Gå til innhold

Noen her som har hatt bryst-betennelse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vonde pupper, ekstremt vondt å amme, over 40 i feber, skikkelig sykdomsfølelse i kroppen. Seriøst noe av det verste jeg har opplevd av sykdom/infeksjon.

Anonymous poster hash: 81e10...e3f
Skrevet

Har vonde pupper men trodde det kom av at hun sover så mye og at smertene er melkespreng. Har følt meg dårlig i hele dag og nå svetter jeg som en gris.. Det er ikke vondt å amme..!?

Skrevet

Jeg syns ikke det var veldig vondt å amme, bare litt værre. Men veldig dårlig almenntilstand og feber. Ømheten i brystene har først kommet etter feberen hos meg. Noen ganger har jeg også vært kvalm (hatt brystbetennelse 10 ganger fordelt på to ammeperioder..).

Få tømt puppene, hvis du har det! Det er det viktigste. Hver andre time på dagen, og hver tredje på natten.

Skrevet

Har tatt to paracet og har ikke feber, bare svetter når jeg sitter rolig. Med pumpe får jeg ikke tømt skikkelig syns jeg og hun sover så hele tiden.. Får prøve å vekke ho innimellom da og pumpe det jeg kan.. Er så redd dette vil ødelegge amminga, men hvis du sier du har hatt det flere ganger så går det kanskje over?

Skrevet

Ikke vondt å amme her heller, men fy så dårlig ellers jeg var. Puppene var ømme, jeg hadde over 39 i feber og veldig sykdomsfølelse, grusomt. Det som funker her var varme på puppene, sørge for å enten pumpe ut melka eller få babyen til å tømme brystet ofte slik at melka ikke ble "stående" i puppene og gjøre tingene verre, samt bruke 1 ibux 400 og 1 ibux 200 da det er betennelsesdempende. Blitt bra i løpet av et par dager selv om puppene fremdeles kunne være litt ømme, som om jeg hadde et innvending blåmerke enkelte steder.

Når jeg begynt å føle symptomene melde seg etter dette har jeg sørget for å ta ibux og varme på puppene, samt fått tømt de skikkelig, da har jeg unngått betennelsen fra å sette seg :)

Masse god bedring :)

Skrevet

Det kan vær en begynnende betennelse, dem har jeg også hatt mange av :). Svetter da veldig, og føler meg sliten og ferdig. Prøv å håndmelke deg i dusjen. Får du alltid lite ut når du pumper? Melka sitter gjerne hardere når man har brystbetennelse eller en nær forestående. Jeg har bare måttet bruke antibiotika en gang, og har ammet mine til de var 15 måneder og ammer min yngste på 16 måneder fremdeles. Men hyppig tømming er alfa & omega! Kjenn etter klumper og prøv å løsne dem. Mange gode tips på ammehjelpen .no.

Skrevet

For å få tømt brystet skikkelig kan det lønne seg å pumpe først også la ungen suge ut resten, da får du tømt det best.

Still deg i varm dusj og håndmelk til utdrivningsrefleksen starter og la spruten stå i dusjveggen før du går og legger til ungen, da bør det hjelpe skikkelig på trykket.

Anonymous poster hash: 81e10...e3f
Skrevet

Tusen takk for gode råd! Sitter med pumpa så prøver å få tømt de skikkelig nå! Så får jeg vekke hun for amming ofte i natt. Hun klarer ikke å tømme meg helt når jeg ammer heller, har alt for mye melk..

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Memories.... Ja, har hatt tette melkeganger og så ble det betennelse med antibiotika fra helvete... Har du badekar? Legg deg i badekaret, få varme på masser og håndmelk, mye arbeid da... Sjekk på nett og la barnet ta brystet på en spesiell måte. Husker ikke helt hva.. Varmelaske på puppene og håndmelke håndmelke håndmelke.. Tette melkeganger og betennelse gjorde at jeg droppa amminga etter 4 mnd. Da gadd jeg ikke mer. Lykke til, og jeg vet hvordan du har det!

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Få OxyContin nesespray med legen!!!!! Kontakt lege mandag om du ikke fikk denne på barsel. Den åpner opp systemet.

Skrevet

Hvis det ikke går over/bedrer seg etter et døgn, så bør du kontakte lege. Det kan værte en bakteriell infeksjon i brystene og da trenger du antibiotika.

Anonymous poster hash: cbd4f...05e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...