Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 Hei. Er 16 uker på vei og er gravid for første gang. Lurer på om det er lurt å bruke kondom under sex når man er gravid, eller om det ikke er nødvendig. Hittil i sv.skapet så har vi ikke brukt, da jeg synes kondom rett og slett ødelegger sengekosen og er skikkelig avtennende.. Takk for alle svar! Anonymous poster hash: 93bc7...30a Anonymous poster hash: 93bc7...30a
Musemorbr / Skrevet 8. september 2013 #3 Skrevet 8. september 2013 Hvis det er en ny partner og du vil beskytte deg mot kjønnssykdommer, da er det kondom som gjelder. Hvis ikke ser jeg ikke noe poeng i å bruke det. Det er ikke spesielt vanlig å bli gravid når man allerede er gravid.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #4 Skrevet 8. september 2013 Du er allerede gravid så hvorfor skal du bruke kondom? Du har jo allerede hatt ubeskyttet sex med partneren din så du trenger vel ikke beskyttelse mot kjønnssykdommer heller? Når du ikke har behov for beskyttelse mot svangerskap, og ikke mot kjønnssykdommer, da trenger du rett og slett ikke kondom Anonymous poster hash: 661f4...8a0
Gunner Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Det er vel ikke nødvendig hvis man ikke har flere forskjellige partnere.
Musemorbr / Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Hvis det du lurer på er om noe kan komme inn til babyen er svaret nei. Livmormunnen er godt lukket og proppet igjen nå.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 Takk for svar! Jeg og barnefar var bare i tvil siden dette er første gang, og dette er ikke noe vi spørr familien om. Anonymous poster hash: 93bc7...30a
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #8 Skrevet 8. september 2013 Så lenge svangerskapet forløper som normalt så trenger man ikke bruke kondom (om ikke det er fare for å bli smittet av kjønnssykdommer). Om jeg har forstått det rett så tror jeg man blir anbefalt å bruke kondom om det kan være fare for infeksjon ( eller om cervix (?)/livmormunnen ikke er helt lukket??). Men skal ikke påstå noe.. Men i et stabilt forhold og et normalt svangerskap så trenger man som sagt ikke bruke kondom Anonymous poster hash: 7a777...859
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå