Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #1 Skrevet 7. september 2013 Begge mine sønner har en del mollusker på overkroppen. Yngstemann ble smittet av eldste. De har begge hatt det en stund, noen blir såre og småbetente, men forsvinner etter hvert, og nye dukker opp.. Hvor lenge står dette på? Eldste har vel hatt dette i snart ett år. Noen med erfaringer? Er det forresten sjans for at de kan smitte voksne (uvææ!)? Anonymous poster hash: d8eb5...3b9
Edelweis Skrevet 7. september 2013 #2 Skrevet 7. september 2013 Mellomste her hadde det i nesten 2 år før de forsvant. Eldste har fått to som har vært her i et halvår. Minste har hatt sine i snart et år nå. De går bort av seg selv. Mellomste var ille, utbrudd under armen på ene siden og nedover magen og låret.
ærlig talt Skrevet 7. september 2013 #4 Skrevet 7. september 2013 Dette er etter hva jeg har skjønt et virus som kan smitte barn OG voksne, men det skal mer til før voksne får dette. Minsten min hadde mollusker lenge, men hverken jeg eller min mann fikk det. Bader du ungene i badekar? Jeg vet ikke om det var tilfeldig, men minsten kvittet seg med molluskene ikke lenge etter vi startet å dusje ham i stedet.. Ingenting av kjerringråd fungerte
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #5 Skrevet 7. september 2013 Anbefaler en tur til homeopat, det gjorde vi å alle prikker forsvannt på 4 dager og da hadde unga hadd det i 1 år og i 9 mnder:) Anonymous poster hash: 4cf38...6e0
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #6 Skrevet 7. september 2013 Var nettopp hos legen med minste, viste seg å være mollusker.. Hun sa det varte i 9-12 mnd.. Anonymous poster hash: 04e3c...cb7
Bananen Skrevet 7. september 2013 #7 Skrevet 7. september 2013 Hvis voksne får det regnes det som en kjønnssykdom. Ungdommer får det gjerne ifb. barbering. På dansk kalles de for vannvorter. Noen får få og store, andre får mange små. Eller omvendt:) De forsvinner av seg selv. Noen har det kun noen mnd, andre kan ha det i flere år. Hudlegen kan også skjære de bort, men det blir ofte mye grin og traumatikk for noe som blir borte av seg selv. Har lest om folk her inne som fjerner de selv. Vi har vært tre runder hos hudlege og fjernet godt over hundre stykker totalt. Skal snart tilbake igjen for å ta rundt 30 stk. Men min ønsker det selv da molluskene plager henne. Selv om de glemte å bedøve en første gangen vil hun tilbake. Ligger helt rolig mens legen jobber. Og han sier hun er eneste ungen han har hatt som har gjort dette frivillig. Men titt og ofte sier hun at nå må vi snart dra til mollusk-legen igjen, så da er det bare å bestille time:p Såfremt de ikke plager barna ville jeg latt de være. De blir borte med tiden:(
Fruen i huset Skrevet 7. september 2013 #8 Skrevet 7. september 2013 Hei! Sønnen min har hatt dette LENGE! prøvde for ikke så lenge siden å smøre på 98% aloe vera-gel, og det ser ut til å fungere!!
Bustetroll Skrevet 7. september 2013 #9 Skrevet 7. september 2013 Både min bror og jeg hadde dette. Dro til legen og fikk de fjernet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå