Gå til innhold

Urolig under amming.

Anbefalte innlegg

Barnet mitt er veldig urolig under ammingen. Han vrikker og vrir seg mens han suger for harde livet. Melken kommer som regel ganske kort etter at jeg har lagt han til, jeg kjenner det tydelig i begge brystene, så det er ikke fordi det ikke kommer noe melk. Han går bra opp i vekt også.

Av og til koser han seg under måltidet, men veldig ofte nå har han vært urolig, og jeg klarer ikke se noen klar sammenheng med når det skjer. Av og til er han tydelig trøtt, andre ganger er han lys våken, han kan være rolig til å starte med for så å bli urolig utover måltidet, han kan bli urolig i starten, midt i og på slutten av måltidet, det er ingen fasit. Han tar av og til hodet vekk fra brystet for å gi fra seg et lite ynk eller gråte litt, for så å søke raskt tilbake til brystet. Når han gjør det flere ganger på rad ser jeg på det som et tegn til at han er mett, men når jeg da dekker til brystet virker det som han blir lei seg.... Det har ikke noe å si hvilket bryst det er, og vi har sjekket at han har bra bevegelse i nakken til begge sider. Jeg har snakket med jordmor og helsesøster på helsestasjonen om dette, og de har til og med sett på mens jeg har ammet, og de har ingen svar å gi meg...

Er det noen andre som har opplevd det samme? Hvordan kan jeg gjøre måltidet mer hyggelig for han? Gjør jeg noe feil? 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144079147-urolig-under-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er også sånn. Noen ganger hjelper det å rape flere ganger underveis, andre ganger ikke.

Hvis vi sitter vondt blir han også urolig.

Syns den beste stillinga når han er urolig er liggende i senga. Men har egentlig ingen råd til deg, for har ikke funnet noen løsning selv.

Det er så slitsomt! :( Blir tungvint å legge seg i senga hver gang han skal ha mat! 

Jeg begynner å mistenke at jeg kanskje ikke har tolket signalene hans helt riktig, og legger han til når han egentlig ikke er sulten, og så blir han usikker og urolig. Det kan også hende jeg har veldig mye melk, for det renner masse ved siden av under ammingen. Skal prøve å få til faste mat-tider, og se om det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...