Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 Nå er det min tur til å få blåst ut litt irritasjon over mannen min... Kanskje humøret mitt blir litt bedre etterpå? Etter en meget slitsom uke, hadde jeg gledet meg til helg og endelig få en dag som jeg kunne sove ut. Men det var ikke aktuelt, det er jo så synd på gubben. For han er jo så trøtt stakkars, og må jo selvsagt få sove alt han orker. Og jeg begynner å bli drit lei av å få en kjefteskur hver gang jeg prøver å si at kanskje han kan stå opp med lillegutt(11mnd) en gang i blant også. Mannen har fremdeles pappaperm en dag i uka, men til og med den dagen så er det jeg som må stå opp ekstra tidlig for å gjøre meg selv klar til jobb og ordne med guttungen. Jeg har prøvd å la det gå, men det er en grense på hvor lenge gutten skal hyle og vil opp og få tørr og ren bleie og mat... Tidligere har jeg egentlig gitt opp og heller prøvd å få slappet av på dagen, men det er ikke så lett lenger nå som jeg jobber 80% att. Men det er visst mitt problem, jeg må heller legge meg tidligere i følge mannen. Og jeg vil ikke si jeg legger meg så veldig sent heller, har landet på pute og er bortevekke i drømmeland innen kl er 23. Nå er jeg både sliten, trøtt og irritert. Og i tillegg påpeker mannen at huset ikke ser ut så jeg burde vel kanskje gjøre noe her?! Det er ikke så ille som han mener, men det hadde ikke skadet å dratt over gulvene og tørket støv. Klesdunken er tom, alle klær er brettet og lagt på plass og oppvaskmaskinen er tømt og satt over på nytt. Bare disse tingene har jeg gjort unna i dag, mens han har ligget i senga å dratt seg. Men å gjøre noe med det selv er ikke aktuelt, han skal sitte med rævva godt planta i sofaen og enten spille på telefonen eller glo på tven. ARGH!!!! Puh, godt å få ut litt frustrasjon. Egentlig har vi det veldig bra sammen, men etter gutten vår kom til verden og jeg har hatt permisjon, så har han blitt en skikkelig latsabb. Jeg har sagt i fra at nå som jeg jobber igjen så trenger jeg litt hjelp i hverdagen, han sier han skal hjelpe til, men etter 2min har han glemt hva han sa gitt... Anonymous poster hash: bf727...979
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #2 Skrevet 8. september 2013 Hadde sagt han fikk finne døra og ta med seg kofferten om han ikke slutter å oppføre seg som en dritt!!! Anonymous poster hash: 480b2...a3f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #3 Skrevet 8. september 2013 Hjelpe til?? Tror virkelig at jeg hadde revurdert hele forholdet til en slik mann. Helt ærlig. Anonymous poster hash: ae171...9e7
kaklemor Skrevet 8. september 2013 #4 Skrevet 8. september 2013 For det første, en mann skal ikke hjelpe til men gjøre sin del av det forventede. Min eksmann var slik; han "hjalp" meg og forventet gullstjerne i boken etter det.. Tragisk..
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Vil du låne hagla? Anonymous poster hash: c635d...495
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Jeg er enig med de over her.... hvis han ikke får opp øynene for at han har akkurat like stort ansvar for å ta seg av det som trengs i hjemmet.... vel, da er det bare å vise ham hvor kofferten står og hvor døra er. Men, gi ham en siste sjanse. Skriv en lang liste over ALT som faktisk må gjøres i hjemmet og med barnet en helt normal uke. Deretter viser du ham en liste over hva du gjør - og hva han gjør. Så gir du ham en ny liste hvor alle oppgavene er delt på to, og så får han se hvor mye ansvar han faktisk SKAL ta. Din frustrasjon er helt rimelig, du burde vel egentlig vært lyn hakkende forbanna og stilt ham et ultimatum... Anonymous poster hash: d55cc...7c0
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 Så godt å se at jeg ikke er helt på jordet, og faktisk har lov til å være irritert over dette. Jeg lurer rett og slett på om jeg skal gå ut i streik i en uke, ikke gjøre noe i huset i det hele tatt. Da kan han få se hvordan det blir seende ut her da med både stort, smått og firbent uten at jeg gjør noe, og da kan han nok si med god grunn si at det ikke ser ut her. Men som det ble nevnt med å skrive opp en liste med alt jeg gjør i løpet av en uke, og hva han gjør var heller ikke dumt. Da burde han jo se hvor mye jeg gjør, og hvor lite(eller ingenting) han gjør. Var en periode tidligere i sommer som jeg ble såpass trekt at jeg tok med meg guttungen og reiste til min mor og far i nesten to uker, så kunne han få gjøre litt i huset selv. Eller det trodde, og håpet jeg at han ville gjøre. Men når jeg kom hjem så var det oppvask over alt på kjøkkenbenken, hvor vanskelig er det å skylle, sette inn i oppvaskmaskin, trykke på en knapp og sette på plass når den er ferdig? Skittentøyskurven var blitt spredd til gulvet, siden kurven var blitt full. Det er ikke noe vanskeligere å sette på vaskemaskina vel? Og hvordan klarte han å møkke ut så mye, på så kort tid? Dunken var tom når jeg reiste.. Det var hybelkaniner over alt, det er utrolig hvor fort de formerer seg hvis de ikke blir knertet med en gang. Kosten og feiebrett står ved søppelbøtta på kjøkkenet, og vi har ikke ett eneste teppe, så det burde ikke være noe problem å få unna det verste i det minste. Og hvis det er for tungvindt med kosten, så er det ikke så langt mellom sofaen og vaskekottet, men det var vel dette med å komme seg opp av sofaen att da? Huff, jeg er fremdeles meget irritert, og kjenner at det renner over snart. Så det må bli forandringer her i huset, jeg har alt en unge og en unghund, jeg trenger ikke en gubbe som tror han er ett barn i tillegg! Anonymous poster hash: bf727...979
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #8 Skrevet 8. september 2013 Jeg hadde en sånn mann en gang. Dette var en av grunnene til at han ble til en eks. Anonymous poster hash: 750aa...16b
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 #7 er HI forresten. Anonymous poster hash: bf727...979
Gossa81 Skrevet 8. september 2013 #10 Skrevet 8. september 2013 Viktig å sette grenser! Å d må du her!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #11 Skrevet 8. september 2013 Husker jeg leste en bok som heter "mor streiker" da jeg var litt yngre. Kanskje du skal lese/skumme den og få noen ideer. I grove trekk handler den om en mor som har fått litt nok av at hun må gjøre alt, mens mann og barn ikke gjør noe særlig. Mor bestiller seg sydentur(?) og reiser bort en uke eller to, mens far må stelle hjemme. Husker ikke helt detaljene, men husker at det etter en tid gikk opp for familien hvor mye mor faktisk gjorde og gjør for dem. Lister kan være en god ide, men kan og slå helt feil ut. Ville i såfall tenkt at det var lurt å sette seg ned og sette opp listenen sammen. Ikke at det bare er du som viser hva du gjør, og han sitter og føler seg angrepet, da kan hele situasjonen bare bli teit i stedet. Greit å fordele oppgavene mellom dere sånn at dere begge har ting dere skal gjøre for felleskapet:) Anonymous poster hash: 4fe9c...2e2
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #12 Skrevet 8. september 2013 Dette nå du ikke finne deg i! Jeg sier alltid til mannen min: "Vil du vaske badet eller ta kjøkkenet?" "Vil du sove lenge lørdag eller søndag?" Da føler han at han får bestemme og jeg får det som jeg vil. Hehe! Lag en liste og plukk ti oppgaver hver, annenhver gang. Anonymous poster hash: d018c...a34
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #13 Skrevet 8. september 2013 Har en sånn jeg også!!! Anonymous poster hash: 8ddf5...fdd
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 Ettersom du har prøvd å få han til å forstå, ville jeg nok begynt å snakke om skilsmisse... Anonymous poster hash: 017e8...117
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 8. september 2013 #15 Skrevet 8. september 2013 For en EGOIST!! Det er både slemt og stygt gjort av ham!!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #16 Skrevet 8. september 2013 Er visst vanlig blant menn dette .... Jeg har også en sånn .. Er så drittdritt lei !! Anonymous poster hash: dc252...b18
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #17 Skrevet 8. september 2013 Hva med å bytte roller en uke, du skriver opp alt du gjør i hjemmet og med barnet, og han skriver sin liste over hva han gjør? Så bytter dere lister en uke og tar en alvorsprat etterpå. Jeg er enig med UndrendeUllteppe, mannen er en stor egoist (i beste fall ekstremt tankeløs, men først og fremst veldig egoistisk). Men det går også på respekt. En mann som oppfører seg slik som du beskriver, HI, viser ikke respekt for deg som partner eller som mor til sitt barn. Bare en tanke til slutt - kan mannen være deprimert?? Det er ikke helt normalt at en mann er så slurvete og sobbete som det du beskriver han også er når han er alene hjemme i et par uker. En voksen mann må greie å sette på oppvaskmaskinen eller vaskemaskinen. En moden mann burde om ikke annet ha skamvett nok til å rydde til du kom hjem etter å ha vært borte et par uker. Anonymous poster hash: d55cc...7c0
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #18 Skrevet 8. september 2013 Hvor lenge har du tenkt å finne deg i å bli behandlet som hushjelp og tjener? Anonymous poster hash: a77c2...1bb
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #19 Skrevet 8. september 2013 Takk for tips. Skal ta meg en tur på biblioteket i morgen å se om de har boken "Mor streiker". Jeg har prøvd å gi alternativer slik som det foreslåes her, men selv om han har sagt han skal ta den ene tingen så blir det alltid til at når det enda ikke er blitt gjort dagen etter så tar jeg det siden han ikke gjorde det lell. Han har ingen tegn til å være deprimert, verken tidligere eller nå. Han er rett og slett LAT og ego. Når jeg spurte han om hvorfor han ikke hadde gjort noe når jeg kom hjem, så var svaret at han ville bruke fritiden til å spille tv-spill siden jeg ikke var hjemme så kunne han jo spille så mye han ville. Han vet hva som skal gjøres, for før jeg begynner å gjøre noe selv, så skriver jeg ned absolutt alt og streker over ettersom jeg blir ferdig med ting. Men han bare ser på, og blir sur hvis jeg sier noe, eller gud forby går i veien for tven. Synes det er litt godt å se at jeg ikke er alene om å ha det slik, men samtidig så er det trist. Jeg savner den gode og hjelpsomme mannen min som alltid tok sin del, og gjerne litt ekstra. Jeg er meget lei, og føler meg mer som en hushjel eller mor hans enn konen hans. Så det må bli noen endringer meget snart, for jeg orker ikke å ha det slik som dette lenger. Hi Anonymous poster hash: bf727...979
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #20 Skrevet 8. september 2013 Hvis det er slik at han tidligere gjorde sin del av husarbeidet og nå nærmest har sluttet helt, da hadde jeg spurt hvorfor han har sluttet. Og hvorfor han mener at det er greit at han ikke gjør noe slik at du må ta alt. Jeg ville sagt det du sier selv: "Jeg savner den gode og hjelpsomme mannen min som alltid tok sin del, og gjerne litt ekstra." Og så ville jeg spurt ham om spillingen og tv-tittingen er så viktig for ham at han er villig til å skille seg for det. Om han er villig til å miste familien sin fordi han ikke gidder å gjøre sin del av arbeidet i Familien AS. Du er IKKE på jordet, HI. Hvorfor i all verden skal du gjøre alt arbeidet for en mann som ikke gidder å stille opp? Da utnytter han deg jo bare, han respekterer deg ikke. Anonymous poster hash: d55cc...7c0
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #21 Skrevet 8. september 2013 Ta bort tv så han ikke kan spille? ? Anonymous poster hash: ac20c...da6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå