash: a063a...ff2
Skylander Skrevet 8. september 2013 #12 Skrevet 8. september 2013 Hvis det er tilfelle så burde folk som ser det ta nr. på taxi/buss og rapportere det de ser, så den/de som gjør det får en "smekk på fingrene". Folk som ikke gjør jobben sin burde få sparken uavhengig av religion, kan de ikke gjøre jobben sin så har de ingenting der å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #13 Skrevet 8. september 2013 Dette har jeg aldri opplevd! Jeg tar t-bane og buss/trikk daglig i Oslo, og har gjort det de siste 8 årene. Så veldig vanlig kan det ikke være. Men dere som bevitner dette til stadighet - da må det rapporteres til Ruter evt taxiselskapet. Anonymous poster hash: 65078...590
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 Dette har jeg aldri opplevd! Jeg tar t-bane og buss/trikk daglig i Oslo, og har gjort det de siste 8 årene. Så veldig vanlig kan det ikke være. Men dere som bevitner dette til stadighet - da må det rapporteres til Ruter evt taxiselskapet. Anonymous poster hash: 65078...590 Jeg har heller aldri opplevd dette og har tatt både buss, trikk og t-bane hverdager i Oslo de siste 20 årene. Anonymous poster hash: a063a...ff2
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #15 Skrevet 8. september 2013 Ja, dette er dessverre tilfelle både i Oslo og andre byer (Stavanger f.eks). Jeg kjenner godt flere blinde med førerhund som er nektet taxi og får beskjed om å ikke ta med hunden på matbutikker. Flott kampanje Blindeforbundet hadde i vår der de satte fokus på problemet mange opplever! Ser flere butikker og taxier nå med merke om at førerhunder er velkomne:-) Anonymous poster hash: 7e8d7...8fb
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #16 Skrevet 8. september 2013 Dette gjeder nok spesielt på taxi.... Buss og trikk har vel alle hunder adgang enten de er førerhunder eller vanlige hunder??? Anonymous poster hash: 7e8d7...8fb
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #17 Skrevet 8. september 2013 Hvis jeg hadde opplevd at en bussjåfør hadde nektet en blind med førerhund adgang til bussen hadde jeg umiddelbart ringt både media og busselskapet! Uansett ville jeg ha merket meg bussnr og avgang slik at det ikke var tvil om hvem sjåføren var. En bussjåfør har ikke rett til å nekte en førerhund adgang! Drosjer som er allergivennlige kan nekte en førerhund adgang. Og hvis det er muslimer på en buss som lager styr pga av en "uren" hund - vel, da får de gå av bussen og ta neste buss selv!!! De får følge normale norske lover og regler som alle andre. De har ikke rett til særbehandling pga religion i slike tilfeller. Anonymous poster hash: 6fc8a...195
Papegøyeblomst Skrevet 8. september 2013 #18 Skrevet 8. september 2013 WTF? Ruter har da egne billettpriser på hunder, så hadde en sjåfør nektet meg å ha med hunden min, hadde jeg klaga sporenstreks!!!!! Hadde jeg vært blind, ville jeg laget et helvete via blindeforbundet til avisene og forbrukerombudet. https://ruter.no/billetter/rabatter/ Blindehunder GRATS!!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #19 Skrevet 10. september 2013 WTF? Ruter har da egne billettpriser på hunder, så hadde en sjåfør nektet meg å ha med hunden min, hadde jeg klaga sporenstreks!!!!! Hadde jeg vært blind, ville jeg laget et helvete via blindeforbundet til avisene og forbrukerombudet. https://ruter.no/billetter/rabatter/ Blindehunder GRATS!! Det har vært i media tidligere da, men ja, jeg vet ikke... Dårlig er det hvertfall! Anonymous poster hash: 20128...e24
Anonym bruker Skrevet 16. september 2013 #20 Skrevet 16. september 2013 Jeg har kjørt drosje i Bergen, er ikke muslim. Pga allergi kunne jeg dessverre ikke kjøre hund/katt e.l Ikke alle passasjerer som husker å gi beskjed om at de har med dyr (forøvrig enkelte som glemmer at de har barn som trenger seter og) når de bestiller bil, dette resulterte titt og ofte i at jeg fikk så hatten passet. Hadde en blind kommet bort til meg på holdeplass og jeg var eneste bil hadde jeg sagt greit men jeg må ta allergitabbeletter først så vent en halvtime så kan jeg kjøre deg men skal selvfølgelig prøve å få bil til deg raskere enn det slik at du kommer deg til der du skal. Anonymous poster hash: 23919...d27
PRobert Skrevet 16. september 2013 #21 Skrevet 16. september 2013 Jeg hadde klikka på sjåføren og ringt selskapet og klagd for den blinde om jeg var på samme buss. Hadde lagd et helvete for idioten. Ang. allergi så er det kjipt, men selv om jeg ikke har kattene mine med meg i taxien kan det godt hende det er noen kattehår som sitter på veska osv likevel, så kanskje et slikt yrke ikke passer for allergikere som ikke tåler et kort opphold med dyr da?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2013 #22 Skrevet 16. september 2013 Nei, er det sant Nå ble jeg sint! Jeg kjenner ingen blinde, men syns jeg så de oftere før enn nå... Er kanskje ikke tilfeldig det da. Det går jo ikke ann!!! Anonymous poster hash: 9b9a4...0f9
Bustetroll Skrevet 16. september 2013 #23 Skrevet 16. september 2013 Eh, det er fri adgang m førerhund. Ikke skap deg. Anonymous poster hash: 10146...e47 Eh, tror ikke du bør uttale deg. Hi har faktisk rett. Her i Oslo er det et stort problem. Anonymous poster hash: fdcf1...c91 Jeg bor i Oslo selv... Og ser dette ofte! Anonymous poster hash: 20128...e24 Tar buss og bane hver dag i Oslo har enda tilgode å se det.... troll! Det er ikke troll.. En busssjåfør prøvde med vilje, å la hunden min bli hengende ETTER bussen etter båndet sitt. og nei, jeg tuller ikke. Jeg har flere ganger blitt behandlet som SØPPEL på bussen fordi jeg har med hund, har blitt nektet taxi, osv osv. Jeg er ikke blind, men alikevel. Jeg opplever OFTE muslimer og deres "hundehat".
Bustetroll Skrevet 16. september 2013 #24 Skrevet 16. september 2013 (endret) Dette har jeg aldri opplevd! Jeg tar t-bane og buss/trikk daglig i Oslo, og har gjort det de siste 8 årene. Så veldig vanlig kan det ikke være. Men dere som bevitner dette til stadighet - da må det rapporteres til Ruter evt taxiselskapet. Anonymous poster hash: 65078...590 Jeg har rapportert flere ganger, det hjelper ikke. Tror jeg tilsammen har sendt 10 klager til ruter. (av helt forskjellige grunner, sist var en sjåfør som skjørte som en apekatt så barnevogna MED babyen min oppi veltet, sjåføren gadd ikke stoppe bussen mens jeg skulle ta den opp igjen, ikke spurte han om det gikk bra heller). Har ALDRI fått et svar fra ruter når ejg har klaget. SØPPELSELSKAP! Det er forøvrig stor forskjell på t-bane, trikk og buss. På en buss er sjåføren mere "sjef" enn på en t-bane, Han har ikke kontroll på hvem som er på en t-bane/trikk. Men bussen derimot ser han alle. Endret 16. september 2013 av Skeptisimo
Anonym bruker Skrevet 16. september 2013 #25 Skrevet 16. september 2013 Dette har jeg aldri opplevd! Jeg tar t-bane og buss/trikk daglig i Oslo, og har gjort det de siste 8 årene. Så veldig vanlig kan det ikke være. Men dere som bevitner dette til stadighet - da må det rapporteres til Ruter evt taxiselskapet. Anonymous poster hash: 65078...590 Jeg har rapportert flere ganger, det hjelper ikke. Tror jeg tilsammen har sendt 10 klager til ruter. (av helt forskjellige grunner, sist var en sjåfør som skjørte som en apekatt så barnevogna MED babyen min oppi veltet, sjåføren gadd ikke stoppe bussen mens jeg skulle ta den opp igjen, ikke spurte han om det gikk bra heller). Har ALDRI fått et svar fra ruter når ejg har klaget. SØPPELSELSKAP! Det er forøvrig stor forskjell på t-bane, trikk og buss. På en buss er sjåføren mere "sjef" enn på en t-bane, Han har ikke kontroll på hvem som er på en t-bane/trikk. Men bussen derimot ser han alle. hmmm. gå til media da kanskje? Anonymous poster hash: 6bb6e...d4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå