Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 Spratt opp av senga halv åtte, tok meg en noka shake og en banan til frokost og heiv på treningstøy. Glad og fornøyd i bilen, sang for full hals og gledet meg til en hard økt i fjellet. Men nesten fremme begynner det å flimre foran øynene, og jeg kjenner det tegnet så altfor godt. Måtte bare snu å kjøre hjem igjen, og tok en pille med det samme. Ligger nå på sofaen og depper. Tips til hvordan bli kvitt migrene ? Andre anfallet denne uken nå. Anonymous poster hash: 6cd92...d58
Gjest Skrevet 8. september 2013 #2 Skrevet 8. september 2013 Kvitt migrene? Ja finner du ut dette, så ring meg gjerne ER et hat å ha dette, og har dessverre ingen kloke råd til deg ser. Regner med at du kan de fleste triksene-----> Ro & hvile
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #3 Skrevet 8. september 2013 Jeg merker at jeg er bedre av migrenen når jeg er flink til å spise sunt og jevnlig, få nok søvn (legge meg til samme tid, stå opp til samme tid både helg og uke), og unngå stress. Hvis det er perioder hvor jeg ikke lever "rutinemessig", så får jeg med en gang oftere migrene. Anonymous poster hash: 5b176...ad6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Migrene er noe dritt,, Legen min satte meg på sovepiller.. jeg tar sovepiller tre ganer i uken og har minsket migrenen min med et ti to annfall i mnd. Anonymous poster hash: 8fb6a...de8
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 Man blir ikke kvitt klassisk migrene på noen måte. MEN det finnes jo så mye fine tabletter nå, så det er ikke det store problemet lengre synes jeg. MEN en del ting kan man gjøre for å unngå anfall. Sove regelmessig og ikke for lenge Spise hver 3.time. Drikke masse vann Bruke solbriller Ikke gå for brått fra lys til mørke og mørke til lys Finne ut hvilke matvarer du reagerer på og holde deg unna dem Passe på å være avspent hilsen en som har hatt det siden fødsel.... Anonymous poster hash: 7b946...ba2
pip pip Skrevet 8. september 2013 #8 Skrevet 8. september 2013 Jeg har alltid priset meg overlykkerlig for at jeg ikke har migrene. Det må være helt pyton. Har en venninne som har migrene og ser hvor vondt hun har det. Er selv helt allergisk mot vondt i hodet. Håper det bedrer seg til alle dere med migrene snart og at det oppfinnes en mirakelkur
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 Ble litt nyskjerrig på de Betablokkene. Fortell mer !!! Har hatt migrene siden barneskolen (muligens før også) og har tabeletter jeg alltid har med meg, og som tar brodden av det. Men tør ikke f ex presse meg på trening etter å tatt slike piller. Derfor er det så utrolig nedtur når anfallet kommer. Har funnet ut at jeg må ha nok søvn, ikke glere/grue meg til ting, spise regelmssig etc. Men likevel kommer det av og til ut av det blå - som i dag. Lurer på om noen har hatt god effekt av kiropraktikk, homeopat, eller noe annet ? HI Anonymous poster hash: 6cd92...d58
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #10 Skrevet 8. september 2013 Jeg gikk på betablokkere i fem år men måtte slutte da blodtrykket ble for lavt og jeg slet med besvimelsesanfall. Disse forsvant når jeg sluttet med disse tbl. Men tbl i seg selv fungerte veldig bra mot migrene. Dette er jo forebyggende medisiner som du må ta hver dag. Nå går jeg på epilepsi medisiner og de er jeg veldig fornøyd med. Må ta to tbl daglig. Morgen og kveld. Har fortsatt anfall rundt 3-4 ganger i mnd men det er lite i forhold til hva jeg hadde før. Bruker anfallsmedisiner ved anfall. Jeg har blitt utredet hos nevrolog, noe jeg anbefaler alle med migrene å gjøre. Anonymous poster hash: 2c339...1dc
Fullrulle86 Skrevet 8. september 2013 #11 Skrevet 8. september 2013 Betablokkere reduserer både blodtrykk og hjertefrekvens. Da jeg både har høy gj.puls og i overkant høyt blodtrykk skadet det ikke å prøve! De er også kjent kjent for å forebygge migreneanfall, noe som var den egentlige grunnen til at jeg fikk de. Du må ha tre anfall i mnd eller mer for å få betablokkere! Jeg elsker de, fått et gelt nytt liv. Mindre stressa, mindre migrene, lavere puls )))) Jeg er nå gravid og må klare meg uten!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #12 Skrevet 8. september 2013 Jeg er bedre når jeg spiser regelmessig og får nok søvn. Jevnlige turer hos naprapat (er der hver tredje måned) sørger for at alle låsninger o.l. i nakke og kjeve blir løst opp og det hjelper på hyppigheten. Har også noen runder med akupunktur jevnlig. Har nå anfall ca en gang i måneden, mot en gang i uka før, noe lavere frekvens enn jeg har nå tror jeg ikke det er mulig for meg å få. Anonymous poster hash: 9df02...725
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #13 Skrevet 8. september 2013 Jeg bruker Inderal ( betablokkere ), har ikke hatt et skikkelig anfall siden jeg begynte på dem. Var så ille at jeg har blitt innlagt på sykehus flere ganger, de fryktet hjeneblødning. De trodde ikke at det "bare" var migrene siden de ikke fikk tatt smertene med Katorax. Anonymous poster hash: b58f5...0fa
Fullrulle86 Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 Jeg bruker Inderal ( betablokkere ), har ikke hatt et skikkelig anfall siden jeg begynte på dem. Var så ille at jeg har blitt innlagt på sykehus flere ganger, de fryktet hjeneblødning. De trodde ikke at det "bare" var migrene siden de ikke fikk tatt smertene med Katorax.Anonymous poster hash: b58f5...0fa Samme medisin som meg
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #15 Skrevet 2. november 2013 Har du anfall oftere enn 4 ganger i mnd (forskjellige leger, forskjellige regler), avhengigt og av lengden på anfalla kan du få såkalla profylaktisk behandling. Nå er det helst blodtrykksmedisiner som er fyrstevalg hos leger, men som nevnt av ei tidligere, nokon epilepsimedisiner kan og fungere. Eg måtte prøve fleire typar blodtrykksdempande, og har nå havna på Atacand. Og eg har eit heilt nytt liv! Eg har få anfall og mykje mindre hovudverk (plaga med vekesvis med murrande sterk hovudverk). Men utenom medisiner må du finne ut kva som er dine triggerpunkter. Eg reagerer kraftig på parfymelukter, lite søvn og sterkt lys, men alle har forskjellige ting dei reagerar på. Ingen er like. Og sjølv om du reagerar kraftigt på ein ting den eine gongen, betyr det ikkje at du reagerar så kraftigt neste gong og visa versa. Det har mykje med kor mange triggerpunkter som er blitt aktivert innan den dagen/situasjonen. Jada, veit litt for mykje om emnet... ;-) Anonymous poster hash: 4d5ee...930
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #16 Skrevet 2. november 2013 Har en venninne som får satt Botox mot migrene og sier at det hjelper veldig. Kanskje noe å prøve? Anonymous poster hash: c737f...8cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå