Gå til innhold

Hadde du valgt bort et barn med Downs syndrom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt hva er grunnen til at du hadde valgt det bort?? 

Anonymous poster hash: 1e720...941
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har valgt å ikkje bestille tidleg ultralyd då eg ikkje ønskar å ta valget. Og det er også eit valg..

Skrevet

Jeg hadde desverre valgt det bort. Grunnen for dette er at jeg ikke hadde klart den utfordringen jeg tror det hadde blitt.

Men all hyllest til de som velger å beholde.!

Anonymous poster hash: 7861e...2ab

Skrevet

De tre første gangene jeg var gravid hadde jeg ikke noe ønske om å ta ekstra undersøkelser for å sjekke slike ting, barna var i aller høyeste grad ønsket og elsket allerede fra unnfangelsen og jeg hadde ikke klart å fjerne fosteret selv om det skulle vise seg å ikke være helt som forventet. 

Fjerde gangen jeg ble gravid var overhodet ikke planlagt, jeg hadde ikke så god helse og begynte bli en voksen dame. Da tenkte jeg litt annerledes, fordi jeg allerede hadde tre barn å ta meg av og helsemessige begrensninger følte jeg ikke at jeg hadde kapasitet og mulighet til velge å bære frem et barn jeg visste ville trenge mer enn andre barn i uoverskuelig fremtid. Så da takket jeg ja til grundig sjekk for om barnet var friskt, noe det heldigvis var. Men om det hadde vist seg at fjerde barnet ikke var helt som andre og ville trenge mye ekstra oppfølging og omsorg hadde jeg nok med tungt hjerte valgt å ta abort.

Anonymous poster hash: 483c9...4b6
Skrevet

Tror ikke du kan vite slikt før faktisk er i den situasjonen. Men sånn her og nå så må jeg si at jeg hadde valgt abort ja. Det er fordi jeg tror ikke jeg er en person som hadde klart det det krever å ha en med downs. (Og så bor jeg på en veldig liten plass, og tror de med downs har det bedre å vokse opp med noen likesinnede rundt seg)

Anonymous poster hash: 8e49e...a85

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort. Jeg har heller ikke tatt tidlig ultralyd for jeg vil ikke ha valget. Et barn er et barn og det er ønsket uansett.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde klart å ta abort. Er jo barnet mitt uansett.

Anonymous poster hash: e3337...388

Skrevet

Som nr en nei, som nr to kanskje, slitsom situasjonen er nå ville det blitt barn nr fire og jeg tror kanskje jeg må si ja dessverre.Rett og slett fordi jeg har flere enn meg selv å ta hensyn til, MEN vanskelig å si før man sitter der med følelsen

Anonymous poster hash: 0e52e...9f9

Skrevet

Nei. Hadde ikke tatt abort om jeg hadde fått vite at barnet jeg bærer på hadde Downs.

Skrevet

Vet ikke. Men vil ha muligheten til å velge. 

Anonymous poster hash: 0385a...162
Skrevet

Ja, tok tidlig ultralyd for å sjekke det, og hadde da valgt bort. Hadde nok ikke valgt bort på ordinær ultralyd, innen da var jeg for knyttet til barnet, og har etiske problem med så sen abort.

Anonymous poster hash: bdb55...c1c
Skrevet

Hadde tatt abort.

Jeg jobber i pu-bolig og selv om jeg elsker de som bor der så ser jeg også hvordan de sliter med tilleggsykdommer, hvordan det sliter på foreldre og søsken, at alle ikke får den hjelpen de trenger og at flere lever nesten uverdige liv (da mener jeg med tanke på mangel på hjelp og støtte, som feks. å ikke få hjelp til å dusje når de trenger det, hjelp til å bytte bind, tilstrekkelig hjelp til matlaging og aktiviteter utenfor boligen etc.). Mange av dem er også svært ensomme.

Jeg har verken tid eller kapasitet, eller økonomi, til å påta meg et så stort ansvar for resten av livet.

Anonymous poster hash: 42aa2...3c6
Skrevet

Har valgt å ikkje bestille tidleg ultralyd då eg ikkje ønskar å ta valget. Og det er også eit valg..

Samme her. Har ultralydaparat hos fastlegen, så tilbudet er der. Jeg venter til ordinær ultralyd.

Skrevet

Ja jeg hadde tatt abort ! Skal ha tidlig ultralyd når jeg blir gravid , for å sjekke sånne ting!

Pga jeg ikke hadde klart å kjempe for retten barnet har på hjelp og pga jeg ikke har lyst å ha ett lite barn i en stor kropp til jeg blir gammel og grå.

Anonymous poster hash: c4650...f28

Skrevet

Ja jeg hadde tatt abort ! Skal ha tidlig ultralyd når jeg blir gravid , for å sjekke sånne ting!

Pga jeg ikke hadde klart å kjempe for retten barnet har på hjelp og pga jeg ikke har lyst å ha ett lite barn i en stor kropp til jeg blir gammel og grå.

Ikke frekt ment, men se hva du skrev: "jeg ikke har lyst å ha ett lite barn i en stor kropp til jeg blir gammel og grå".   :o 

Skrevet

Nei - de aller fleste med Downs syndrom er fantastiske mennesker. Akkurat som de aller fleste "vanlige" mennesker er fantastiske. Jeg har hatt en med Downs syndrom i familien, og kjenner flere. Herlige mennesker! Ville vært stolt mor om jeg hadde hatt et barn selv med Downs syndrom!

Skrevet

Ikke frekt ment, men se hva du skrev: "jeg ikke har lyst å ha ett lite barn i en stor kropp til jeg blir gammel og grå". :o

Det var ikke noe stygt ment altså.. Men har selv kjente rundt meg som ikke har fått den hjelpen de har behov på, så barna bor fremdeles hjemme, og foreldrene må passe på og bekymre seg konstant, og de bekymrer seg spesielt for hva som skjer med han når de dør. :-/

Skrevet

Ja selvsagt. Hvis en på forhånd vet noe er så galt med barnet så velger en det bort. Man har jo ingen garantier for friskt barn, men det man vet og kan sjekke kan man jo da utelukke.

Anonymous poster hash: 861cd...12b

Skrevet

Alle ære til di som beholder, men vi har snakket om det, og vi er enig om og ta det bort om det er noe galt. Skal på ul om 3 uker.

Anonymous poster hash: 8c18f...cc2

Skrevet

Ikke frekt ment, men se hva du skrev: "jeg ikke har lyst å ha ett lite barn i en stor kropp til jeg blir gammel og grå". :o

Det var ikke noe stygt ment altså.. Men har selv kjente rundt meg som ikke har fått den hjelpen de har behov på, så barna bor fremdeles hjemme, og foreldrene må passe på og bekymre seg konstant, og de bekymrer seg spesielt for hva som skjer med han når de dør. :-/

Ja, forstår det da! :) Går fint! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...