Gå til innhold

Tidlig UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 11 nå i morgen og har veldig lyst til å ta en tidlig UL.. Hvem ringer jeg får å ordne med dette? Føden, fastlegen eller jordmor?

Jeg er satt opp til UL time når jeg er i uke 18, men klarer ikke å vente:)

Også lurer jeg på, jeg har ikke blitt satt opp til ny svangerskapstime før i begynnelsen av november. Skal det gå så lang tid i mellom? Mener å huske at jeg var på svangerskapskontroll en gang i mnd med nr 1.. Nå er det 3uker siden jeg var hos lege.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

første kontroll etter ul pleier å være i uke 24.

om du bare ønsker tidlig ul uten at det er noe spesielt så må du nok dekke kostnadene ved det selv, da er det bare å ringe ett privat senter og bestille time der :)

Skrevet

Det er veldig dyrt å ta tidlig ul bare fordi man vil se barnet så tidlig som mulig, men det er utrolig verdt det! :) Vi tok ul i uke 11, det var ikke mye å se på skjermen, men vi fikk se en liten kladd og da ble graviditeten plutselig så virkelig! :) Vi dro til sverige og tok ul der, og fikk dermed en diagnostiserende ul som foreløpig ikke er tillatt i Norge for hvem som helst. Vi fikk selvfølgelig ikke se noe kjønn, det var aaaalt for tidlig, men vi fikk se at det var et levende vesen der inne, med bankende hjerte!

Skrevet

Tusen takk for svar :) regna med at jeg nå betale for UL om jeg vil ta tidlig, så det gjør ingenting:)

Bare så lyst til å se at det virkelig er ett lite barn i magen, få roet nervene litt og få den følelsen av det virkelig er ett barn her:)

Sverige blir lite aktuelt for meg da jeg ikke kjører selv og eneste som vet om graviditeten er kjæresten og venninna mi, kan ikke be dem droppe jobb å kjøre til sverige:p

Skrevet

Tusen takk for svar :) regna med at jeg nå betale for UL om jeg vil ta tidlig, så det gjør ingenting:)

Bare så lyst til å se at det virkelig er ett lite barn i magen, få roet nervene litt og få den følelsen av det virkelig er ett barn her:)

Sverige blir lite aktuelt for meg da jeg ikke kjører selv og eneste som vet om graviditeten er kjæresten og venninna mi, kan ikke be dem droppe jobb å kjøre til sverige:p

Så moro! :) Lykke til på ul! :) Det kommer nok til å fortsette å være uvirkelig at det er et barn der inne selv om du ser det på skjermen, spesielt om du ikke har noen symptomer enda. Jeg hadde til og med den uvirkelighetsfølelsen selv når magen ble større, det var først når jeg hadde barnet i armene og tom mage at det gikk opp for meg at han hadde vært der inne. :P

Skrevet

Tusen takk :) gleder meg som en liten unge alt :P med nr 1 var jeg på første UL i uke 15 og det var så spesielt:)

Symptimer har jeg hatt siden uka før jeg fant det ut:) heldigvis begynner verste kvalmen å gi seg igjen nå :P

Hehe! Ja, det er liksom ikke helt virkelig før man sitter med den lille i armene :P

Skrevet

Jeg var på tidlig UL i uke 14 og det var en utrolig opplevelse! Er første gang jeg er gravid, og det gikk liksom ikke helt opp for meg før jeg så den lille babyen i magen :) Jeg kunne se babyen veldig tydelig, og jordmoren sa at hun var helt sikker på at det var en jente :D (noe jeg fikk bekreftet ved ordinær ultralyd på sykehuset i uke 19). Betalte 750 kr og fikk da med en DVD med bilder og video av den lille :) Ofte er jo utstyret de private har mye bedre enn på sykehusene, slik at du får mye bedre bilder. Og det er jo kjekt å ha til senere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...