Gå til innhold

Uregelmessige rier- når ringe føden

Anbefalte innlegg

Huff har ventet i hele dag på at riene skal bli regelmessige men enda så er de ikke d:( I tillegg føler ikke jeg at de er sterke nok. Må puste meg gjennom noen men mange klarer jeg å prate under. De varer også veldig kort. Kanskje 30-40 sek.

Bor 50 min kjøring unna sykehus. Fikk beskjed av lokal jordmor igår å ringe ambulanse dersom vannet gikk og ikke vente lenge hjemme med smerter. Dette fordi jeg har åpning på 2 cm og en 2 gangs.

Er tydelig i fødsel fordi det har kommet blod og slim i hele dag. I tillegg til utegelmessige rier. Men ikke aktiv fødsel enda. Hvor lenge skal jeg vente før jeg ringer føden?

Fortsetter under...

Har ingen gode råd, men latensfasen kan vare lenge er min erfaring, dessverre. Ville fokusert på når de fleste er rundt 4-5 minutter mellom og ringt føden for råd. Er det ingen endring til i morgen tidlig så ring for å komme inn til vurdering og stå på kravene! Jeg har begge gangene hatt svært dårlig fremgang og ved første fødsel tok det over tre døgn før jeg fikk drypp. Trenger ikke være rakettforsker for å forstå at både jeg og baby var utslitt sa han til slutt ble dratt ut med vakuum.

Andre gang gikk vannet og det var "heldigvis" møkkete, så da fikk jeg komme inn med en gang. Er veldig spent på hvordan det går denne gangen.

Jeg ville nok ventet til riene ble litt sterkere tror jeg. At de kom regelmessig med 6-7 min mellomrom og varer 60 sekunder. Men man vet jo aldri. :/ Plutselig kan vannet gå og da kan ting skje fort. Jeg ville nok ringt føden nå og hørt med dem.

Ingen gode råd eg heller...... Har sittet oppe med rier/ kynnere i hele natt..... Men som du sier,er ikkje så sterke,må puste igjennom noen men,her stopper de opp igjen...... Kjenner eg er sliten no....... men uansett,masse lykke til når det er i gang :)

Annonse

Babyen kom i går:) tok bare 5 timer fra første regelmessige rie til babyen var ute.

Enn blir sliten av modningsriene med de har tydeligvis effekt. Gikk hele dagen frem til jeg la meg med disse riene. Sov i 4 timer og våknet opp med rier.

Lykke til med nært forestående fødsel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...