Gå til innhold

Endrometriose? (mulig noen ekle detaljer her..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har prøvd å søke litt selv på nett siden legen ikke har tatt meg så alvorlig.

Vet det igrunn er dumt, men har ikke kommet frem til noen mulig farlig sykdom i det minste.

Jeg bruker P-piller til daglig. Har likevel kraftige, langvarige og uregelmessig mens. Gjerne flere ganger i en syklus.

Smertene i venstre hofte, mage og korsrygg er verre under mens. Har mest lyst til å være hjemme når det står på. Stoler ikke på at bind/rtamponger holder til blødningene. Samtidig er jeg ofte kvalm, svimmel og uvel.

Har også mye vondt og ubehag med å puste på høyre siden fremme og bak. Hjelper merkelig nok å ligge på høyre side og strekke denne ut og opp slik at venstre side krøller seg innover. Dette er nok også mest eller bare til stede når blødningene er som verst.

Tarmen er også et kapittel for seg selv, og legen mente jeg kun led av irritabel tarm. Har også en litt mer aktiv blære enn andre. (Føler det selv..)

Leste på nett at alt dette kunne ha sammenheng med endrometriose. Dette er jo ikke farlig av seg selv, men ville ha hjulpet meg å vite hvorfor ting er slik når andre lurer på hva som feiler meg..

Noen som er plaget av noe lignende her..?

Anonymous poster hash: 83cc8...270

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at du har vært på ul og fått sjekket deg for cyster? Det kan være endometriose, men for og vite helt sikkert så må du ha en kikkehulloperasjon. Da får du diagnosen hvis de finner endo.Og de kan samtidig fjerne det. Hvis du har smerter og blødninger på p p piller, syns jeg du bør få henvisning til lapraskopi.

Skrevet

Ta kontakt med gynekolog, ikke alle fastleger som er helt med.

Kan jo be om henvisning pga uregelmessig mens.

Skrevet

Jeg synes noe av det høres ut som typiske endo-tegn, men mesteparten av det du beskriver vil jeg si er atypisk for endo.. Det kan hende det er flere ting som feiler deg på en gang.

Jeg har alvorlig endo, og er operert en gang hittil. Tegn her var: generell bakgrunnskvalme, umenneskelige smerter over halve syklusen, massiv blødning, besvimelse og oppkast og klarte ikke gå de tre første døgnene av mens, vondt i hodet, smerter ved samleie, infertilitet. Jeg er nå gravid og har det så utrolig deilig i kroppen, godt med pause fra det. Spent på hvordan jeg blir igjen etter fødsel.

Ikke gi deg før de kan si hva som feiler deg! Jeg dro rett til privat gynekolog, og etter det fikk jeg all hjelp jeg trengte.

Anonymous poster hash: 58b6b...09b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...