Gå til innhold

Hva skal du stemme, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å bestemme meg, så trenger litt. innspill:)).

Anonymous poster hash: a8b33...bd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FrP.

Liker mye av politikken deres. Ikke alt, men f.eks er kriminalpolitikken viktig for meg og der er jeg helt på nett med FrP.

Anonymous poster hash: c13cd...3be

Skrevet

Høyre, fordi jeg har troen på at det er godt med et frisk pust til Norge nå, og la de få sjangsen til å styre landet for å vise at de kan utrette mye om de bare får komme til roret. :-)

Stem det som du føler er best for deg, og hvem du mener står for mye av dine meninger.

Viktig å stemme uansett, så om du ikke bestemmer deg er det lov å stemme blank.

Godt valg! 

Anonymous poster hash: ec8e6...7ff
Skrevet

Krf, vil beholde kontantstøtten, økt valgfriihet til småbarnsfamilie i forhold til permisjon og barnehage, lovfestet minstebemanning i barnehagen innen 2016 :)

Skrevet

Går for familiepolitikken til høyre :)

Anonymous poster hash: 67ac5...4e2

Skrevet

Høyre.

Jeg blir grusomt skuffet om det ikke skjer en endring nå, og da synes jeg høyre er beste alternativet for meg.

Kunne vært FrP, men deres 'garanti om sykehjemsplass' kommer ikke til å fungere.

Det er vel og bra å bygge flere plasser, men hvor skal de hente personale? Vi er jo i manko i dag.

Kanskje hadde det vært mer attraktivt å jobbe i eldreomsorg dersom bemanninga hadde vært levelig.

Anonymous poster hash: 3cefe...9e6

Skrevet

Høyre.

Og det store utland tror vi nordmenn bare kjeder oss og derfor vil ha endring.

Jeg vil ha endring fordi det som beviselig har fungert best for landet vårt er når landet har vært styrt en periode rødt(rødgrønt) og så får en ny periode med blått/borgerlig som kan gjøre litt vei i vellinga, og gjøre noen større endringer blant annet i økonomien, ifht arveavgiften (en usosial avgift på grunn av for lavt innslag), og for å se noe endring i utenrikspolitikken og innvandringspolitikken også.

Det blir sjeldent store markante omveltninger av et regjeringsskifte i dette landet, og derfor anser jeg det som sunt for norsk politikk å nå gå litt i retning borgerlig, for å se om det ytterligere kan styrke landet.

Anonymous poster hash: f4454...a4e
Skrevet

Dere som vurderer å stemme høyre bør se denne først: http://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/mdup11001213/20-08-2013

Anonymous poster hash: cd538...1c9

Hvorfor er det slik at hver gang noen sier de vil stemme blått så må det komme motargumenter og propaganda MOT det en har valgt? Mens når folk sier de skal stemme rødt så er det greit og ingen sender propoganda mot valget en har tatt. 

Kjenner jeg er drittlei det der, kan ikke folk velge i fred? Selvsagt er vi klar over hva vi stemmer. Skulle tro vi ikke vet vårt eget beste, derfor må noen alltid fortelle oss at vi tar feil.. 

Skrevet

Krf pga familiepolitikken deres.

Anonymous poster hash: 75b4b...f57
Skrevet

Jeg har uten unntak stemt Høyre ved hvert valg. Det har alltid passet meg.

Men nå har livssituasjonen min snudd drastisk siden forrige valg, så i år stemte jeg faktisk SV.... Det hadde jeg aldri trodd ;)

Anonymous poster hash: d8152...89e

Skrevet

Arbeiderpartiet.

De har oppnådd mye i sine perioder.

Synes deres tanke om fellesskap er livsbærende i demokratiet vårt.

Godt valg:)

Anonymous poster hash: ab790...620
Skrevet

Høyre pga deres satsning på forskning og utvikling og nyetablering.

Jeg er ogå enige med høyres tanker rundt karensdager, og mener det er et virkemiddel som er viktig å innføre for å få vekk unødvendig sykefravær og at sykefraværets byrde bør fordeles både mellom stat, arbeidsgiver og arbeidstaker.

Anonymous poster hash: 2f963...4e5
Skrevet

Så definnitivt AP! Fordi..

- vi aldri totalt sett har hatt det bedre

- fordi rentenivået og arbeidsledigheten holder seg stabilt svært lavt

- fordi jeg brenner for et sterkt OFFENTLIG helsevesen og skole

- fordi dette utjevner forskjeller i samfunnet og gir barna våre,uansett bakgrunn og foreldrenes økonomi,et likt utgangspunkt

- fordi de sosialdemokratiske verdiene om solidaritet for alle treffer meg i hjertet

- fordi AP har bygd landet vårt og det utrolige velferdsamfunnet vi er så heldig å få leve i.

- pga av vår regjering sin nøkternhet og ansvarlighet har vi så langt,som eneste land i europa, ikke merket noe av fi anskrisen.

- fordi ingen regjering kan mulig gjøre det bedre, TOTALT SETT

Anonymous poster hash: bf4f7...0de

Skrevet

Mdg. Fordi: i want to be a hippie and i want to get high! :P Det sto mellom de og ap. Jeg angrer kanskje litt, men gjort er gjort.

Anonymous poster hash: 1882b...7b8

Skrevet

Jeg skal IKKE stemme høgre fordi;

- Frp blir med på lasset og faktisk vil få noe å si i styringen av landet vårt - og det er skremmende

- fordi renten mest sannsynlig vil gå opp

- fordi skattelette til de rikeste nødvendigvis må finansieres av fellesskapets kasse. Det går igjen ut over de fleste av oss..

- barnehageprisen går opp. Det samme med egenandeler i helsevesenet.

- fordi Høgre sin privatisering av helsevesen og skole vil skape store forskjeller i samfunnet vårt.

- fordi Høgre/Frp vil kutte subsidiene til landbruket, som faktisk produserer den kortreiste og TRYGGE maten vår.

OSV OSV

Det må være lov å påpeke hva jeg synest er svakhetene til den blå regjeringen uten å bli stemplet som kun å ville rakke ned på de som stemmer H...!! Er saklig og har argumenter i det minste! Jeg har også skissert hva jeg stemmer på og hvorfor..

Skrevet

SV, det er det eneste partiet med grunnverdier jeg kan stå inne for.

Skrevet

Ap, fordi jeg ikke ønsker at lommeboka skal bestemme hva slags helsehjelp og skolegang man skal gå. Og fordi jeg tror på et samfunn der alle yter etter evne og mottar etter behov.

Skrevet

- Frp blir med på lasset og faktisk vil få noe å si i styringen av landet vårt - og det er skremmende

- fordi skattelette til de rikeste nødvendigvis må finansieres av fellesskapets kasse. Det går igjen ut over de fleste av oss..

- fordi Høgre sin privatisering av helsevesen og skole vil skape store forskjeller i samfunnet vårt.

- fordi Høgre/Frp vil kutte subsidiene til landbruket, som faktisk produserer den kortreiste og TRYGGE maten vår.

OSV OSV

Det må være lov å påpeke hva jeg synest er svakhetene til den blå regjeringen uten å bli stemplet som kun å ville rakke ned på de som stemmer H...!! Er saklig og har argumenter i det minste! Jeg har også skissert hva jeg stemmer på og hvorfor..Anonymous poster hash: bf4f7...0de

du bare måtte... Gaaad, du svarte korrekt på spørsmålet i ditt forrige innlegg.

Skrevet

Jeg skal stemme Ap fordi jeg ikke er hypp på å betale mer for barnehage, helse og skole for at Thon og hans like skal få enda mere penger.

Anonymous poster hash: 33de3...563

Skrevet

Ja jeg måtte faktisk bare :-) ;-)

Skrevet

KRF! Verdibaset og pga familiepolitikken. Hadde stemt Høyre om ikke!

Skrevet

Stemte høyre fordi jeg mener de har den beste politikken for å føre landet opp og videre med satsning på forskning og utvikling. Fordi de er for større valgfrihet og skjønner at ikke alle passer inn i den samme boksen, både når det gjelder pappaperm, skole osv.

Håper at FrP blir med og får gjort noe med asylpolitikken og kriminelle utlendinger som plyndrer landet vårt og utnytter de sosiale rettighetene. Og ikke minst i forhold til straffeutmålingene her til lands!

Skrevet

OSV OSV

Det må være lov å påpeke hva jeg synest er svakhetene til den blå regjeringen uten å bli stemplet som kun å ville rakke ned på de som stemmer H...!! Er saklig og har argumenter i det minste! Jeg har også skissert hva jeg stemmer på og hvorfor..

Må bare si mot deg litt her: 

Jeg stemmer H fordi jeg vil ha min frihet til å velge. I dag er det ok med privatskoler/friskoler så lenge det handler om Steiner, religion eller andre alternative pedagogiske virkemidler. Hvorfor kan man ikke få en privatskole for de som er gode i realfag, som dyrker dette faget? Eller andre fagområder. H har hele tiden poengtert at en friskole ikke vil godkjennes dersom den offentlige skolen er truet med nedleggelse. Og hvorfor skal man ikke kunne velge skole dersom et barn mobbes og plages på den skolen det går? Ikke alle greier å finne løsninger på problemene, og her har vel ikke akkurat de rødgrønne imponert. Men skolemåltidet skal kanskje redde mobbeofrene også;) Jeg tror ikke det blir økte forskjeller pga det.  

Vi betaler kunstig lite for barnepass. Å øke prisen for meg (som har en grei nok inntekt), mens andre som tjener mindre får lavere bhg-sats - det kaller jeg å minske forskjeller. 

H vil gjenreise heltidsbonden. Den som jobber og tjener normalt på sine varer og tjenester. Ingen er så rik som min onkel som er deltidsbonde. Med full jobb og fulle subsidier, er det klart han digger SP;)

Helsevesenet vil fortsatt være mest offentlig. Men når du kommer til den private røntgenlegen, og får beskjed om at "vi er tomme for knær", så har du strengt tatt ikke noe valg. Man betaler gjerne 1600 kroner for den tjenesten istedet for å stå i kø. Og du, private helseforsikringer er det jo mange som har! Også i LO for eks;) Men det gjelder kanskje ikke...

Nei, skremmeskudd hjelper ikke. Vi øser opp fra oljefatene for å holde på alle offentlige ansatte som sitter og gjør de underligste ting. Nå må penga gå til fremtiden, til grønne løsninger som er parate når vi skal minske oljebruken. 

Til utdanning, kunnskap og god eldreomsorg. 

Ikke alt skjer før jul, noe må vi vente på i flere år, men grunnlaget tror jeg vi kan skape over tid, og da er nye ideer og bedre løsninger stikkord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...