Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #1 Skrevet 7. september 2013 Vi bor i en enebolig som trenger en del oppgraderinger, både inne og ute. Det ligger midt i en vei, og det er litt nede i en dolp/dal. De barnefamiliene som bor der har veldig voksne foreldre, og de er alltid borte i helgene, da de har hytter og slikt. Lekeplassen er litt bortenfor, og det er oftest tomt der. Nå er det lagt ut tomannsbolig lengre oppe der vi bor. Nærmere skolen og barnehagen, og litt mer i et boligfelt. Lekeplassen er rett utenom døra, og det er blindvei. Det er pittelitt inne som trengs og tas, ellers er det fint. Er det idiotisk og gå ifra en enebolig til en tomannsbolig? tror dere vi vil angre oss?? Har noen gjort lignende før, og hvordan gikk det da? æsj, sånn i tvil... Anonymous poster hash: f97e7...f14
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #2 Skrevet 7. september 2013 Jeg bor i tomannsbolig og sparer for harde livet slik at jeg kan kjøpe enebolig om ikke så alt for lenge Anonymous poster hash: 2cf8e...9f6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #3 Skrevet 7. september 2013 Jeg bor i tomannsbolig og sparer for harde livet slik at jeg kan kjøpe enebolig om ikke så alt for lenge Anonymous poster hash: 2cf8e...9f6 Hva er det du ikke liker med å bo i tomannsbolig? :-) Anonymous poster hash: f97e7...f14
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #4 Skrevet 7. september 2013 Jeg bor i tomannsbolig og sparer for harde livet slik at jeg kan kjøpe enebolig om ikke så alt for lenge Anonymous poster hash: 2cf8e...9f6 Hva er det du ikke liker med å bo i tomannsbolig? :-) Anonymous poster hash: f97e7...f14 Å ha naboene så tett innpå seg, å dele hage, innsikt og utsikt fra hverandres veranda, alltid måtte ta hensyn til andre og å irritere seg over at andre ikke tar hensyn. Mye slikt finner man sikkert i nabolag med eneboliger også, men jeg er lei tomannsbolig og det å alltid være i hus med andre. Anonymous poster hash: 2cf8e...9f6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #5 Skrevet 7. september 2013 Jeg ville valgt tomannsboligen, i hvert fall hvis du vet at de i andre halvdelen er ok. Beliggenhet har så mye å si! Bor selv i rekkehus i et område hvor det kryr av barn, og ville aldri ha byttet det bort med egen hage. Anonymous poster hash: 79e9a...8e2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #6 Skrevet 7. september 2013 Er husene omtrent like store, eller må dere klare dere med mye mindre plass hvis dere flytter? Anonymous poster hash: 79e9a...8e2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #7 Skrevet 7. september 2013 Jeg bor i en stor enebolig som etterhvert er blitt alt for stor.Er blitt alene med barna og eldste har flyttet ut. Jeg ser etter leilighet eller tomannsbolig. Hadde absoutt valgt det hvis jeg var deg, sånn som du beskriver de to konkrete mulighetene. Anonymous poster hash: 1ea0d...673
DaTuMa Skrevet 7. september 2013 #8 Skrevet 7. september 2013 Vi bor i rekkehus. Liten hage på hver av oss og en felles. Masse unger og et rolig område. Vi ville ikke byttet det ut til fordel for enebolig. Men vi har bra naboer da, det har jo alt å si
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #9 Skrevet 7. september 2013 Er husene omtrent like store, eller må dere klare dere med mye mindre plass hvis dere flytter? Anonymous poster hash: 79e9a...8e2 Husene er like store ja. Også liker jeg planløsningen på tomannsboligen mye bedre enn eneboligen. I tomannsboligen er det tre soverom pluss bad oppe i andre etg. Stue og kjøkken og bad nede, pluss kjellerstue. Jeg liker at alle skal sove i samme etasje, og jeg liker at man kan gå rett ut i hage fra stue/hovedplan. Der vi bor nå er det to soverom nede, og et oppe, bak kjøkkenet liksom. Vi venter baby snart, og jeg ville syntes det hadde vært fælt å sove i en annen etasje enn barna når de er så små... det er sikkert filleting, men for meg er det ikke det.. mannen er ikke enig da, han mener det er tull...:-( Anonymous poster hash: f97e7...f14
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #10 Skrevet 7. september 2013 Er husene omtrent like store, eller må dere klare dere med mye mindre plass hvis dere flytter? Anonymous poster hash: 79e9a...8e2 Husene er like store ja. Også liker jeg planløsningen på tomannsboligen mye bedre enn eneboligen. I tomannsboligen er det tre soverom pluss bad oppe i andre etg. Stue og kjøkken og bad nede, pluss kjellerstue. Jeg liker at alle skal sove i samme etasje, og jeg liker at man kan gå rett ut i hage fra stue/hovedplan. Der vi bor nå er det to soverom nede, og et oppe, bak kjøkkenet liksom. Vi venter baby snart, og jeg ville syntes det hadde vært fælt å sove i en annen etasje enn barna når de er så små... det er sikkert filleting, men for meg er det ikke det.. mannen er ikke enig da, han mener det er tull...:-( Anonymous poster hash: f97e7...f14 Jge synes nesten ikke det er noe å lure på. Hadde helt klart foretrukket den tomannsboligen. Anonymous poster hash: 1ea0d...673
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #11 Skrevet 7. september 2013 Jeg bor i tomannsbolig og sparer for harde livet slik at jeg kan kjøpe enebolig om ikke så alt for lenge Anonymous poster hash: 2cf8e...9f6 Hva er det du ikke liker med å bo i tomannsbolig? :-) Anonymous poster hash: f97e7...f14 Å ha naboene så tett innpå seg, å dele hage, innsikt og utsikt fra hverandres veranda, alltid måtte ta hensyn til andre og å irritere seg over at andre ikke tar hensyn. Mye slikt finner man sikkert i nabolag med eneboliger også, men jeg er lei tomannsbolig og det å alltid være i hus med andre. Anonymous poster hash: 2cf8e...9f6 Enig! Anonymous poster hash: 9a84e...c8b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #12 Skrevet 7. september 2013 Er husene omtrent like store, eller må dere klare dere med mye mindre plass hvis dere flytter? Anonymous poster hash: 79e9a...8e2 Husene er like store ja. Også liker jeg planløsningen på tomannsboligen mye bedre enn eneboligen. I tomannsboligen er det tre soverom pluss bad oppe i andre etg. Stue og kjøkken og bad nede, pluss kjellerstue. Jeg liker at alle skal sove i samme etasje, og jeg liker at man kan gå rett ut i hage fra stue/hovedplan. Der vi bor nå er det to soverom nede, og et oppe, bak kjøkkenet liksom. Vi venter baby snart, og jeg ville syntes det hadde vært fælt å sove i en annen etasje enn barna når de er så små... det er sikkert filleting, men for meg er det ikke det.. mannen er ikke enig da, han mener det er tull...:-( Anonymous poster hash: f97e7...f14 Jge synes nesten ikke det er noe å lure på. Hadde helt klart foretrukket den tomannsboligen. Anonymous poster hash: 1ea0d...673 Grunnen til at jeg lurer litt er jo for at alle "drømmer" jo om enebolig, og nå har vi det. Men jeg var i tvil når vi kjøpte huset og hadde ikke den gode følelsen jeg har nå.. Men det blir jo tredje gang vi flytter på fem år og da i såfall, men til min unnskyldning føler jeg huset var litt bomkjøp.. blir aldri helt komfortabel her.. takk for synspunkt : Anonymous poster hash: f97e7...f14
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #13 Skrevet 8. september 2013 Blir glad for flere meninger.. :-) HI Anonymous poster hash: f97e7...f14
Tired mama Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 Er husene omtrent like store, eller må dere klare dere med mye mindre plass hvis dere flytter? Anonymous poster hash: 79e9a...8e2 Husene er like store ja. Også liker jeg planløsningen på tomannsboligen mye bedre enn eneboligen. I tomannsboligen er det tre soverom pluss bad oppe i andre etg. Stue og kjøkken og bad nede, pluss kjellerstue. Jeg liker at alle skal sove i samme etasje, og jeg liker at man kan gå rett ut i hage fra stue/hovedplan. Der vi bor nå er det to soverom nede, og et oppe, bak kjøkkenet liksom. Vi venter baby snart, og jeg ville syntes det hadde vært fælt å sove i en annen etasje enn barna når de er så små... det er sikkert filleting, men for meg er det ikke det.. mannen er ikke enig da, han mener det er tull...:-( Anonymous poster hash: f97e7...f14 Jge synes nesten ikke det er noe å lure på. Hadde helt klart foretrukket den tomannsboligen. Anonymous poster hash: 1ea0d...673 Grunnen til at jeg lurer litt er jo for at alle "drømmer" jo om enebolig, og nå har vi det. Men jeg var i tvil når vi kjøpte huset og hadde ikke den gode følelsen jeg har nå.. Men det blir jo tredje gang vi flytter på fem år og da i såfall, men til min unnskyldning føler jeg huset var litt bomkjøp.. blir aldri helt komfortabel her.. takk for synspunkt : Anonymous poster hash: f97e7...f14 Da går dere for tomannsboligen! :-)
Serepta Skrevet 8. september 2013 #15 Skrevet 8. september 2013 Vi bor i rekkehus og stortrives. Kommer aldri til å flytte. Ikke alle drømmer om enebolig. I ditt tilfelle hadde jeg glatt flyttet.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #16 Skrevet 8. september 2013 Er husene omtrent like store, eller må dere klare dere med mye mindre plass hvis dere flytter? Anonymous poster hash: 79e9a...8e2 Husene er like store ja. Også liker jeg planløsningen på tomannsboligen mye bedre enn eneboligen. I tomannsboligen er det tre soverom pluss bad oppe i andre etg. Stue og kjøkken og bad nede, pluss kjellerstue. Jeg liker at alle skal sove i samme etasje, og jeg liker at man kan gå rett ut i hage fra stue/hovedplan. Der vi bor nå er det to soverom nede, og et oppe, bak kjøkkenet liksom. Vi venter baby snart, og jeg ville syntes det hadde vært fælt å sove i en annen etasje enn barna når de er så små... det er sikkert filleting, men for meg er det ikke det.. mannen er ikke enig da, han mener det er tull...:-( Anonymous poster hash: f97e7...f14 Jeg ville gått for tomannsboligen! Anonymous poster hash: 79e9a...8e2
Kanutten83 Skrevet 8. september 2013 #17 Skrevet 8. september 2013 I ditt tilfelle hadde jeg valgt tomannsboligen uten problemer
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #18 Skrevet 8. september 2013 Jeg hadde tatt 2mannasboligen, jeg har aldri villet at hus, så at alle drømmer om hus stemmer nok ikke gjør det du syns passer best for deg og din familie Anonymous poster hash: ea48f...424
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #19 Skrevet 8. september 2013 I ditt tilfelle hadde jeg valgt tomannsboligen uten problemer Selv om det bare er 1 1/2 år siden vi kjøpte huset? ååh, jeg vil, men føler det er så tidlig og... men godt å høre meninger, og at det ikke er helt "høl i hue" og flytte fra enebolig til tomannsbolig..:-) Anonymous poster hash: f97e7...f14
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #20 Skrevet 8. september 2013 Nå vet ikke jeg grunnen til at dere har flyttet så mange ganger, men det er viktig å huske på at man aldri får en bolig som er perfekt. Så hvis dere flytter, synes jeg du skal prøve å slå deg til ro i det nye huset. Nei, dere får ikke så mye privatliv som dere har nå, det er prisen dere betaler for å få flere barn i nærheten og en bedre romløsning. Godt fire barna å ha en fast base fremover og ikke flytte igjen om et par år. Når det er sagt, så gjentar jeg igjen at jeg ville valgt tomannsboligen av de to, men bare dere vet hva som passer for deres familie. Anonymous poster hash: 79e9a...8e2
Brillefint - Jadda! Skrevet 8. september 2013 #21 Skrevet 8. september 2013 Vi bor i en enebolig som trenger en del oppgraderinger, både inne og ute. Det ligger midt i en vei, og det er litt nede i en dolp/dal. De barnefamiliene som bor der har veldig voksne foreldre, og de er alltid borte i helgene, da de har hytter og slikt. Lekeplassen er litt bortenfor, og det er oftest tomt der. Nå er det lagt ut tomannsbolig lengre oppe der vi bor. Nærmere skolen og barnehagen, og litt mer i et boligfelt. Lekeplassen er rett utenom døra, og det er blindvei. Det er pittelitt inne som trengs og tas, ellers er det fint. Er det idiotisk og gå ifra en enebolig til en tomannsbolig? tror dere vi vil angre oss?? Har noen gjort lignende før, og hvordan gikk det da? æsj, sånn i tvil... Anonymous poster hash: f97e7...f14 Jeg bor i en by. Og det ganske så sentralt. Tar 10 -15 min å sykle til sentrum. Vi gikk fra leilighet i borettslag til tomannsbolig for ett år siden. Det er privat eie. Hadde vi kjøpt enebolig hadde vi måttet kjøpt ei rønne. Fordeler:Vi har ok standard og bor oss ikke i hjel. Det er ingen oppussing som haster. Vi har en liten hage vi kan gjøre som vi selv ønsker med, samtidig er ikke hagen vår og naboenes delt med gjerde så alle leker fritt i hagene. Det er ikke mindre enn 5 gutter i alderen 4-7 år som "sokner" til Hagen vår. Det er så koselig. Og så bra!!! Jeg tror man irriterer seg over naboen uansett om man bor i enebolig eller ikke. Ulemper: innsyn og støy. Naboene er et stille og rolig gammelt ektepar. Så støyen kommer fra oss. Hvis jeg og mannen har en opphetet diskusjon så plager det meg at naboene hører oss. Samme hvis fireåringen klikker for noe og uler som en hyene.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #22 Skrevet 8. september 2013 Vi bor i en enebolig som trenger en del oppgraderinger, både inne og ute. Det ligger midt i en vei, og det er litt nede i en dolp/dal. De barnefamiliene som bor der har veldig voksne foreldre, og de er alltid borte i helgene, da de har hytter og slikt. Lekeplassen er litt bortenfor, og det er oftest tomt der. Nå er det lagt ut tomannsbolig lengre oppe der vi bor. Nærmere skolen og barnehagen, og litt mer i et boligfelt. Lekeplassen er rett utenom døra, og det er blindvei. Det er pittelitt inne som trengs og tas, ellers er det fint. Er det idiotisk og gå ifra en enebolig til en tomannsbolig? tror dere vi vil angre oss?? Har noen gjort lignende før, og hvordan gikk det da? æsj, sånn i tvil... Anonymous poster hash: f97e7...f14 Jeg bor i en by. Og det ganske så sentralt. Tar 10 -15 min å sykle til sentrum. Vi gikk fra leilighet i borettslag til tomannsbolig for ett år siden. Det er privat eie. Hadde vi kjøpt enebolig hadde vi måttet kjøpt ei rønne. Fordeler:Vi har ok standard og bor oss ikke i hjel. Det er ingen oppussing som haster. Vi har en liten hage vi kan gjøre som vi selv ønsker med, samtidig er ikke hagen vår og naboenes delt med gjerde så alle leker fritt i hagene. Det er ikke mindre enn 5 gutter i alderen 4-7 år som "sokner" til Hagen vår. Det er så koselig. Og så bra!!! Jeg tror man irriterer seg over naboen uansett om man bor i enebolig eller ikke. Ulemper: innsyn og støy. Naboene er et stille og rolig gammelt ektepar. Så støyen kommer fra oss. Hvis jeg og mannen har en opphetet diskusjon så plager det meg at naboene hører oss. Samme hvis fireåringen klikker for noe og uler som en hyene. Ja, ser den med at de hører oss ja.. takk for godt svar, ååh, så vanskelig :-) Anonymous poster hash: f97e7...f14
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #23 Skrevet 8. september 2013 Nå vet ikke jeg grunnen til at dere har flyttet så mange ganger, men det er viktig å huske på at man aldri får en bolig som er perfekt. Så hvis dere flytter, synes jeg du skal prøve å slå deg til ro i det nye huset. Nei, dere får ikke så mye privatliv som dere har nå, det er prisen dere betaler for å få flere barn i nærheten og en bedre romløsning. Godt fire barna å ha en fast base fremover og ikke flytte igjen om et par år. Når det er sagt, så gjentar jeg igjen at jeg ville valgt tomannsboligen av de to, men bare dere vet hva som passer for deres familie. Anonymous poster hash: 79e9a...8e2 Nei, det er for at vi bodde i en liten leilighet og ville ha større. Vi lette så mye, og tilslutt så tok vi nesten bare det vi "fikk" føler jeg. Og jeg var aldri 100 % fornøyd med huset... så jeg har aldri tenkt at "her skal vi bo resten av livet". Men enig i at man må slå seg til ro til slutt..og det er jo det jeg vil nå :-)takk for svar :-) Anonymous poster hash: f97e7...f14
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #24 Skrevet 8. september 2013 Tja. Vanskelig å si. Hvor langt er det mellom huset deres nå og tomannsboligen? Jeg selv hadde nok ikke flyttet. Jeg er veldig fornøyd med enebolig, og en kan jo gjøre hva man vil inne i huset med tanke på planløsing. Hvordan trives barna i huset? Anonymous poster hash: 4943b...58f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #25 Skrevet 8. september 2013 Tja. Vanskelig å si. Hvor langt er det mellom huset deres nå og tomannsboligen? Jeg selv hadde nok ikke flyttet. Jeg er veldig fornøyd med enebolig, og en kan jo gjøre hva man vil inne i huset med tanke på planløsing. Hvordan trives barna i huset? Anonymous poster hash: 4943b...58f Den tomannsboligen er mer nær butikk og barnehage enn eneboligen. Det er kanskje 500 meter i luftlinje i mellom.. vi har et barn nå og venter en til, han er bare 3 år enda, men han trives jo godt. Men det er jo ikke så mange i hans alder i gaten, og vi er ofte alene på lekeplassen. Tja, man kan jo gjøre mye, men ikke endre planløsningen til oss tror jeg. Det er stue, kjøkken, toalett og et soverom oppe. Bad, vaskerom, gang og to soverom nede. ååh, blir helt sprø av å tenke sånn på det. Jeg VIL jo være fornøyd med det vi har, men så tenker jeg litt på når barna skal ligge i en etasje og vi en annen... :-( Det kan jo være fordeler sikkert og med det.. Anonymous poster hash: f97e7...f14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå