Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 Hvordan kjennes dette ut? Kan den bli veldig stor slik at den fyller store deler av magen? Hvilke symptomer hadde dere? Jeg vet med sikkerhet at jeg ikke er gravid, da jeg har mensen hver mnd og kun bruker kondom for tiden. Har den siste måneden kjent en kul i magen, kan kjennes ut som livmor og slutter rett over navlen. Det som skiller den fra livmor er når den er hard og kjennes godt (av og til når jeg ligger, lenge siden jeg har spist osv) så kan jeg bevege på den. Altså, når jeg dytter hardt i den, så bytter den litt plass eller detter "innover" slik at den ikke kjennes lenger. Har også nesten daglig murringer/menssmerter i både livmor og korsryggen. Kan dette bare være delte muskler (har vært gravid før) eller kan det være en cyste? Synes det er flaut å gå til legen om det bare er en muskel jeg kjenner liksom :/ Anonymous poster hash: 9b591...777
Slalotte Skrevet 8. september 2013 #2 Skrevet 8. september 2013 Nå kjenner jeg bare til mine egne cyster.. men nei du kan ikke føle "ta" på cystene.. Jeg merket det med intens smerte som varte i en uke..
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #3 Skrevet 8. september 2013 Ei venninne av meg hadde en ganske stor cyste, større enn livmoren. Men hun kunne likevel ikke kjenne den (hvis jeg husker rett). Hun har endometriose. Anonymous poster hash: 06927...736
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #4 Skrevet 8. september 2013 Jeg har hatt mange cyster i livmoren og kan ikke kjenne de. Smerter som kommer og går er det jeg merker, og når en sprekker så er det inntensesmerter og føles ut som det renner i meg. Vanskelig å forklare men blir det næreste. Sjekkes en gang i året for de siden jeg har hatt så mange, og har endel smerter med de. Jg er ikke kalr for å fjerne eggstokkene helt enda, så lever litt lenger med de. Anonymous poster hash: 22e35...977
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Ville absolutt ha kontaktet lege for en sjekk. Sjokkert at så mange spør medisinske spørsmål her inne... Anonymous poster hash: fad22...6c8
Gjest Morn du Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Har hatt cyste på eggstokken, kunne ikke kjenne den. Men det var noe så vondt at fyttikatta. Legen trodde det kunne være blindtarmbetennelse, noe det da ikke var. Kom deg til lege. Greit å få det sjekket.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 Takk for svar, dere Da er det nok ikke cyste nei. Ikke er det sånn ubeskrivelig vondt heller, bare kraftige murringer hele tiden. Sikkert bare musklene mine som ikke er helt sammen enda da? Fødte for 14 mnd siden, så det er vel normalt at det tar såpass lang tid. Har bare ikke kjent det før den siste måneden, er det jeg syns er litt merkelig. Skader nok ikke med et besøk til legen. HI Anonymous poster hash: 9b591...777
Bustetroll Skrevet 8. september 2013 #8 Skrevet 8. september 2013 Jeg hadde en cyste so var ganske stor, + masse små. Men kjente ingen av dem.. Var til kontroll 3 mnd etter de så den på ultralyd (hadde svangeskap utenfor livmor ) , da var den borte. Tror den sprakk da jeg var i spania en gang, fikk intrense smerter i ca 4-5 sekunder på verandaen på hotellet:P Kan ikke ha vært annet.En kollega av meg hadde en cyste som vokse ut av skjeden, hun måtte inn og hasteoperere
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 Jeg hadde cyster på eggstokkene som veldig ung. Hadde ingen smerter, men vanvittige blødninger (blødde gjennom nattbind på under 1 time) pga dette. Det gikk over av seg selv. Anonymous poster hash: 5831e...b6a
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #10 Skrevet 8. september 2013 De kan bli enorme, type 10 kg ++. Du merker de ikke før de evt sprekker og gjør vondt, eller blir enormt store. Anonymous poster hash: 0eaf7...11e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå