Gå til innhold

Regjeringsskifte

Anbefalte innlegg

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Det første den Rødgrønne regjeringen gjorde når de tok over etter de blå for 8 år siden var å stoppe lovforslaget som åpnet for ubegrenset bruk av midlertidig arbeidskraft.

Er det noen som kan ta inn over seg hvilken konsekvens det har for særlig unge jobbsøkere dersom dette trumfes gjennom denne gangen? Helt topp for arbeidsgiverne som kan la være å fornye en midlertidig kontrakt dersom den ansatte blir syk, gravid etc. Ikke fullt så topp for den ansatte som skal prestere fra kontrakt til kontrakt uten mulighet til å få boliglån pga usikkerheten ved midlertidig ansettelse.

Da vil jeg bare påpeke at med Eriksen og Støre som helseministre har legene fått dårligere og dårligere arbeidsvilkår. Ikke engang retten til fast ansettelse gjelder oss leger. Nei, det overlot de til Spekter å avgjøre, og nå har det blitt et forhandlingskort. Fast ansettelse er noe man nå må forhandle seg fram til.

Ja, det blir nok bedre under en massiv privatisering av norsk helsevesen.

Merkelig kommentar. Du er tydeligvis ikke en del av assistentlegestaben. Det blir ingen massiv privatisering av norsk helsevesen ved borgerlig regjering. Du er klar over at universitetssykehusene er våre utdanningsinstitusjoner for å bli spesialister? Det vil fremdeles være her det er mest attraktivt å arbeide, også under borgerlig regjering. Forøvrig tror jeg at all forbedring i helsesektoren starter ved å bedre arbeidsforholdene for leger og sykepleiere. Da vil man også skape mer trygghet og kontinuitet, og derav økt pasientsikkerhet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, når skal folk skjønne at alle har ulike preferanser og har en egen livssituasjon, som igjen fører til hva vi ønsker oss? Er så lei av folk som prøver å prakke på andre "sine" parti, gjerne i en nedlatende tone som hersketeknikk i et krampaktig forsøk på å få andre til å føle seg som idioter. Som om verden ikke står til påske med ny regjering, og at de bare kan lovfeste ting som de vil uten noen form for avstemming. Er så forbanna glad for at valget snart er over så jeg slipper alt maset!

Anonymous poster hash: 2bd82...f4f

Skrevet

Herregud, når skal folk skjønne at alle har ulike preferanser og har en egen livssituasjon, som igjen fører til hva vi ønsker oss? Er så lei av folk som prøver å prakke på andre "sine" parti, gjerne i en nedlatende tone som hersketeknikk i et krampaktig forsøk på å få andre til å føle seg som idioter. Som om verden ikke står til påske med ny regjering, og at de bare kan lovfeste ting som de vil uten noen form for avstemming. Er så forbanna glad for at valget snart er over så jeg slipper alt maset! Anonymous poster hash: 2bd82...f4f

Dersom alle tenkte som deg hadde det ikke blitt mye til valgkamp. :)

Men jeg er enig med deg mht hersketeknikker, det er en uting. Jeg forsøker å ikke virke nedlatende men det kan ære at jeg i kampens hete trykker på feil knapp :/

Når det kommer til at verden ikke står til påske med ny regjering, så gjør den nok det men jeg ønsker ikke å endre retning i et samfunn hvir vi har det forbaska bra. Helt klart trengs det endringer på mange områder, men jeg håper vi kan bevare den rødgrønne hovedstammen. Så kan man engasjere seg politisk for å forsøke å påvirke de ulike politiske sakene eler sette nye ting på dagsorden.

Skrevet

Folk ellers i Europa følger dette valget med stor interesse, og skjønner ingenting av at Norge som det eneste landet i Europa som ikke er rammet av den finansielle krisen skal ønske å bytte regjering.

*Fnis*. Beklager, men ingen i Europa eller ellers i verden er spesielt interessert i hvem som vinner valget i Norge. Anbefaler deg å ta deg en kikk inn på der spiegel eller thetimes, du finner ikke en drit om norsk valg der.

Anonymous poster hash: 16c2a...a87

Skrevet

Det første den Rødgrønne regjeringen gjorde når de tok over etter de blå for 8 år siden var å stoppe lovforslaget som åpnet for ubegrenset bruk av midlertidig arbeidskraft.

Er det noen som kan ta inn over seg hvilken konsekvens det har for særlig unge jobbsøkere dersom dette trumfes gjennom denne gangen? Helt topp for arbeidsgiverne som kan la være å fornye en midlertidig kontrakt dersom den ansatte blir syk, gravid etc. Ikke fullt så topp for den ansatte som skal prestere fra kontrakt til kontrakt uten mulighet til å få boliglån pga usikkerheten ved midlertidig ansettelse.

De siste årene har det jo blitt MYE mer vikariater enn det det var tidligere!

Anonymous poster hash: 8f961...bed

ja, men det er trenden i bedrifter. De bruker vikarbyråer grovarbeidet. Til å sluse ut de som ikke er kvalifisert, sjekke cv, intervjuer ect. Mange bedrifter bruker de første 6 mnd i vikariat som prøvetid. De kan dermed fort kvitte seg med folk om det sku bli nedgangstider ect. Per i dag kan man ikke være innleid i mer en 4 år (hvilket er lenge) da skal man fastansettes. I januar i år trådte også vikardirektivloven i kraft, dvs innleide skal ha de samme rettigheter som fastansatte, og samme lønn

Anonymous poster hash: b6925...bf8

Skrevet

De rød-grønne har sittet mer enn lenge nok, er på tide med forandring nå.

Hva slags forandringer trenger vi mener du?

Anonymous poster hash: 4c441...204

Skrevet

De rød-grønne har sittet mer enn lenge nok, er på tide med forandring nå.

Forandring?

Vi har det så bra i dette landet at vi ikke klarer å ta det ordentlig inn over oss en gang.

Begyner det å bli kjedelig med de samme fjesene, hadde det vært "kult" med litt endring.

Når folk ikke har even til å forstå politik bør man heller ikke stemme.

Arbeiderpartiet har i all hovedsak styrt landet siden krigen. Og det er det beste landet i verden å bo i. De har gitt oss retigheter som de ikke kan dømme om i andre land.

Høyre siden vi ta fra oss reten til sykepenger, de vil ta retten til pernsjonsavtaler, de vil ta retten til fast ansettelse.

De vil privatisere i alle sektorer, noe som vil ruinere det ofentlige tilbudet.

Dette gavner bare de som har milioner på milioner av kroner.

Skattebetaling er nøkelen til å kunne gi alle i samunnet et godt tilbud.

Høyre vil gi oss skatteletter også må vi betale for flere tjenser selv. Dette løner seg ikke for mannen i gata!!

Hadde jeg brydd meg om hva du mente så hadde jeg spurt. Jeg stemmer for ny regjering og tror ikke det blir så ille som de rød-grønne tilhengerne skal ha det til, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...