Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #1 Skrevet 7. september 2013 En venninne av meg har ei datter som er livredd for kvinner i hijab... Hun kaller de spøkelser, og hennes mor kaller det for teppetroll... Hva synes dere om det? Er det greit å lære barna slike ting? Spøkelse, teppetroll, gardiner osv! Anonymous poster hash: c82ed...3b1
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #2 Skrevet 7. september 2013 Vet du at det er mor som har lært henne det da? Min er redd for menn, men jeg har aldri gitt henne en grunn til å være redd. Kan jo være at hun faktisk synes de er skummel. Jeg er forresten helt enig med henne Anonymous poster hash: 5ddf5...1bf
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #3 Skrevet 7. september 2013 Frekt sagt! Og denne moren burde lære datteren at man ikke skal ha slike kallenavn på mennesker. Fortsetter hun sånn når hun blir eldre kommer ikke hun langt i livet. Makan til mennesker Anonymous poster hash: 09f8a...ded
☆☆☆ Skrevet 7. september 2013 #4 Skrevet 7. september 2013 Barn er flinke imitatorer, uansett kor mykje arbeid som blir lagt ned i å lære dei oppførsel kan dei likevel ende som blåkopiar av foreldra. Nei, det er ikkje greit..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #5 Skrevet 7. september 2013 Moren er selvsagt helt på jordet, og mest sannsynlig ikke særlig smart. Når det er sagt, så skjønner jeg at datteren kan være redd for kvinner i hijab. Jeg synes selv det er litt "skummelt" å se på. Anonymous poster hash: df1ca...d85
Jallow B Skrevet 7. september 2013 #6 Skrevet 7. september 2013 Moren er selvsagt helt på jordet, og mest sannsynlig ikke særlig smart. Når det er sagt, så skjønner jeg at datteren kan være redd for kvinner i hijab. Jeg synes selv det er litt "skummelt" å se på. Anonymous poster hash: df1ca...d85 Hvorfor det? ( Og folk har en tendens til å blande niqab med burka og hijab med niqab osv. ) Sånne kallenavn er forøvrig IKKE greit, nei.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #7 Skrevet 7. september 2013 Skjønner godt at små barn synes at hijab er skummelt. Men ennå mer skremmende er de mørke burka draktene med halvtildekket ansikt. Synes selv det ser skummelt ut. Anonymous poster hash: 57a45...f6c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #8 Skrevet 7. september 2013 Kan ikke skjønne at det skal være skummelt med damer med skaut...? Anonymous poster hash: c8a2b...ff6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #9 Skrevet 7. september 2013 Moren er selvsagt helt på jordet, og mest sannsynlig ikke særlig smart. Når det er sagt, så skjønner jeg at datteren kan være redd for kvinner i hijab. Jeg synes selv det er litt "skummelt" å se på. Anonymous poster hash: df1ca...d85 Hvorfor det? ( Og folk har en tendens til å blande niqab med burka og hijab med niqab osv. ) Sånne kallenavn er forøvrig IKKE greit, nei. I følge wikipedia er niqab og burka det samme? Anonymous poster hash: 157e8...d33
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #10 Skrevet 7. september 2013 Jeg skjønner at barn blir redde. synes selv det er unaturlig at folk i 2013 skal gå rundt sånn. Jeg klarer desverre ikke å se annet en en undertrykt og skermt misshandlet kvinne. Tenker også på at barna lider under en farlig pappa. Anonymous poster hash: fcde1...149
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #11 Skrevet 7. september 2013 Frekt sagt! Og denne moren burde lære datteren at man ikke skal ha slike kallenavn på mennesker. Fortsetter hun sånn når hun blir eldre kommer ikke hun langt i livet. Makan til mennesker Anonymous poster hash: 09f8a...ded Hihi, jada, det er lett å rakke ned på mennesker og mene de ikke kommer langt her i livet. Faren min hater alt som har med Islam å gjøre, og han er ingeniør og tjener 3 millioner i året Venner og familie har han også, og har skrevet flere suksessfulle bøker. Så den må du nok lenger inn i åkeren med. Jeg har selv ikke sagt noe til mine barn, men de frykter selv disse hijab-beistene. Smarte barn, tenker jeg. Anonymous poster hash: 2fd81...833
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #12 Skrevet 8. september 2013 Kan ikke skjønne at det skal være skummelt med damer med skaut...? Anonymous poster hash: c8a2b...ff6 Er det noe rarere enn at mange barn er redd menn med skjegg? Anonymous poster hash: 0b2f3...6f9
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 8. september 2013 #13 Skrevet 8. september 2013 Forstår godt at små barn kan finne det skremmende å se noe svart og tildekket komme mot dem på gaten. Å bruke kallenavn er selvfølgelig ikke pent, og det burde jo heller ikke foreldrene oppmuntre til. Det sier seg selv. Men at barn kan synes det er skummelt, ja det forstår jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 Er ikke nødvendig pakke inn huet for og bevege seg ut døra.... Null respekt for sånne.... Anonymous poster hash: c8561...665
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #15 Skrevet 8. september 2013 Er ikke nødvendig pakke inn huet for og bevege seg ut døra.... Null respekt for sånne.... Anonymous poster hash: c8561...665 Nå var det vel ingen som lurte på om du har respekt for dem. Anonymous poster hash: 0b2f3...6f9
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #16 Skrevet 8. september 2013 Hijab er vel ikke skummelt? Den dekker jo bare håret. Hvis alt utenom øynene er dekket, så kan jeg skjønne at små barn blir skeptiske. Men det kan ikke være er stort problem: det er bare en håndfull damer som dekker seg til så mye. Jeg bor og jobber øst i Oslo, og har i løpet av mine over 10 år i Oslo kun ei gang sett ei dame med niqab. Anonymous poster hash: a8f35...903
Kanutten83 Skrevet 8. september 2013 #17 Skrevet 8. september 2013 Jeg kan skjønne at barn kan bli redde for noen i en burka, de kan jo minne om barns oppfatning av spøkelser. Men hijab er jo bare et skaut som dekker like mye som halslue gjør på vinteren, uten at det er skummelt... Uansett burde moren forklare ungen hva disse forskjellige tingene er, ikke snakke nedlatene og fordømmende om det selv om hun ikke liker det. Jeg liker det ikke selv, men jeg lærer da ikke mine barn at det er greit å baksnakke de og regelrett mobbe de ved å bruke økenavn på plaggene. Er barna usikre og redde så får foreldrene forklare hva plaggene er og at de er like lite farlig som ei jakke eller lue.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 8. september 2013 #18 Skrevet 8. september 2013 Jeg jobbet på en skole engang, hvor vi hadde en 6 år gammel jente som var livredd muslimer, og spesielt kvinner i hijab eller om de var tildekket på annet i ansikt og hår. Så kom det en ny ansatt til vår skole. Utrolig flott kvinne. Morsom og full av livsgnist. Hun gikk med hijab, og hvis barnet så henne, så fikk barnet direkte panikk. Hun skrek og løp så langt hun kunne. Barnet var oppriktig redd, full av frykt for dette mennesket. Min mor, som også jobber ved skolen, tok barnet til side og hadde en lang samtale om at kvinnen overhodet ikke var farlig. At hun hadde valgt å ha skaut på hodet, gjorde henne da ikke farlig? Så fikk hun kvinnen og barnet til å sette seg rolig ned, i et klasserom sammen med min mor. Kvinnen tok av seg skautet og viste barnet at hun var helt vanlig under. Barnet hadde selvfølgelig fått kraftig påvirkning av sin mor, som hadde gjort det klart og tydelig at muslimer var farlige. Stakkars barn var i oppløsning pga morens dumme uttalelser. Skremmende!
Cat.68 Skrevet 8. september 2013 #19 Skrevet 8. september 2013 Jeg jobbet på en skole engang, hvor vi hadde en 6 år gammel jente som var livredd muslimer, og spesielt kvinner i hijab eller om de var tildekket på annet i ansikt og hår. Så kom det en ny ansatt til vår skole. Utrolig flott kvinne. Morsom og full av livsgnist. Hun gikk med hijab, og hvis barnet så henne, så fikk barnet direkte panikk. Hun skrek og løp så langt hun kunne. Barnet var oppriktig redd, full av frykt for dette mennesket. Min mor, som også jobber ved skolen, tok barnet til side og hadde en lang samtale om at kvinnen overhodet ikke var farlig. At hun hadde valgt å ha skaut på hodet, gjorde henne da ikke farlig? Så fikk hun kvinnen og barnet til å sette seg rolig ned, i et klasserom sammen med min mor. Kvinnen tok av seg skautet og viste barnet at hun var helt vanlig under. Barnet hadde selvfølgelig fått kraftig påvirkning av sin mor, som hadde gjort det klart og tydelig at muslimer var farlige. Stakkars barn var i oppløsning pga morens dumme uttalelser. Skremmende! Så trist at det kan bli sånn. Men så bra at det ordnet seg
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #20 Skrevet 8. september 2013 Hijab er vel ikke skummelt? Den dekker jo bare håret. Hvis alt utenom øynene er dekket, så kan jeg skjønne at små barn blir skeptiske. Men det kan ikke være er stort problem: det er bare en håndfull damer som dekker seg til så mye. Jeg bor og jobber øst i Oslo, og har i løpet av mine over 10 år i Oslo kun ei gang sett ei dame med niqab. Anonymous poster hash: a8f35...903 Bare én gang? Er du lite ute? Jeg bor også i Oslo, på grensa mellom øst og vest. Jeg reiser kollektivt og er mye ute. Vil tro jeg ser niqab-kledte kvinner ca hver mnd. Mine barn er redd kvinner i niqab, men burka er de nok ganske vant til. Det er blant annet brukt hos et barn i barnehagen og flere av mødrene. Anonymous poster hash: 33da8...9cb
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #21 Skrevet 8. september 2013 Hijab er vel ikke skummelt? Den dekker jo bare håret. Hvis alt utenom øynene er dekket, så kan jeg skjønne at små barn blir skeptiske. Men det kan ikke være er stort problem: det er bare en håndfull damer som dekker seg til så mye. Jeg bor og jobber øst i Oslo, og har i løpet av mine over 10 år i Oslo kun ei gang sett ei dame med niqab. Anonymous poster hash: a8f35...903 Bare én gang? Er du lite ute? Jeg bor også i Oslo, på grensa mellom øst og vest. Jeg reiser kollektivt og er mye ute. Vil tro jeg ser niqab-kledte kvinner ca hver mnd. Mine barn er redd kvinner i niqab, men burka er de nok ganske vant til. Det er blant annet brukt hos et barn i barnehagen og flere av mødrene. Anonymous poster hash: 33da8...9cb Nei, jeg er ikke lite ute, og tar mye t-bane. Jeg jobber heller ikke bortgjemt på kontor og jeg ser mange ulike mennesker i løpet av dagen. Kanskje et par av niqabdamene bor på din linje? Det er jo ikke så lett å se om det er den samme du har sett før når de er så tildekket. Det er virkelig ikke mange som bruker niqab. Jeg så et program om dem på tv, og de er en håndfull damer som bor spredt over hele landet. Jeg tror det var NRK, så det ligger sikkert på nett. Anonymous poster hash: a8f35...903
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #22 Skrevet 8. september 2013 Hijab er vel ikke skummelt? Den dekker jo bare håret. Hvis alt utenom øynene er dekket, så kan jeg skjønne at små barn blir skeptiske. Men det kan ikke være er stort problem: det er bare en håndfull damer som dekker seg til så mye. Jeg bor og jobber øst i Oslo, og har i løpet av mine over 10 år i Oslo kun ei gang sett ei dame med niqab. Anonymous poster hash: a8f35...903 Bare én gang? Er du lite ute? Jeg bor også i Oslo, på grensa mellom øst og vest. Jeg reiser kollektivt og er mye ute. Vil tro jeg ser niqab-kledte kvinner ca hver mnd. Mine barn er redd kvinner i niqab, men burka er de nok ganske vant til. Det er blant annet brukt hos et barn i barnehagen og flere av mødrene. Anonymous poster hash: 33da8...9cb Du blander ikke burka med hijab nå da? Jeg trur aldri jeg sett et litet harn i burka. Anonymous poster hash: 0b514...f68
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #23 Skrevet 8. september 2013 Mange barn er jo redde for det som er ukjent for dem og da søker de foreldrenes blikk for å bestemme seg for om det er farlig eller ikke. Hvis det er tydelig at mor mener at det ukjente er ekkelt, skummelt eller negativt på annet vis, så får barnet bekreftelse på at det virkelig er farlig. Jeg skjønner ikke at voksne kan mene at hijab er skummelt. Det er et hodeplagg. Hele dama synes, man kan se øyne og munnen og kan på den måten ta stilling til mennesket på lik linje som man kan ta stilling til andre mennesker. Anonymous poster hash: 049d2...c65
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #24 Skrevet 8. september 2013 Jeg forstår ikke helt hvorfor barna er redd for en dame med skaut egentlig , men er de helt dekket derimot, da skjønner jeg at de er redd. Og hvis mannen er i nærheten og, så er det han de burde være mest redd egentlig! Og å kalle de spøkelser, tja det må nå en hver person selv få velge om de vil eller ikke. De ser jo ut som det der de går :-P Anonymous poster hash: 7a958...e03
Jallow B Skrevet 8. september 2013 #25 Skrevet 8. september 2013 Moren er selvsagt helt på jordet, og mest sannsynlig ikke særlig smart. Når det er sagt, så skjønner jeg at datteren kan være redd for kvinner i hijab. Jeg synes selv det er litt "skummelt" å se på. Anonymous poster hash: df1ca...d85 Hvorfor det? ( Og folk har en tendens til å blande niqab med burka og hijab med niqab osv. ) Sånne kallenavn er forøvrig IKKE greit, nei. I følge wikipedia er niqab og burka det samme? Anonymous poster hash: 157e8...d33 Enkel og grei forklaring Niqab har hull til øyne, burka har gitter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå