Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #51 Skrevet 8. september 2013 Moren er selvsagt helt på jordet, og mest sannsynlig ikke særlig smart. Når det er sagt, så skjønner jeg at datteren kan være redd for kvinner i hijab. Jeg synes selv det er litt "skummelt" å se på.Anonymous poster hash: df1ca...d85 Hvorfor det? ( Og folk har en tendens til å blande niqab med burka og hijab med niqab osv. ) Sånne kallenavn er forøvrig IKKE greit, nei. I følge wikipedia er niqab og burka det samme?Anonymous poster hash: 157e8...d33 Enkel og grei forklaring Niqab har hull til øyne, burka har gitter. Takk, veldig nyttig oversikt. Er nok mange som sier burka eller niqab når de mener chador. Bodde i Oslo øst (GamleOslo) i seks år, har aldri sett hverken burka eller niqab det jeg kan huske. Anonymous poster hash: 92bc0...fde
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #52 Skrevet 8. september 2013 Stakkars barn, livredde for nonner også da? Anonymous poster hash: 92bc0...fde
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #53 Skrevet 8. september 2013 Moren er selvsagt helt på jordet, og mest sannsynlig ikke særlig smart. Når det er sagt, så skjønner jeg at datteren kan være redd for kvinner i hijab. Jeg synes selv det er litt "skummelt" å se på.Anonymous poster hash: df1ca...d85 Hvorfor det? ( Og folk har en tendens til å blande niqab med burka og hijab med niqab osv. ) Sånne kallenavn er forøvrig IKKE greit, nei. I følge wikipedia er niqab og burka det samme?Anonymous poster hash: 157e8...d33 Enkel og grei forklaring Niqab har hull til øyne, burka har gitter. Takk, veldig nyttig oversikt. Er nok mange som sier burka eller niqab når de mener chador. Bodde i Oslo øst (GamleOslo) i seks år, har aldri sett hverken burka eller niqab det jeg kan huske.Anonymous poster hash: 92bc0...fde Ok, veldig grei forklaring med bildeillustrasjon:) Hijab kjenner de fleste til og det er helt vanlig å møte folk med den i Oslo. Nå ser jeg at jeg forvekslet burka med niqab. Det er vel niqab jeg har sett på folk og ikke burka( den var jo helt på kanten) he he Anonymous poster hash: 57a45...f6c
Jallow B Skrevet 8. september 2013 #54 Skrevet 8. september 2013 Om valget er mellom å vise ansiktet sitt for at barnet skal bli inkludert i Norge eller fortsette sin muslimske fanatisme og man velger fanatismen, så setter man religionen over barnet. Hva skader det barn å gå i shorts, egentlig? Forstår ikke logikken din. Selv i land hvor mesteparten av kvinner går i burka så er seksuell trakassering vanlig. Mer utbredt enn i Norge. Se bare på Egypt. Anonymous poster hash: 2fd81...833 Hvorfor skal man måtte velge? Barnet kan da virkelig enda bli inkludert, selv om mor velger å bruke niqab..? Poenget mitt er at hvorfor skal NOEN bestemme hva andre skal kle av, eller på seg? Hvorfor ikke la kvinner ta det valget selv, om det nå er religiøst eller ei? Takk, veldig nyttig oversikt. Er nok mange som sier burka eller niqab når de mener chador. Bodde i Oslo øst (GamleOslo) i seks år, har aldri sett hverken burka eller niqab det jeg kan huske. Anonymous poster hash: 92bc0...fde Jeg vet om tre forskjellige som bor på Tøyen/Kampen/Grønlands-området, hvorav to jobber i en muslimsk barnehage, med niqab. Burka derimot, har jeg kun sett èn gang, for ca 5år siden. Ok, veldig grei forklaring med bildeillustrasjon:) Hijab kjenner de fleste til og det er helt vanlig å møte folk med den i Oslo. Nå ser jeg at jeg forvekslet burka med niqab. Det er vel niqab jeg har sett på folk og ikke burka( den var jo helt på kanten) he he Anonymous poster hash: 57a45...f6c Jeg gjorde samme feilen før Hijab og chador er vel blant de vanligste, mens pakistanske, eldre kvinner bruker ofte en versjon av shayla som viser mye av håret både i front, og hengende bak, med gjennomsiktige sjal. Det er tildekking, det også, men på annet vis. http://thehijablog.com/ Denne frøkna her har noen fantastiske antrekk, og er helt nydelig, og bruker forskjellige versjoner av hijabs; inspirert av muslimas over hele verden.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #55 Skrevet 8. september 2013 Jeg synes ikke det er rart at små barn blir skremt av kvinner som er helt eller nesten tildekket. Og egentlig synes jeg det er en fornuftig skrekk, de skjuler sin identitet. Det skal man generellt være skeptisk for. Men mors uttalelser er jo mindre heldig da. Anonymous poster hash: 6d68a...6b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå