Gå til innhold

Tepper i hjemmet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tepper i hjemmet? Fordeler/ulemper ved tepper i de ulike rom?

Vi har folk under oss og med barn som leker lurer jeg på om et gulvteppe kanskje ville ha vært litt støydempende?

Ting har en lei tendens til å havne under sofaen. Vil et teppe forverre eller forbedre dette problemet?

Yngste er i en veldig grisete periode så maten ligger strødd etter måltidene.

Blir det mye mer støv i hjemmet av gulvtepper?

Om vinteren blir gangen full av snø som smelter og gjørme. Bruker dere teppe da?

Anonymous poster hash: e4c7c...c1d
Skrevet

Eneste teppene vi har er ei matte i gangen og ei lekematte på barnerommet. Ungene her griser også, så ville ikke følt det hadde blitt rent her ved bare å støvsuge teppene. Enklere uten tepper syns jeg. Men det vil sikkert dempe lyd.

Skrevet

Vi har ikke tepper. Guttungen har astma og allergi, og jeg er også allergisk, da er tepper å be om problemer med mindre man har støv på hjernen.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg synes tepper gjør det mer koselig og lunere hjemme, vi har under salongbordet og spisebordet. Flatvevde tepper er enkle å støvsuge og tørke av om det skulle havne mat på dem, og samler ikke så mye støv som f.eks. flosstepper gjør. Men det er selvsagt enklest å holde et vanlig gulv rent, og for dem med allergier blir det jo litt andre regler.

Skrevet

Jeg har tepper, men jeg støvsuger raskt over hver dag. Tror de demper mye lyd til de under, og det er vannvittig gulvkaldt her. 

Anonymous poster hash: 35015...c88
Skrevet

Jeg har en venninne med vegg til vegg tepper i flere rom. Hun damper dem med sånn spesialstøvsugerliknendedingseboms og har ikke en flekk på teppene til tross for 2 barn i bgh alder.

Skrevet

Et hus uten tepper høres kaldt og trist ut spør du meg. Her har vi bare i ull, er enklere å holde rene.

Skrevet

Vegg til vegg teppe er ikke alle barn som tåler da, med tanke på astma og allergi... 

Men vi har ikke gukvteppe i gangen, har varme fliser. Har kun gulvteppe under salongbordet. På barnerommet har vi to saueskinn med kort lugg. 

Har et lite gulvteppe foran peis, men blir for det meste kun til "pynt".

Hadde nettopp et teppe under spisebordet, med der gutten sitter blir det en del søl, så måtte alltid ha håndkle under. 

Men blir jo litt mer lun følelse av gulvteppet i hjemmet da! :) 

Anonymous poster hash: 979e1...5d1
Skrevet

Et hus uten tepper høres kaldt og trist ut spør du meg. Her har vi bare i ull, er enklere å holde rene.

Samme her, ull! :)

Skrevet

Vegg til vegg teppe er ikke alle barn som tåler da, med tanke på astma og allergi... 

Men vi har ikke gukvteppe i gangen, har varme fliser. Har kun gulvteppe under salongbordet. På barnerommet har vi to saueskinn med kort lugg. 

Har et lite gulvteppe foran peis, men blir for det meste kun til "pynt".

Hadde nettopp et teppe under spisebordet, med der gutten sitter blir det en del søl, så måtte alltid ha håndkle under. 

Men blir jo litt mer lun følelse av gulvteppet i hjemmet da! :)

Har løper på kjøkkenet, ull på soverommet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...