Gå til innhold

Barn som er redde for kvinner i hijab...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner at barn blir redde. 

synes selv det er unaturlig  at folk i 2013 skal gå rundt sånn. Jeg klarer desverre ikke å se annet en en undertrykt og skermt misshandlet kvinne.

Tenker også på at barna lider under en farlig pappa.

Anonymous poster hash: fcde1...149

..fordi det finnes ingen kvinner som dekker seg til av egen vilje? Tror du skulle prøvd å snakke med noen av disse kvinnene, fremfor å sitte hjemme og lage dine egne historier.

Frekt sagt! Og denne moren burde lære datteren at man ikke skal ha slike kallenavn på mennesker.

Fortsetter hun sånn når hun blir eldre kommer ikke hun langt i livet.

Makan til mennesker

Anonymous poster hash: 09f8a...ded

Hihi, jada, det er lett å rakke ned på mennesker og mene de ikke kommer langt her i livet.

Faren min hater alt som har med Islam å gjøre, og han er ingeniør og tjener 3 millioner i året ;) Venner og familie har han også, og har skrevet flere suksessfulle bøker. Så den må du nok lenger inn i åkeren med.

Jeg har selv ikke sagt noe til mine barn, men de frykter selv disse hijab-beistene. Smarte barn, tenker jeg.

Anonymous poster hash: 2fd81...833

Hijab-beist? Ungene dine er de ungene som vokser opp til å mobbe ungene i barnehagen min. Håper du er stolt.

Er ikke nødvendig pakke inn huet for og bevege seg ut døra.... Null respekt for sånne....

Anonymous poster hash: c8561...665

Null respekt fordi de tar ett annet valg enn deg? Er det sånn at fordi vi bor i Norge, så MÅ man vise såså mye hud, eller har vi ett såpass fritt land at vi kan ta ett valg?

Hijab er vel ikke skummelt? Den dekker jo bare håret.

Hvis alt utenom øynene er dekket, så kan jeg skjønne at små barn blir skeptiske. Men det kan ikke være er stort problem: det er bare en håndfull damer som dekker seg til så mye.

Jeg bor og jobber øst i Oslo, og har i løpet av mine over 10 år i Oslo kun ei gang sett ei dame med niqab.

Anonymous poster hash: a8f35...903

Bare én gang? Er du lite ute? Jeg bor også i Oslo, på grensa mellom øst og vest. Jeg reiser kollektivt og er mye ute. Vil tro jeg ser niqab-kledte kvinner ca hver mnd.

Mine barn er redd kvinner i niqab, men burka er de nok ganske vant til. Det er blant annet brukt hos et barn i barnehagen og flere av mødrene.

Anonymous poster hash: 33da8...9cb

Burqa i barnehagen nekter jeg å tro, kanskje på en mor, men ikke av flere, og ikke på barna. Antar du tenker på khimar/chador?

Skrevet

Forstår godt at det kan virke skummelt når noen føler de har behov for å dekke seg til.

Ellers har jeg en unge som er redd for folk med briller.

Frykt er ikke rasjonelt.

Anonymous poster hash: 4350b...bf6
Skrevet

Hijab-beist? Ungene dine er de ungene som vokser opp til å mobbe ungene i barnehagen min. Håper du er stolt.

Jepp, svært stolt av barna mine :) De mobber ingen, men de har lov å være skeptisk. 

Skrevet

Jepp, svært stolt av barna mine :) De mobber ingen, men de har lov å være skeptisk.

Hva er det du mener dem skal være skeptisk mot? Tøy? Ja for det er jo skikkelig skikkelig farlig.Snakk om å lære ungene irrasjonell frykt.
Skrevet

Skeptisk mot hva, at mennesker velger selv hva de vil ha på seg?

Skrevet

Hva er det du mener dem skal være skeptisk mot? Tøy? Ja for det er jo skikkelig skikkelig farlig.Snakk om å lære ungene irrasjonell frykt.

Det er en helt normal reaksjon å reagere på mennesker som føler en trang til å skjule seg på den måten. Når de blir gamle nok til å lese om politisk Islam (Noe hijaben er et symbol på) så har jeg en mistanke at de fortsetter sin skeptisk der. Jeg har ikke lært barna mine noe som helst om denslags, de er smarte nok til å lese og reagere på egen hånd...

Skrevet

Hijab er ikke et symbol på politisk islam, det er et symbol på religiøsitet. Hijab har bare blitt mer og mer populær de siste årene blant muslimske jenter og damer, og stadig flere velger å gå med den. Ja, noen blir tvunget, men så poppis som den er nå, velger faktisk de fleste å gå med den selv. 

Men, sønnen min synes niqab er veldig skummelt da, han tror de som går med det er Grusomme Gabriel (gjenferdet fra Kaptein Sabeltann). Vettskremt er han faktisk, selv om vi forklarer han at det bare er damer inni der. 

Anonymous poster hash: 3dc45...d5f
Skrevet

Det er en helt normal reaksjon å reagere på mennesker som føler en trang til å skjule seg på den måten. Når de blir gamle nok til å lese om politisk Islam (Noe hijaben er et symbol på) så har jeg en mistanke at de fortsetter sin skeptisk der. Jeg har ikke lært barna mine noe som helst om denslags, de er smarte nok til å lese og reagere på egen hånd...

Men nå er det vel bare Walid Al- kubaisi som hevder dette kun er er tegn på islamisme.
Skrevet

Barnehagen vår nekter barn å bruke religiøse hodeplagg, og de nekter og å la barna bli hentet av personer de ikke ser hele ansiktet på. Det førte til at en familie tok barna ut av bhg fordi moren ikke kunne hente. Hun bruker niqab.

Anonymous poster hash: cbd2e...b0e

Skrevet

Men nå er det vel bare Walid Al- kubaisi som hevder dette kun er er tegn på islamisme.

Nei, det er det ikke.

Skrevet

Barnehagen vår nekter barn å bruke religiøse hodeplagg, og de nekter og å la barna bli hentet av personer de ikke ser hele ansiktet på. Det førte til at en familie tok barna ut av bhg fordi moren ikke kunne hente. Hun bruker niqab.

Tragisk :( Melder seg ut av samfunnet på den måten. Håper vi snart får et forbud for slikt.

Skrevet

Må si jeg er ganske overrasket av enkelte svar her inne,- "beist"???? wow, å tillegge mennesker gitte egenskaper pga utseende er reinspikka rasisme! Finnes det virkelig sånne meninger blant voksene, oppegående (ehm) mennesker i 2013?

Ja, jeg syns også noen kan være et "beist", men det er på grunn av oppførsel, ikke utseende, uansett om de er trøndere eller somaliere...

Skrevet

Jeg kan skjønne at barn kan bli redde for noen i en burka, de kan jo minne om barns oppfatning av spøkelser. Men hijab er jo bare et skaut som dekker like mye som halslue gjør på vinteren, uten at det er skummelt... Uansett burde moren forklare ungen hva disse forskjellige tingene er, ikke snakke nedlatene og fordømmende om det selv om hun ikke liker det. Jeg liker det ikke selv, men jeg lærer da ikke mine barn at det er greit å baksnakke de og regelrett mobbe de ved å bruke økenavn på plaggene. Er barna usikre og redde så får foreldrene forklare hva plaggene er og at de er like lite farlig som ei jakke eller lue.

Er nettopp det hun ikke har gjort, hun sier at slike mennesker skal hun holde seg unna... Hvorfor vet jeg ikke helt, har ikke turt å spurt! 

Anonymous poster hash: c82ed...3b1

Skrevet

HIjaben stammer fra langt lengere bak enn som så, det er kulturelt, og ble så brukt religiøst og politisk. Sjalene beskyttet mot sand og vær i Sahara før i tiden, og tar du en titt på tradisjonelle afrikanske klær, vil du kjenner igjen mye av bruken.

Det er utallige versjoner av både hijab, burka og niqab, fargerike og uten, noen viser litt hår, noen mye, og noen ikke engang øynene.

At du ikke direkte sier "dette er helt jævlig", betyr ikke at de ikke får med seg dine holdninger.

Tragisk :( Melder seg ut av samfunnet på den måten. Håper vi snart får et forbud for slikt.

*Tragisk. Tenk å nekte mennesker å kle seg slik de ønsker, håper vi snart får et forbud mot slikt.

- There, I fixed it.

Skrevet

Er det rart at dattera blir redd når mora kaller de teppetroll da? Absolutt ikke greit å si slik, jeg tenker hun må være rasistisk.

Skrevet

Er det rart at dattera blir redd når mora kaller de teppetroll da? Absolutt ikke greit å si slik, jeg tenker hun må være rasistisk.

Ja, jeg vet ikke... Men hun sier det hele tiden, at datteren skal holde seg unna slike mennesker... 

Slik har det vært fra da hun lå i vognen. Hvis en person var tildekket, og ville ta en titt i barnevognen, begynte hun alltid å hyl gråte... Og er fortsatt like redd i dag! 

Anonymous poster hash: c82ed...3b1

Skrevet

HIjaben stammer fra langt lengere bak enn som så, det er kulturelt, og ble så brukt religiøst og politisk. Sjalene beskyttet mot sand og vær i Sahara før i tiden, og tar du en titt på tradisjonelle afrikanske klær, vil du kjenner igjen mye av bruken.

Det er utallige versjoner av både hijab, burka og niqab, fargerike og uten, noen viser litt hår, noen mye, og noen ikke engang øynene.

At du ikke direkte sier "dette er helt jævlig", betyr ikke at de ikke får med seg dine holdninger.

*Tragisk. Tenk å nekte mennesker å kle seg slik de ønsker, håper vi snart får et forbud mot slikt.

- There, I fixed it.

Nei, det gjorde du ikke. Det er tragisk å sette religion over barna sine. Man ser jo det på muslimer og jøder som omskjærer barna sine også. Barbarisk er det.

Skrevet

Man er ikke rasist om man er imot Islam...

Skrevet

Jallow B;

Akkurat det med å ikke utlevere et barn til noen man ikke ser fjestet på er pga barnets sikkerhet. Tenk om det var en fremmed som forsvinner med barnet??

(Vet ikke om det var det du mente var tragisk. Om jeg misforsto så beklager jeg det ;) )

I vår barnehage er en av ped.lederne fra Pakistan. Hun snakker så og si flytende norsk og kler seg akkurat som oss. Men hun har hijab på hodet. Har aldri sett problemet i det, og ungene har aldri spurt om det engang..

Anonymous poster hash: 05055...1ce

Skrevet

Hijab er vel ikke skummelt? Den dekker jo bare håret.

Hvis alt utenom øynene er dekket, så kan jeg skjønne at små barn blir skeptiske. Men det kan ikke være er stort problem: det er bare en håndfull damer som dekker seg til så mye.

Jeg bor og jobber øst i Oslo, og har i løpet av mine over 10 år i Oslo kun ei gang sett ei dame med niqab.Anonymous poster hash: a8f35...903

Bare én gang? Er du lite ute? Jeg bor også i Oslo, på grensa mellom øst og vest. Jeg reiser kollektivt og er mye ute. Vil tro jeg ser niqab-kledte kvinner ca hver mnd.

Mine barn er redd kvinner i niqab, men burka er de nok ganske vant til. Det er blant annet brukt hos et barn i barnehagen og flere av mødrene. Anonymous poster hash: 33da8...9cb

Bor i Gamlebyen i Oslo og har sett kvinner i burka/niqab et par ganger ila 4 år her. Litt uvanlig syn, mitt barn har ikke sett det ennå. Men jeg har lagt merke til at man har større sjanse til å møte folk i burka og hijab utenom rushtiden, dvs midt på dagen. På morgenen og ettermiddagen reiser det for det meste folk som skal til og fra jobb...

Anonymous poster hash: 57a45...f6c

Skrevet

Man er ikke rasist om man er imot Islam...

Det har jeg ikke sagt heller! Men det er temmelig rasistisk å kalle et annet menneske f.eks teppetroll, spøkelse osv. bare fordi de kler seg annerledes enn oss.

Skrevet

Nei, det gjorde du ikke. Det er tragisk å sette religion over barna sine. Man ser jo det på muslimer og jøder som omskjærer barna sine også. Barbarisk er det.

Hvordan setter man religionen over barna sine når det kommer til påkledning?

Da kan man jo snu det, og si det er tragisk at vi setter kulturen vår over barna våre, som tillater våre n14åringer å løpe rundt i korte shortser som viser undertøyet.

Jallow B;

Akkurat det med å ikke utlevere et barn til noen man ikke ser fjestet på er pga barnets sikkerhet. Tenk om det var en fremmed som forsvinner med barnet??

(Vet ikke om det var det du mente var tragisk. Om jeg misforsto så beklager jeg det ;) )

I vår barnehage er en av ped.lederne fra Pakistan. Hun snakker så og si flytende norsk og kler seg akkurat som oss. Men hun har hijab på hodet. Har aldri sett problemet i det, og ungene har aldri spurt om det engang..

I enkelte situasjoner, i vårt samfunn, MÅ man faktisk vise ansiktet. Og jeg tipper at en voksen kvinne som brukte niqab/burka i Norge, ikke ville ha noe problem med å vise ansiktet sitt til personalet for å kunne vise at hun var moren :)

Skrevet

Hvordan setter man religionen over barna sine når det kommer til påkledning?

Da kan man jo snu det, og si det er tragisk at vi setter kulturen vår over barna våre, som tillater våre n14åringer å løpe rundt i korte shortser som viser undertøyet.

Jallow B;

I enkelte situasjoner, i vårt samfunn, MÅ man faktisk vise ansiktet. Og jeg tipper at en voksen kvinne som brukte niqab/burka i Norge, ikke ville ha noe problem med å vise ansiktet sitt til personalet for å kunne vise at hun var moren :)

Om valget er mellom å vise ansiktet sitt for at barnet skal bli inkludert i Norge eller fortsette sin muslimske fanatisme og man velger fanatismen, så setter man religionen over barnet.

Hva skader det barn å gå i shorts, egentlig? Forstår ikke logikken din. Selv i land hvor mesteparten av kvinner går i burka så er seksuell trakassering vanlig. Mer utbredt enn i Norge. Se bare på Egypt.

Skrevet

At barnet sier spøkelse er jo en typisk barmeting å si og jeg ville snakket med barnet om hva hijab er og at det ikke er noe farlig etc etc, men at moren kommenterer slik synes jeg er helt kokooo! Jeg mener også at det er ufint å kommentere tykke mennesker, handikap etc etc. Prøver å lære sønnen min at det er ok å ikke si alt man tenker på... He he...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...