Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 Han har vært i en alvorlig bilulykke på fredag, etter å ha kjørt fra meg i sinne. Han har hatt en altfor høy fart, gått ut av veien i en sving, og trillet 100 meter. Han har knust alle tenner i overkjeven, knust to ribbein, men ingen andre brudd. Milt, galle, lever og nyrer var skadet, så de har åpnet ham og pakket organene med kompresser for å stoppe blødningene. Det har de såvidt jeg har forstått også klart. Hjerneskanningen viste små funn.. Det var alt de sa. Han har ligget i kunstig koma i to dager, og de har nå begynt å begrense anestesien litt; og når hans mor kom til sykehuset klemte han hånden hennes, og rørte såvidt på øyenbryn. Han har også klart å legge seg selv i sin favorittstilling. De betegner tilstanden hans som kritisk, men stabil. Hva betyr dette? Er det noen som har opplevd noe lignende? Hva kan jeg forvente meg? Jeg holder på å tørne av alle tankene.. Anonymous poster hash: 54fd3...355
GeeGee Skrevet 8. september 2013 #2 Skrevet 8. september 2013 (endret) Kjære deg, dette må være forferdelig for deg! Først, kjæresten din er alvorlig og kritisk stk, men det er ikke nødvendigvis det samme som at han ligger for døden! Det er positivt at de har begynt å redusere sederingen/anestesien litt. MEN jeg vil råde deg til å spørre alle medisinske spørsmål til personalet på intensivavdelingen, ikke her! Skriv ned alle spørsmål du har, be om en skikkelig samtale, evt. at de informerer deg og hans foreldre samtidig? (Vet ikke hvem som står dom nærmeste pårørende?). Bruk din familie og venner som støtte. Prøv å holde på håpet, dette kan fortsatt gå bra! Stor klem til deg. Ps. For all del, ikke bruk Google til å få svar på medisinske spørsmål, heller! Endret 8. september 2013 av GeeGee
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #4 Skrevet 8. september 2013 Takk for svar. Ja, jeg skulle gjerne spurt legene, men aner ikke hva jeg skal spørre om! Når jeg spør om hjerneskanningen, sier de at de har funnet små funn; men sykepleieren kunne ikke si hva dette ville bety i praksis. Jeg har inntrykk av at det er håp, men at helsepersonell anser det som et så lite håp at de ikke ønsker å si det, men heller lar være å gi oss pårørende forhåpninger. Jeg aner ikke.. Virkelig ikke. Jeg er helt ødelagt. Ikke kan jeg være sammen med ham heller, ettersom han er sendt på et universitetssykehus syv timers kjøring unna her jeg bor, og barnet mitt er kun 2 år, så henne kan jeg ikke være borte fra lengre enn to dager.. (Tilknytningsteori) Så jeg har tenkt at jeg drar dit når han våkner, men enn om han ikke gjør det? Enn om han dør? Burde jeg dra dit? Legene svarer ikke på dette. De gjentar bare om og om igjen; kritisk men stabil.. Hi Anonymous poster hash: 54fd3...355
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Lever jenta di til foreldrene dine og reis til kjæresten din noen dager! Du kommer til Å angre viss ikke og det er nå han trenger din støtte! Anonymous poster hash: a7fcd...fbb
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Jeg ville reist, en 2 åring tåler godt å overnatte et par dager hos besteforeldre eller andre hun kjenner og er trygg på. Han trenger deg mer enn datteren din gjør akkurat nå, og du trenger se han også. Håper alt går bra med han og at han ikke får varige skader, klem til dere begge. Anonymous poster hash: d35be...970
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 Så trist å lese. Jeg synes du skulle reist avgårde. Få med deg en venninne eller noen i familien som kan passe 2-åringen mens du er hos han. Kan jeg spørre hvilket sykehus? Er det i Bergen kan jeg trå til å hjelpe hvis du ikke har noen andre; ) Fikk skikkelig vondt av deg nå. Er foreldrene hans hos ham? Anonymous poster hash: f9547...d1c
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #8 Skrevet 8. september 2013 Takk for svar. Han ligger på UNN i Tromsø.. Jo, jeg skulle gjerne reist, men så er jeg midt i en praksisperiode i forbindelse med studiet, der fraværet er svært strengt. Sykemelding hjelper ikke. Men er det ikke bedre at jeg reiser når han våkner? Blir det en plutselig forverring, er det kun 20 minutter med fly, så jeg tror jeg vil nå ham om noe akutt skulle oppstå. Jeg er nødt til å tenke kaldt, både pga barnet mitt som aldri har overnattet borte før.., praksisperioden min, og det faktum at han faktisk kan bli liggende der i 3-4 måneder.. Huff. Jeg aner ikke. Jeg har heldigvis god kontakt med mor og søster som er hos han nå, far og stemor reiser når de skal vekke han fra koma. Takk for gode ord. HI Anonymous poster hash: 54fd3...355
Skylander Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 Huff, trist å lese HI! Håper det ender godt! Jeg også synes du skal reise dit, bedre enn å angre på at du ikke dro i tilfelle det verst tenkelige skulle skje. Klem
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #10 Skrevet 8. september 2013 Prioriter datteren din. Det synes jeg. Det hadde nok han villet også. Anonymous poster hash: e6ab5...f23
Hønemor30 Skrevet 8. september 2013 #11 Skrevet 8. september 2013 Syns du burde være der når de vekker han.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #12 Skrevet 8. september 2013 Det her kommer vel litt an på flere ting. Hvor lenge han og HI har vært sammen, hvor alvorlig forholdet var, bodde de sammen. Forstår det som at han ikke er far til barnet? Hvorfor dro han i sinne? Gjør som du føler er riktig du, han har familie hos seg . Men blir litt feil å skrive i overskriften at han ligger for døden, selv om ingen foreløpig kan si hvordan det vil gå. Når noen ligger for døden er det liksom ingen annen vei det kan gå . Anonymous poster hash: 76284...eef
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #13 Skrevet 8. september 2013 Så forferdelig Men jeg vil ikke si at han ligger for døden når de gjør masse aktivt for å redde livet hans fortsatt. Men, klart, han er alvorlig skadet, og ting kan plutselig skje, med tanke på infeksjon osv. Ville absolutt dratt og besøkt ham, datteren din på 2 klarer seg fint et par dager hos noen hun kjenner? Klem til deg. Anonymous poster hash: db017...7de
GeeGee Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 Takk for svar. Han ligger på UNN i Tromsø.. Jo, jeg skulle gjerne reist, men så er jeg midt i en praksisperiode i forbindelse med studiet, der fraværet er svært strengt. Sykemelding hjelper ikke. Men er det ikke bedre at jeg reiser når han våkner? Blir det en plutselig forverring, er det kun 20 minutter med fly, så jeg tror jeg vil nå ham om noe akutt skulle oppstå. Jeg er nødt til å tenke kaldt, både pga barnet mitt som aldri har overnattet borte før.., praksisperioden min, og det faktum at han faktisk kan bli liggende der i 3-4 måneder.. Huff. Jeg aner ikke. Jeg har heldigvis god kontakt med mor og søster som er hos han nå, far og stemor reiser når de skal vekke han fra koma. Takk for gode ord. HIAnonymous poster hash: 54fd3...355 Som nr 12 sier, det avhenger litt av hvor lenge dere har vært sammen, hvor tett bånd dere har, det kan bare du vurdere. Kjenner barnet besteforeldre eller annen familie godt? Hun er 2 år, det går nok an å forklare litt til henne. Og når et barn er 2 år er det stort nok til å overnatte borte, og det er jo ikke akkurat for moro skyld du vurderer å gjøre det, heller. I morgen tidlig synes jeg du skal ta kontakt med skolen og forklar situasjonen, de vil nok være forståelsesfulle når du er i en såpass vanskelig situasjon. Noe fravær har man uansett lov å ha i praksis (det pleier vel å være 10%). Selv om det kan være at kjæresten din blir liggende på sykehus i flere måneder, tror jeg det vil være godt for deg å besøke ham nå, om ikke annet bare for 1 dag. Men igjen, dette er det bare du som kan vurdere.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #15 Skrevet 8. september 2013 Uff så trist. Håper det går bra Stor klem til deg<3 Anonymous poster hash: 70054...95f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #16 Skrevet 8. september 2013 Da jeg studerte ble et nært familiemedlem akutt svært alvorlig syk og det var forventet at personen kom til å dø, vi ble bedt av legene om å forberede oss. Jeg var, også som deg, midt i en praksisperiode med veldig strenge krav til fravær. Jeg fikk imidlertid ta igjen praksisen i ferien. Så kanskje du kan foreslå å ta igjen noen dager i høstferien? Spør skolen først og spør hvordan det kan løses, det bruker å løse seg. Jeg valgte faksisk å være hjemme i flere uker, ikke bare noen få dager, og likevel ordnet det seg - og personen overlevde Ellers synes jeg GeeGee har sagt veldig mye fornuftig her Krysser fingrene for at kjæresten din kommer seg igjen. Selv om det er kritisk nå så er det også sjanser for at han kan komme seg fint igjen, hvis han står over denne første kritiske perioden. Jeg er enig med de andre som sier at du bør dra dit. Hvis det verste skulle skje så vil du angre på at du ikke dro, og det er noe du aldri kan gjøre om. Så snakk med skolen i morgen tidlig, få noen til å passe jenta di eller ta henne med deg. Klem <3 Anonymous poster hash: 5cf64...8b9
GeeGee Skrevet 9. september 2013 #17 Skrevet 9. september 2013 Tenker på deg. Håper det går noenlunde greit med deg/dere.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #18 Skrevet 9. september 2013 Hvordan går det? Anonymous poster hash: e6ab5...f23
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #19 Skrevet 9. september 2013 Hyggelig at dere tenker på meg/oss. Det er lite endring. De prøvde på søndag å kutte anestesien litt; og da hadde han åpnet øynene og sett både sykepleier og lege i øynene. Han prøvde også å rive ut slangene fra munn og nese, så det er kanskje positivt? Aner ikke. De ga han iallefall mer sedativer, slik at han skulle sove ordentlig igjen. Imorgen skal de åpne magen og undersøke de indre organene.. Mer vet jeg ikke. Har snakket med min praksisplass, og de sa at jeg skulle bare dra til ham og være så lenge jeg ønsket; de skulle ikke føre opp noe fravær. Så det var jo veldig snilt. Tenker å dra på onsdag/torsdag.. Jeg vet ikke hva som er riktig å gjøre i det hele tatt. Aner ikke. Vi har ikke vært sammen lenge, nei.. Kun to måneder. Men det ble fort veldig seriøst, og vi har diskutert både framtid, barn og giftermål. Så jeg vet at vi har en framtid sammen. Han MÅ våkne. HI Anonymous poster hash: 54fd3...355
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #20 Skrevet 9. september 2013 Jeg skjønner at dette er en helt forferdelig situasjon, men ber deg tenke over hva du skriver her. Det er ikke vanskelig å skjønne hvem dere er basert på de opplysningene du har kommet med. Med det sagt, håper jeg at alt går bra med kjæresten din! Anonymous poster hash: 2cc16...afb
GeeGee Skrevet 9. september 2013 #21 Skrevet 9. september 2013 Det er ihvertfall positivt at han ikke er verre, og at han er noenlunde stabil, selv om han fortsatt er veldig syk. Kjekt for deg at skolen tilrettelegger såpass bra for deg! Det skulle jo egentlig bare mangle, men det er jo godt at du slipper å ha den bekymringen, ihvertfall. Jeg tror det er lurt at du drar å besøker ham, både for hans del, og for din egen del. Krydder fingrene for at det går godt for dere.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #22 Skrevet 9. september 2013 Jaha... Javel. Synes du jeg har skrevet noe jeg ikke burde, siden du sier dette? HI Anonymous poster hash: 54fd3...355
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #23 Skrevet 9. september 2013 Det siste innlegget var ment til den anonyme før Geegee. Har bare litt problemer med å forstå poenget, og kjenner litt på at jeg blir veldig provosert. Men skal ikke kaste bort energi på det, men vil gjerne vite hva jeg skal være forsiktig med? Om du kjenner meg, noe du tydeligvis gjør, har du antageligvis fått disse opplysningene fra meg også (om du har giddet å spørre...) eller andre pårørende, så føler ikke at jeg utleverer noen. Men klart, alle skal få ha sin mening Takk for støtte, GeeGee. HI Anonymous poster hash: 54fd3...355
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #24 Skrevet 10. september 2013 Du skriver detaljert om hans helsetilstand på et offentlig forum, uten at han har mulighet til å samtykke i at dette er greit. Jeg kjenner ingen av dere. Anonymous poster hash: 2cc16...afb
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #25 Skrevet 10. september 2013 Du skriver detaljert om hans helsetilstand på et offentlig forum, uten at han har mulighet til å samtykke i at dette er greit. Jeg kjenner ingen av dere. Anonymous poster hash: 2cc16...afb Tulling! Herregud det er jo også noe å henge seg opp i . Hun er ANONYM, og hun legger ikke ut noe om navn eller utseende. Helt Anonymous poster hash: ed676...08e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå