Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 Jeg tenker på tips til sparing av penger, rettigheter, hva barna trenger å vite (4 og 1 år), og hvordan få hverdagen til å fungere da jeg er fulltidsstudent og jobber litt ved siden av hjemmefra. Føler meg helt bortkommen her jeg sitter, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre fremover. Har mistet livsmotet litt kjenner jeg, så tips og råd tas i mot med takk! Anonymous poster hash: 2d799...a62
Donna1 Skrevet 8. september 2013 #2 Skrevet 8. september 2013 Hei. akkurat blitt alene mor jeg også. vil gjerne tipse deg så send meg gjerne pm:)
Rivjernet Skrevet 8. september 2013 #3 Skrevet 8. september 2013 Forbered deg på "kamelspising", legg godviljen til, og sett barna først! Husk, dette er en overgang. Det er mange sterke følelser rett etter ett brudd, og konfliktnivået blir ofte høyt. Ting vil roe seg etterhvert. Prøv å ikke si ting du ikke kan stå for i etterkant. Økonomisk: les på Nav.no, det er ingen som løper etter deg for å passe på at du har fått det du har krav på. Det må du ordne selv. Bruk venner og familie, det er bedre å ringe til en venninne og hyle og skrike, enn å begynne å hyle til ex'en.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #4 Skrevet 8. september 2013 Dra til NAV i morgen og les gjerne litt på NAV sine sider i kveld. Spørs helt hvor mye omsorg du har for barna, men har du hovedomsorg med over 50% samvær har du rett på overganstønad, rett til barnetilsyn, eller i ditt tilfelle får du sikkert noen som heter utdanningstønad istedenfor overgangstønad da siden du studerer. Farsbidrag, skattelettelse, ekstra barnetrygd har du også rett på...... Anonymous poster hash: 40987...66c
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Jeg tenker på tips til sparing av penger, rettigheter, hva barna trenger å vite (4 og 1 år), og hvordan få hverdagen til å fungere da jeg er fulltidsstudent og jobber litt ved siden av hjemmefra. Føler meg helt bortkommen her jeg sitter, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre fremover. Har mistet livsmotet litt kjenner jeg, så tips og råd tas i mot med takk! Anonymous poster hash: 2d799...a62 Jeg og pappaen til mine barn gikk fra hverandre for et halvt år siden. Våre barn på 4 og 5 år tok det veldig fint. Vi fortalte bare att fra nå av skulle de få to hus, og at de skulle bo litt hos mamma og litt hos pappa. Vi valgte å formidle at dette var en positiv ting. Barna har ikke sett oss triste pga bruddet, og vi fungerer veldig godt som venner. Jeg er i jobb og får skattelette, dobbel barnetrygd og tilskudd til barnepass. Hva du får som student, er sikkert mer. Ring NAV i morgen, så får du hjelp. Ting ser håpløst ut med en gang, men dette greier du fint;-) Anonymous poster hash: dbb70...6d9
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Forbered deg på "kamelspising", legg godviljen til, og sett barna først! Husk, dette er en overgang. Det er mange sterke følelser rett etter ett brudd, og konfliktnivået blir ofte høyt. Ting vil roe seg etterhvert. Prøv å ikke si ting du ikke kan stå for i etterkant. Økonomisk: les på Nav.no, det er ingen som løper etter deg for å passe på at du har fått det du har krav på. Det må du ordne selv. Bruk venner og familie, det er bedre å ringe til en venninne og hyle og skrike, enn å begynne å hyle til ex'en.. Lykke til! Ex'en og jeg har heldigvis et forholdsvis ok forhold, og det er ikke noe krangling foran barna. Det er sant det at det er en overgang. Man må omstille seg helt fra det en er vant til, og det tar tid kjenner jeg. Skal dra til NAV i morra, tusen takk for tips! Dra til NAV i morgen og les gjerne litt på NAV sine sider i kveld. Spørs helt hvor mye omsorg du har for barna, men har du hovedomsorg med over 50% samvær har du rett på overganstønad, rett til barnetilsyn, eller i ditt tilfelle får du sikkert noen som heter utdanningstønad istedenfor overgangstønad da siden du studerer. Farsbidrag, skattelettelse, ekstra barnetrygd har du også rett på...... Anonymous poster hash: 40987...66c Er skattelette noe som man må søke om, eller går det av seg selv når man har blitt separert? Jeg tenker på tips til sparing av penger, rettigheter, hva barna trenger å vite (4 og 1 år), og hvordan få hverdagen til å fungere da jeg er fulltidsstudent og jobber litt ved siden av hjemmefra. Føler meg helt bortkommen her jeg sitter, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre fremover. Har mistet livsmotet litt kjenner jeg, så tips og råd tas i mot med takk! Anonymous poster hash: 2d799...a62 Jeg og pappaen til mine barn gikk fra hverandre for et halvt år siden. Våre barn på 4 og 5 år tok det veldig fint. Vi fortalte bare att fra nå av skulle de få to hus, og at de skulle bo litt hos mamma og litt hos pappa. Vi valgte å formidle at dette var en positiv ting. Barna har ikke sett oss triste pga bruddet, og vi fungerer veldig godt som venner. Jeg er i jobb og får skattelette, dobbel barnetrygd og tilskudd til barnepass. Hva du får som student, er sikkert mer. Ring NAV i morgen, så får du hjelp. Ting ser håpløst ut med en gang, men dette greier du fint;-) Anonymous poster hash: dbb70...6d9 Vi har prøvd å fortelle det på en positiv måte vi også. Eldste ble lei seg for at vi ikke skulle bo sammen lenger, men han synes det var fint å skulle få enda et soverom Takk for trøstende ord og gode råd, dere! Anonymous poster hash: 2d799...a62
kaklemor Skrevet 9. september 2013 #7 Skrevet 9. september 2013 (endret) Jeg ble alenemor nå for over 2 mnd siden, valgte det selv. Mine to er yngre enn dine da. Jeg har vel mer eller mindre følt jeg har vært alene hele tiden.. -Kontakt nav vedr. stønader -Handle inn til hele uken på mandager /evt. søndagsbutikken den helgen du ikke har ungene -Samarbeid -Svelg noen kameler og prøv å ikke bli sint Endret 9. september 2013 av kaklemor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå