Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 Og er det viktig for deg? Anonymous poster hash: 99966...453
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #2 Skrevet 8. september 2013 Sover i samme etasje ja, syne det er viktig når de er små... Men vet ikke om foreldre med eldre barn synes det er viktig? Anonymous poster hash: ffa6c...72b
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #4 Skrevet 8. september 2013 Sover i samme etasje ja, syne det er viktig når de er små... Men vet ikke om foreldre med eldre barn synes det er viktig? Anonymous poster hash: ffa6c...72b det lurer jeg og på! Når er de "gamle" nok til at det er greit? HI Anonymous poster hash: 99966...453
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Ja, men det er fordi alle soverommene er på samme plan Anonymous poster hash: 309f7...596
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Ja, men det er fordi alle soverommene er på samme plan Anonymous poster hash: 309f7...596 men det er kjekt eller? Anonymous poster hash: 99966...453
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 Ja, og jeg hadde aldri fått sove om det var annerledes. Tenk om det brenner en natt, og så får jeg dem ikke med meg ut fordi jeg ikke rekker opp/ned? *Grøss* Kan jo skje uansett, men faktum er at ved en brann er tid alfa og omega, og det er snakk om sekunder. Og de sekundene vil jeg ikke skal være flere enn høyst nødvendig. Når ungene er store, type 13-14 år eller så, slik at de selv kan tenke klart og komme seg ut på egenhånd, ja da kan jeg revurdere det. Når de er små er det derimot helt uaktuelt.
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. september 2013 #8 Skrevet 8. september 2013 De på 6 og 9 sover oppe.. og han på 2 mnd sover foreløpig i vår seng. Han har også rom oppe, men så lenge han våkner på natta sover han hos oss.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 Yngstemann er nede mens vi andre sover oppe. Dette pga slik soverommene er. Vi har prøvd å ha begge gutta på samme rom oppe, men det blir bare rot og mas og tull, og alle sover best når de har hvert sitt rom. Og når han legger seg er vi alle nede og han hører trygge lyder. Vi har babycall som går begge veier, Dvs vi kan snakke til han og si at jeg kommer nå hvis han roper. Går fint. Hadde sikkert vært kjekkeste om alle rommene var opp, men man kan ikke få alt her i verden... Anonymous poster hash: dfacc...242
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #10 Skrevet 8. september 2013 Vi har 3 åringen og 11 åringen i 2 etg samme som oss. og 14 åringen i 1 etg. Valget sto mellom å flytte eldste ned og la minste ta det rommet opp eller å ha minste nede. Vil heller ha en tenåring på "rømmen" om natta enn en 3 åring, og eldste kan fint åpne vinduet og hoppe ut selv ved brann. Anonymous poster hash: 70c1d...696
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #11 Skrevet 8. september 2013 Vi har 3 åringen og 11 åringen i 2 etg samme som oss. og 14 åringen i 1 etg. Valget sto mellom å flytte eldste ned og la minste ta det rommet opp eller å ha minste nede. Vil heller ha en tenåring på "rømmen" om natta enn en 3 åring, og eldste kan fint åpne vinduet og hoppe ut selv ved brann. Anonymous poster hash: 70c1d...696 enig!! Anonymous poster hash: 99966...453
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #13 Skrevet 8. september 2013 Tre av barna sover i samme etasje som oss. Datteren min på 14 år ligger i kjelleren, og sønnen min på 7 år sover på loftet. (er trapp fra soverommet vårt og opp på rommet hans) Går helt fint, har seriekoblet brannvarslere i alle etasjer i tillegg til brannsokkingsapparat. Anonymous poster hash: 6f71b...c50
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 Alle i samme etasje. Og ja, det er viktig for meg. Veldig fint å være i nærheten hvis det er sykdom, vonde drømmer, opp å tisse Osv på natta. Anonymous poster hash: 3a30f...9a0
Gjest Julia1984 Skrevet 8. september 2013 #15 Skrevet 8. september 2013 Nei gjør ikke det. Går helt fint!
Bananen Skrevet 8. september 2013 #16 Skrevet 8. september 2013 Nå bor vi på ett plan så ja:) Men har akkurat kjøpt hus og det var ett av kravene mine. Er så vandt til det, men hadde sikkert gått greit om vi ikke gjorde det. Men det slipper jeg å ta stilling til;)
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. september 2013 #17 Skrevet 8. september 2013 Ja. Og ja når de er så små (6 og 8 år).
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #18 Skrevet 8. september 2013 Ja det er viktig for meg, i hvertfall så lenge de er små Anonymous poster hash: d7bce...a33
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #19 Skrevet 8. september 2013 Ja, vi har alle 4 soverommene i samme etasje. Det er viktig for meg ja, og derfor er det slik, dette ble tatt høyde for når vi bygget. Når ungene blir tenåringer, har det ikke samme enorme betydning lenger, men er fremdeles praktisk. Anonymous poster hash: f7921...325
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #20 Skrevet 8. september 2013 Ikke tenkt på mulighetene for brann en gang. Anonymous poster hash: f8e69...4cf
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #21 Skrevet 8. september 2013 Ikke tenkt på mulighetene for brann en gang. Anonymous poster hash: f8e69...4cf Betyr det at dere ikke en gang har snakket om hvordan dere skal reagere ved evt brann? I så fall er det på tide å reflektere litt over muligheten. Man håper jo selvfølgelig at det aldri skal skje, men man bør ha en vanntett plan for hvordan man skal handle dersom man skulle være så uheldig. Her vet vi hvem som gjør hva, har ansvar for hver våre barn og et møtested utenfor huset for de barna vi kan risikere at går ut på egenhånd før vi rekker å ta de med oss. Anonymous poster hash: f7921...325
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #22 Skrevet 8. september 2013 Vi sover nede og alle ungene oppe. Vi har tenkt veldig på dette med brann. Vi har et brannvarslingsanlegg som går både hos oss og naboene sammen. Så det uler på vårt soverom, i annen etage, utenfor og hos mine foreldre og søsken som bor i husene rundt. De har et vinndu de fint kan hoppe ut av, og de vet det. Men ja, det plager meg.... Det var bare ikke plass til alle i en etage, vi er blitt mange og barna begynner å bli rimelig store. Anonymous poster hash: b60f6...44a
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #23 Skrevet 8. september 2013 Ja vi sover oppe alle sammen. Men hvis vi får flere barn (har ett nå) , så må en av de ned i første Etg eller kjelleren . Alt ettersom hvem av de som flytter ned og hva de eventuelt velger. Men jeg liker ikke tanken på det nei. Har seriekoblet alle brannvarslere , i alle rom og Etg. Anonymous poster hash: fbb26...6ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå