Gå til innhold

Hengepupper ved amming...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem bryr seg om de får hengepupper eller ikke ved amming? 

Er så mange jenter som velger bort amming, pga nettopp dette...

Får man ikke hengepupper uansett, om man ammer eller ikke?! 

Anonymous poster hash: a877d...835
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brystene mine fordoblet seg i størrelse under graviditeten. I hvertfall blir det brystkreft eller nye silikon innlegg da , men amme skal jeg :)

Anonymous poster hash: b467a...e9f

Skrevet

Hengepupper skyldes ikke amming, men graviditeten.

Anonymous poster hash: 10049...5a5
Skrevet

Det er ikke mange jenter som ikke ammer pga dette. 90-95 % av norske kvinner ammer, og da er det ikke mange som ikke ammer, og desto færre som ikke ammer pga frykt for hengepupper. La folk få gjøre som de vil. MME er fullverdig ernæring, og min erfaring er at de som har problemer med ammingen stort sett er dem som kommenterer andre som ikke ammer. Slutt å tenke på hva alle andre gjør, tenk heller på deg selv. Og en ting til, å amme er ingen stor greie. Det er ikke noe å være så stolt over da det er noe de fleste gjør.

Anonymous poster hash: 6c261...e33

Skrevet

Jeg har ammet / ammer tre barn i til sammen fire år. Nå når minstemann slutter er det brystløft og reduksjon på programmet. Gleder meg!

Anonymous poster hash: 3de43...d16

Skrevet

Det er ikke mange jenter som ikke ammer pga dette. 90-95 % av norske kvinner ammer, og da er det ikke mange som ikke ammer, og desto færre som ikke ammer pga frykt for hengepupper. La folk få gjøre som de vil. MME er fullverdig ernæring, og min erfaring er at de som har problemer med ammingen stort sett er dem som kommenterer andre som ikke ammer. Slutt å tenke på hva alle andre gjør, tenk heller på deg selv. Og en ting til, å amme er ingen stor greie. Det er ikke noe å være så stolt over da det er noe de fleste gjør.

Jeg har ammet / ammer tre barn i til sammen fire år. Nå når minstemann slutter er det brystløft og reduksjon på programmet. Gleder meg!

Anonymous poster hash: 3de43...d16 [/acronym

Nei, er det noe stor greie da? 

Jeg ammet selv til 1.års alder, er ikke noe galt i det... Men har en del venninner som ikke ammer, og som har valgt det bort... Hvis man kan amme, er ikke det noe problem. Så hvorfor kjøpe det i butikken da, hvis du har selv?! 

Anonymous poster hash: a877d...835

Skrevet

Det er ikke mange jenter som ikke ammer pga dette. 90-95 % av norske kvinner ammer, og da er det ikke mange som ikke ammer, og desto færre som ikke ammer pga frykt for hengepupper. La folk få gjøre som de vil. MME er fullverdig ernæring, og min erfaring er at de som har problemer med ammingen stort sett er dem som kommenterer andre som ikke ammer. Slutt å tenke på hva alle andre gjør, tenk heller på deg selv. Og en ting til, å amme er ingen stor greie. Det er ikke noe å være så stolt over da det er noe de fleste gjør.Anonymous poster hash: 6c261...e33  

Jeg har ammet / ammer tre barn i til sammen fire år. Nå når minstemann slutter er det brystløft og reduksjon på programmet. Gleder meg!Anonymous poster hash: 3de43...d16 [/acronym 

Det er ikke mange jenter som ikke ammer pga dette. 90-95 % av norske kvinner ammer, og da er det ikke mange som ikke ammer, og desto færre som ikke ammer pga frykt for hengepupper. La folk få gjøre som de vil. MME er fullverdig ernæring, og min erfaring er at de som har problemer med ammingen stort sett er dem som kommenterer andre som ikke ammer. Slutt å tenke på hva alle andre gjør, tenk heller på deg selv. Og en ting til, å amme er ingen stor greie. Det er ikke noe å være så stolt over da det er noe de fleste gjør.Anonymous poster hash: 6c261...e33

Nei, er det noe stor greie da? Jeg ammet selv til 1.års alder, er ikke noe galt i det... Men har en del venninner som ikke ammer, og som har valgt det bort... Hvis man kan amme, er ikke det noe problem. Så hvorfor kjøpe det i butikken da, hvis du har selv?!  Anonymous poster hash: a877d...835

Det var nettopp poenget mitt: de få som ikke ammer må faktisk kjøpe mat til barnet på butikken. De fleste som ikke ammer har gått over til MME pga helt andre årsaker enn frykt for hengepupper.

Skrevet (endret)

Ikke hengepupper men flat som en pannekake. Eller kanskje en lapp ;-) Tenker det blir silikon en gang jeg har tid! To ammerunder..

Endret av Berta_78
Skrevet

Har ammet lenge, og ingen hengepupper her. 

Anonymous poster hash: 424a3...871
Skrevet

Her inne virker det som om det er mange som ikke ammer, i det virkelige liv kjenner jeg ingen som ikke har ammet. Noen har sluttet før andre, lenge før andre også, men alle mine venninner med barn har ammet, de fleste fullammet. Så vet ikke hvor det kommer fra at mødre er så bekymret for hengepupper..? Snakker vi unge mødre her (på "Cherry ammer" var det først og fremst tenåringsmødrene som ikke ville amme)?

Skrevet

Vet ikke om noen andre enn meg selv som ikke ammet, reagerer ikke på verken det ene eller det andre

Anonymous poster hash: cf8ae...39e
Skrevet

Jeg ammet bare en kort stund - men ikke pga. frykt for hengepupper.

Puppene var store og faste da jeg ammet, og da melka var borte var det ikke mye igjen av puppene.

Nå er de slappe og henger. Tror ikke det er mange som har hengepupper når de ammer sitt første barn, det kommer ETTER at melka har forsvunnet... Tror ikke det var ammingen som førte til hengepupper, men selve graviditeten.

Anonymous poster hash: f0642...ebe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...