Gå til innhold

Flere som hovmer i kroppen mot slutten??

Anbefalte innlegg

Huff:/ våknet å kjente at hendene og føttene er stive å tunge.. Klarer ikke ta rundt håndleddet lenger, ser at fingrene er stoore.. (2uker til termin!)

Jaja, var hos jm på fredag å da var alt greit. Litt høyere undertrykk(85), så skulle komme igjen til tirsdag for en ekstra kontroll..

Flere?? Blir liiitt ekstra bekymret når sånt skjer, pga en alvorlig svangerskapsforgiftning i 08....

Fortsetter under...

Oh yeah... Uke 35 og det blir bare verre og verre... Har jo enda en stund igjen til termin og håper ikke det blir så mye verre enn nå. Her er Bt foreløpig helt fint så jeg bekymrer meg ikke for sv.sk.forg.

Her også! Er 37 uker i dag og plutselig har det kommet på mye vann , gitt! Det såkalte fødeansiktet er på vei, kan jeg si :-S Strammer rundt ankler og fingre når jeg bøyer de. Ellers er formen forbløffende god da! Synes magen har sunket litt, og det føles lettere å både puste og spise. Kvalmen har væry mye mildere den siste uken også, så gode dager, tross alt :-)

Annonse

Åå, så "godt" å høre. Så da er det nok normalt.. Ubehagelig å mindre pent, menmen..

Å formen ellers da? Jeg føler meg helt tømt for krefter og energi:( måtte lillegutt bare komme snart!

Føler meg sliten og giddalaus, sover elendig på nettene, våkner av bekkensmerter og smerter i hofter hver gang jeg skal snu meg i senga. :/ Har lav jern og Hb tillegg. Håååper hun kommer om 3 uker max....

Jeg har ikke fått vann i kroppen tidligere ved graviditet. Denne gangen har jeg merket litt i hendene den siste uka, men ikke noe å snakke om, er kun litt stiv i fingrene om morgenen. Jeg har termin om ei uke.

Samme her, i dag og i går har eg vakna med pølsefingrar, men elles ikkje mykje vatn i kroppen. Er veke 39+0 i dag.

Du store min! Gikk på vekta i dag, og har gått opp 3 kilo på en uke :-S Hm... Tror jeg skal få de til å sjekke blodtrykket på kontrollen på torsdag, gitt! Formen er god da, så er nok bare slik det er. Fytterakker'n! Var ikke så ille med de to første, men da var jeg også gravid på den kaldeste årstiden. Nå er jeg jo kokvarm!

Blodtrykket er forøvrgi en stor medvirkende årsake til at man hovner opp. Det høye blodtrykket presser vannet ut i vevet fra blodkarene. Det er derfor man skal være litt obs om man plutselig legger på seg mye. Høyt blodtrykk kan være et symptom på svangerskapsforgiftning.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...