Gå til innhold

Er jeg urimelig? (Gjerrig/frekk)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planla tur til lekeland i går. Var på vei ut, da foreldrene til en kompis av sønnen ringte. Jeg sa hvor vi skulle, og da svarte far: Å jah.... (veldig lang og pinlig pause). Så lenge han ikke viste tegn på å legge på/avslutte, nevnte jeg at gutten deres kunne evt. bli med på lekeland hvis de ønsket det. JA!, det ville de absolutt (de pleier å sende gutten bort til venner bestandig). Vi plukket opp guttungen, hadde han med oss, betalte for inngang og mat og leverte på døra. 

Det jeg syne er rart, er at de ikke tilbød seg å betale inngangsbilletten?! Vi har 4 unger med årskort (det vet de) og har stram økonomi, de er nokså rike. Er jeg urimelig som trodde det var vanlig å betale egne barns inngangsbillett på ting? Når mine unger blir spurt om å bli med på kino ol., sender jeg alltid med penger til billett og evt. popcorn,  

Anonymous poster hash: dc7f1...b3a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke frekk eller gjerrig.. hadde tenkt på samme måte som deg og jeg sender alltid med penger jeg også...

Jeg er foreldren og det er jeg som får barnetrygden..

Er det noen som er frekke/gjerrige så er det foreldrene til den gutten..

Skrevet

I dette tilfellet hadde jeg også forventet at de betalte.

Skrevet

Vi planla tur til lekeland i går. Var på vei ut, da foreldrene til en kompis av sønnen ringte. Jeg sa hvor vi skulle, og da svarte far: Å jah.... (veldig lang og pinlig pause). Så lenge han ikke viste tegn på å legge på/avslutte, nevnte jeg at gutten deres kunne evt. bli med på lekeland hvis de ønsket det. JA!, det ville de absolutt (de pleier å sende gutten bort til venner bestandig). Vi plukket opp guttungen, hadde han med oss, betalte for inngang og mat og leverte på døra. 

Det jeg syne er rart, er at de ikke tilbød seg å betale inngangsbilletten?! Vi har 4 unger med årskort (det vet de) og har stram økonomi, de er nokså rike. Er jeg urimelig som trodde det var vanlig å betale egne barns inngangsbillett på ting? Når mine unger blir spurt om å bli med på kino ol., sender jeg alltid med penger til billett og evt. popcorn,  

Anonymous poster hash: dc7f1...b3a

Synes ikke det er urimelig i det hele tatt jeg. Det burde være en selvfølge at de betalte selv.

Jenta vår feiret bursdagen sin på lekeland i år. Vi betalte selvfølgelig for det det kostet å få med de barne hun ville ha med, men av den ene gutten fikk hun ikke bursdagsgave engang. Synes det er veldig rart også jeg da. Hadde aldri falt meg inn å sende unga mine i bursdag uten så sende med en gave... Og i tillegg hentet og leverte vi han hjem også fordi at foreldrene ikke gadd å være med :P

Anonymous poster hash: 50f71...b7c

Skrevet

Jeg betaler når jeg tar med andres barn, men i dette tilfelle syns jeg det er rart de ikke tilbød seg.

Skrevet

Jeg hadde helt klart sendt med penger, hadde også syntes det var ubehagelig at andre betalte for vårt barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...