Gå til innhold

Jenteaften og trenger hjelp :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger inspirasjon til mat og snacks på jenteaften som jeg skal ha neste lørdag. Vi blir ca 10 stykk.

Kom gjerne med ditt beste stalltips :D

Anonymous poster hash: 0c42d...1d4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tapas

Gode oster, Serranoskinke og godt brød

Cava eller Prosecco :) 

Skrevet

Hmmms lettes ikke værst dette :)

Noen flere forslag?

Skrevet

80-talls slager...ost,vin og kjeks. Eller taco. :-)

Anonymous poster hash: 2c7c0...e2f

Skrevet

pastasalat evt kyllingsalat med rundstykker (kjøpte, bakte eller hvitløksbaguetter) 

frukt med vaniljekesam til "dessert"

Anonymous poster hash: 80072...db6
Skrevet

sushi

thai kyllingsuppe

lasagne

reker, loff og hvitvin

Anonymous poster hash: 0f405...b44
Skrevet

Oii oi.... flere gode forslag som triggere sultfølelsen min nå assa :)

Men har et problem, at en av gjestene IKKE liker noe med reker, rå fisk m.m så jeg sliter litt der.

Og ikke liker hun salat. Blir småsprø av slike gjester som ikke liker ditt og datt i voksen alder. ( 36 +)

Skrevet

Og er det "ut" med cupcakes forresten? Er nemlig flere i nærheten som er dyktige på å lage dette. Eller skal jeg gå for sjokoladefontene med frukt kanskje? :)

Skrevet

Pleier å lage minivårruller. Kan fylle med det du liker av grønnsaker og kjøttdeig av svin, okse eller kylling. quesedilla med ulike typer ost, tapasboller, amadinepoteter "marinert med olivenolje og maldonsalt", grønnsaker og dipp, tzatziki, guacamole, foccatia med oliven og maldonsalt, ellers er det jo lett å frityrsteike ulike saker: Innbakte reker, innbakte grønnsaker, akker, poteter, mosarellasticks.

Glad i å lage fingermat :D

Skrevet

Hmmmm er det snart neste lørdag nå eller? Dette der hørtes jo helt nydelig ut :) Mye kan lages dagen i forveien forresten?

Skrevet

Hjemmelagde vårruller er nydelig godt. Kan lages lenge i forveien og fryses ned.

Anonymous poster hash: 902c1...9a1
Skrevet

Det meste av dette kan lages dagen i forveien. Lager du guacamole så bør du lage denne samme dagen, la steinen ligg i til du skal servere, o dekke godt til. Da slipper du at den blir missfarget :)

Tzatziki blir bedre om den står over natten...

Vårruller og andre ting som skal/kan frityrsteikes kan lages klart, men bør ikke steikes før rett før servering så du slipper at det blir seigt..

Tapasboller kan godt lages på forhånd, synes de er bedre om de får lang tid i tomatsausen.

Brød kan lages dagen før, og varmes opp rett før de kommer... Mye kan gjøres klart, og bare gjøre en siste finish...

quesedilla pleier jeg å lage av de minste tortillalefsene evt gorditas. Veldig godt til guacamolen. Gjør det enkelt, hiver på litt revet ost, bretter i to, pakker i folie, hiver i ovnen. Deler i to eller tre når de er ferdig etter få min og hiver på et fat.

Skrevet

Det meste av dette kan lages dagen i forveien. Lager du guacamole så bør du lage denne samme dagen, la steinen ligg i til du skal servere, o dekke godt til. Da slipper du at den blir missfarget :)

Tzatziki blir bedre om den står over natten...

Vårruller og andre ting som skal/kan frityrsteikes kan lages klart, men bør ikke steikes før rett før servering så du slipper at det blir seigt..

Tapasboller kan godt lages på forhånd, synes de er bedre om de får lang tid i tomatsausen.

Brød kan lages dagen før, og varmes opp rett før de kommer... Mye kan gjøres klart, og bare gjøre en siste finish...

quesedilla pleier jeg å lage av de minste tortillalefsene evt gorditas. Veldig godt til guacamolen. Gjør det enkelt, hiver på litt revet ost, bretter i to, pakker i folie, hiver i ovnen. Deler i to eller tre når de er ferdig etter få min og hiver på et fat.

Takker så mye for all info her altså. Du er en knupp :wub:

Det med avokadosteinen vissste jeg faktisk ikke. En lærdom rikere i dag også :)

Hva bruker du å servere av drikke?

Skrevet

Kommer helt an på hvem som kommer. Noen vil helst ha øl, noen vin, noen sprudlevann.

Jeg drikker ikke så mye vin selv, så det er mest mannen som tar seg av det, ellers har mange med seg selv det de liker.

Er glad i en jordbærsprudlesak som heter fresita, ellers har de en moscato som jeg er glad i på polet som koster nesten ingenting, eller riesling.

Ellers har jeg sånn kullsyremaskin, så fikser vann med bobler og noe smak.

Vann med agurk, og vann med appelsin.

Om du vil være litt fancy kan du lage sjokoladeskåler til å ha sjokolademousse eller sitrusmousse eller noe sånt i. Du tar ballonger i vannballongstørrelse, blåser opp, vasker og smører inn med fett av noe slag. Så smelter du sjokolade som du liker, lar den blir litt kald og enten dypper ballongen oppi, eller lar sjokoladen renne over bunnen på ballongen. Sett den til tørk på et brett kledd med bakepapir. Sett kaldt om du har plass så stivner de fortere. Gjenta to tre ganger, til du ikke kan se ballongen i bunnen lenger. Google sjokoladeskåler så finner du sikkert bilder :)

Skrevet

Makan til kreativitet på ei dame da :) Dette er noe jeg ikke hadde tenkt ut selv . Hmmm sjokoladeskåler faktisk. Løper rett inn til Herr. Google og sjekker ut :D

Skrevet

Skal også ha jentefest neste helg og vi skal lage tapas. Et par av de andre jentene skal hjelpe meg og vi lager litt enkel tapas sånn at vi ikke trenger tallerken men bare en serviett.

Vi skal bla ha foccotia med div dipper, dadler og aprikos med surret bacon, lefser med div full feks spekeskinke og smøreost.

Ellers skal jeg ha chips, dipp, litt nøtter, dessertskåler med litt sjokolade, smågodt ol. :D Gleder meg til neste helg merket jeg nå :))

Skrevet

Herlig med slike jenteaften :D Men hva slags dipper lager du til?

Skrevet

fks barbique (eller hvordan det lages), guacamole, salsa, hvitløksdressing, aioli. Disse kan jo også brukes til chipsen også :D

Bre til og google dipper/ dressinger så finner du massevis av oppskrifter :)

Skrevet

Hva skulle jeg gjort uten dere DIB damer? Bare lengter etter neste lørdag og håper uken kommer til å gå fort :D

Skrevet

Ingenting slår tapas.

Bacon-dadler

Asparges med serranoskinke og parmesan

Scampi marinert i ingefær, chili, hvitløk og olivenolje

Fylt minipaprika

Potetbåter

Tortillas

Laks

Kjøttboller eller biff skåret i biter og satt på tannpirker

Kebab

En salat

Foccacia

Av dipper/sauser ville jeg til dette hatt tzatsiki og sweet chili.

Skrevet

Til dessert er det etter mitt skjønn ingenting som slår en seig brownies med vaniljeis.

Skrevet

Oooh fikk noen bilder i hodet nå faktisk av denne maten. Har nemlig spist mye av dette ombord på Color Magic båten i Tapas Bar når den var der. Yummi B)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...