Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 Finnes skjemaene på nett? Når pleier de å knekke trøkoden på sykkel? Gutten min blir 2.5 i oktober og får det ikke til, det er mye bedre å ta beina nedi;-) Anonymous poster hash: fc0f4...070
pip pip Skrevet 8. september 2013 #2 Skrevet 8. september 2013 (endret) Min fikk 3 hjulssykkel i 2 årsgave og syklet med en gang. Ihvertfall da hun rakk ned til pedalene Kan det være at han ikke rekker ordentlig ned til pedalene og derfor lettere å bruke beina. Ban er veldig forskjellig og når de gjør ting er veldig individuelt Endret 8. september 2013 av ~Prinsesse Fiona~
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #3 Skrevet 8. september 2013 Min greide ikke sykle før rett før hun fyllte 3. Det var visst litt sent, men det spiller jo ingen rolle nå Anonymous poster hash: 62ad2...524
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #4 Skrevet 8. september 2013 Nei de finnes ikke på nett. Og ikke stress med det, han er innen " normalen om han klarer det i 3-4 års alderen. De fleste toåringer løper fortsatt. Skjemaene er heller ikke noe ungene må kunne fylle helt ut, men ser bhg personale mangler på store deler ( sosialt eller motorisk o.l ) utredes det hvorfor. Det er et hjelpemiddel for at alle skal bli sett samt dokumentere at barna blir fulgt opp der det trengs. Anonymous poster hash: f1c89...d9f
valkyrien Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Mener du den sirkelen de fyller inn i? Har sett den på nett, må bare huske hvor... Guttungen her syklet på trehjulssykkel da han var rett over 2.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Det blir brukt forskjellige skjemaer. Der som gutten min går bruker de et skjema som heter "alle med". Jeg har ikke funnet det på nett, men hvis du spør i barnehagen så får du en kopi. Anonymous poster hash: 1e6a0...205
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 Ja, det er alle med jeg mener. Han når ned til trøene ja, det har han gjort ein god stund. Holder som regel føttene på trøene når vi dytter han, men han forstår ikke at han bruke kreftene i beina for å klare å trø. Hadde håot at han klarte det før sykkelsesongen er slutt. Anonymous poster hash: fc0f4...070
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #8 Skrevet 8. september 2013 Hei. Er jeg er nyutdannet barne- og ungdomsarbeider, og har jobbet på blant annet en småbarnsavdeling med barn fra 0-3/4år. Vet at de i barnehagen bruker TRAS og ASQ SE, men disse skjemaene er mere for å kartlegge språk og sosiale og emosjonelle utviklingen. "Alle med" skjema så står det litt om sykling og da er det normalt å bruke føttene først også pedalene etterhvert, dette er på 2-3 år. ( http://www.minskole.no/MinBarnehage/storhaug/pilot.nsf/ntr/F294DEF6873A5FDCC12574CE005FE310/$FILE/Alle%20med.doc ) står under sansemotorisk utvikling. Barn utvikler seg jo ulikt, og har sett flere barn på samme alder bruker føttene istede for å trø på pedalene, mens andre igjen i denne alderen sykler uten støttehjul. Dersom han går i barnehage eller har eldre søsken/søskenbarn å sykle sammen med, så kommer han til å begynne å bruke pedalene etterhvert, de lærer jo av av hverandre :-) Kanskje ved at du sykler sammen med han, så kan han se på deg. Grunnen til de yngste ikke har knekt trøkoden på sykkelen, kan være for at sykkelen er for tung og at det da blir lettere å bruke føttene. Syklene i barnehage vet jeg at er utrolig tunge. Anonymous poster hash: b0b52...15f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 Igår sykla storesøster på sin 3 hjulssykkel og da fulgte lillebror med og tok føttene på trøene:-) Men normalt bruker storesøster løpesykkel så da hjelper ikke det. Men takk for oppmuntrende ord, trenger kanskje ikke å blu bekymra helt enda:-) Min har stort sett vært sen ute, gikk ikkefør han var 17 mnd og tar stort sett tid før han forstår hvordan han skal gjøre forskjellige ting i lekesammenheng. HI. Anonymous poster hash: fc0f4...070
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #10 Skrevet 8. september 2013 Dette kommer seg :-) Masse lykke til! Anonymous poster hash: b0b52...15f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #11 Skrevet 8. september 2013 Ikke bekymre deg ennå men, det finnes jo litt øvelser dere kan gjøre. Ligge med bena mot hverandre og sykle med bena for eksempel. Hvilke sykkel har han? Noen sykler er vanskeligere å trø på enn andre. Anonymous poster hash: 19400...747
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #12 Skrevet 8. september 2013 Han har DBS bambo sin. Anonymous poster hash: fc0f4...070
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #13 Skrevet 8. september 2013 Trodde gjennomsnittsalderen for å lære trå rundt var 3 år jeg? Lillesøster her syklet da hun var 2 år og vi fikk beskjed om at det var litt tidlig, men ganske typisk for barn med eldre søsken å herme etter. Anonymous poster hash: 26c1a...6c7
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 http://www.infovestforlag.no/alle-med-observasjonsskjema.html Anonymous poster hash: 9e77a...c32
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #15 Skrevet 8. september 2013 Trodde de fleste var mellom 2 og 2.5. Men viss det er 3 år er det jo ei stund igjen:-) HI. Anonymous poster hash: fc0f4...070
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #16 Skrevet 8. september 2013 Trodde de fleste var mellom 2 og 2.5. Men viss det er 3 år er det jo ei stund igjen:-) HI. Anonymous poster hash: fc0f4...070
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #17 Skrevet 8. september 2013 Ikke noe bekymring.. de fleste får det til når de er rundt 3, noen før, og noen senere. Dersom han har fylt 4 og fortsatt ikke får det til ville jeg kanskje begynt å bekymre meg litt.. men alle unger er forskjellig, så det er ikke noe stress. Anonymous poster hash: 90399...e84
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #18 Skrevet 8. september 2013 Tror ikke du skal bekymre deg over det. Jobber i barnehage og ser at det er utolig hvor forskjellig tempo barna lærer å sykle i. Det har sjelden noe med resten av utviklingen å gjøre. Kanskje det har blitt en vane å sparke seg bortover i steden for å ta seg bryet med noe nytt`? Anonymous poster hash: 14697...432
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå