Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #1 Skrevet 7. september 2013 Kanskje litt rart formulert overskrift, men jeg syntes det er så rart at noen velger å gjøre ting som ikke er bra for seg eller for barna. Da tenker jeg på f.eks. Valg av bil og bilseter. Det hjelper ikke å ha førsteklasses bilsete om man har et vrak av en bil, eller omvendt. Det var bare et eksempel. Hva syntes du det er rart at andre velger? Anonymous poster hash: bad1d...129
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #2 Skrevet 7. september 2013 Jeg syns det er rart at den fine Oslofamilien i gata her flyttet hit for å få mer tid med familien, også er barna på sfo til kl 16 selvom mor er hjemme. Samme familie har kjørt ut på den større veien her med et av barna på fanget i fremsetet. Siden alle ikke har råd til nye flott bil, så syns jeg ikke det er noe rart med feks bra seter i en eldre bil. Heller det enn både gammel bil og dårlig sikring i bilen. Anonymous poster hash: 2abfd...06c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #3 Skrevet 7. september 2013 Du skjønner at ikke alle har råd til ny bil? Skal de med dårlig bil kjøpe dårlig sete også da? Anonymous poster hash: 459d9...837
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #4 Skrevet 7. september 2013 Jeg reagerer på sånne som hun som sist var på Luksusfellen. Klager over at man ikke har råd til å gjøre noe med barna, men penger til alkohol og festing det har man. Jeg blir faktisk provosert over slike folk som prioriterer fest, alkohol, røyk og egenaktiviteter, og som samtidig sutrer over dårlig råd og at man ikke har råd til aktiviteter og kos med barna. Anonymous poster hash: a9a0d...f63
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #5 Skrevet 7. september 2013 Jeg synes det er rart med folk som jobber mest mulig (begge) for å rå til båt, hytte og bla bla bla mens barna er små. Ville heller prioritere å ha lite mens barna er små, og heller ha TID med barna. Anonymous poster hash: 6ddf3...b7b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #6 Skrevet 7. september 2013 Jeg synes det er rart med folk som jobber mest mulig (begge) for å rå til båt, hytte og bla bla bla mens barna er små. Ville heller prioritere å ha lite mens barna er små, og heller ha TID med barna.Anonymous poster hash: 6ddf3...b7b Det er jeg helt enig i. Anonymous poster hash: bad1d...129
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #7 Skrevet 7. september 2013 Du skjønner at ikke alle har råd til ny bil? Skal de med dårlig bil kjøpe dårlig sete også da? Anonymous poster hash: 459d9...837 Det handler om prioritering. Nyere bil er sikrere for barna ene et nytt og flott hus. Anonymous poster hash: bad1d...129
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #8 Skrevet 7. september 2013 Du skjønner at ikke alle har råd til ny bil? Skal de med dårlig bil kjøpe dårlig sete også da? Anonymous poster hash: 459d9...837 Det handler om prioritering. Nyere bil er sikrere for barna ene et nytt og flott hus. Anonymous poster hash: bad1d...129 Du vet at ikke alle har råd til hus engang? Om jeg skulle kjøpt ny bil så vil jeg måtte prioritere bort det meste siden jeg er student og har lav inntekt. Bil må vi ha for det går ikke buss her. Jeg har en god bil altså, men den er ikke ny, og ja, bilstolen er god. Men en ny bil har jeg ikke råd til. Anonymous poster hash: a9a0d...f63
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #9 Skrevet 7. september 2013 Du skjønner at ikke alle har råd til ny bil? Skal de med dårlig bil kjøpe dårlig sete også da? Anonymous poster hash: 459d9...837 Det handler om prioritering. Nyere bil er sikrere for barna ene et nytt og flott hus. Anonymous poster hash: bad1d...129 [/quote Så du mener at alle som kjører rundt i gammel bil har ett nytt og flott hus? Isåfall må du tre ned fra din store hvite hest og se deg rundt i landet. Og kanskje få noen til å lære deg virkeligheten . Anonymous poster hash: 0d9bc...ce5
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #10 Skrevet 7. september 2013 Synes det er rart med enkelte (slik som min svoger og svigerinne) som alltid klager på dårlig råd (ingen av dem har jobb - kun sosial penger) og må låne penger av familiemedlemmer hele tiden også skaffer de seg et barn til som var planlagt på toppen av de 3 de ikke kan forsørge.... Anonymous poster hash: 6273f...a8b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #11 Skrevet 7. september 2013 Du skjønner at ikke alle har råd til ny bil? Skal de med dårlig bil kjøpe dårlig sete også da? Anonymous poster hash: 459d9...837 Det handler om prioritering. Nyere bil er sikrere for barna ene et nytt og flott hus. Anonymous poster hash: bad1d...129 [/quote Så du mener at alle som kjører rundt i gammel bil har ett nytt og flott hus? Isåfall må du tre ned fra din store hvite hest og se deg rundt i landet. Og kanskje få noen til å lære deg virkeligheten . Anonymous poster hash: 0d9bc...ce5 Jeg skrev i hi at om man hadde et vrak av en bil, så hjelper det ikke å ha et flott nytt bilsete. Vrak og gammel bil trenger ikke å være det samme. Anonymous poster hash: bad1d...129
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #12 Skrevet 7. september 2013 Du skjønner at ikke alle har råd til ny bil? Skal de med dårlig bil kjøpe dårlig sete også da? Anonymous poster hash: 459d9...837 Det handler om prioritering. Nyere bil er sikrere for barna ene et nytt og flott hus. Anonymous poster hash: bad1d...129 Det handler virkelig ikke bare om prioritering!! Om du tror det er sånn for alle, trenger du en realitycheck! Det er kan faktisk være ganske sårende å høre for de som ikke sitter så godt i det, å høre fra deg at man nedprioriterer egne barns sikkerhet Anonymous poster hash: 434d5...9a1
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #13 Skrevet 7. september 2013 Selv skjønner jeg ikke at foreldre bruker bil med barna sine. Det finnes nesten ikke farligere ting å gjøre. Bruk bena eller ta bussen eller tog!! Anonymous poster hash: 8ed41...476
Mandala Skrevet 7. september 2013 #14 Skrevet 7. september 2013 (endret) Jeg skjønner ikke folk som syns alt er så farlig. Endret 7. september 2013 av Mandala
Gjest Visten Vrangskapning Skrevet 7. september 2013 #15 Skrevet 7. september 2013 Vel, jeg tenker det er bedre med førsteklasses bilstol i dårlig bil enn dårlig bilstol i dårlig bil? Jeg kjenner ingen som kjører rundt i gammel bil uten at det er en grunn til det, de færreste har lyst til å ferdes rundt i en -85 modell ford av ymse slag om de har råd til 'ordentlig bil'. Jeg forundres forresten over folks om kjøper hus for flere millioner og umiddelbart river ut kjøkken og bad og pusser opp det for flere hundre tusen, men som aldri har råd til å ta barna sine med i basseng, på bowling, kino, lekeland etc. fordi det er for dyrt.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. september 2013 #16 Skrevet 7. september 2013 Du skjønner at ikke alle har råd til ny bil? Skal de med dårlig bil kjøpe dårlig sete også da? Anonymous poster hash: 459d9...837 Det handler om prioritering. Nyere bil er sikrere for barna ene et nytt og flott hus. Anonymous poster hash: bad1d...129 Det handler virkelig ikke bare om prioritering!! Om du tror det er sånn for alle, trenger du en realitycheck! Det er kan faktisk være ganske sårende å høre for de som ikke sitter så godt i det, å høre fra deg at man nedprioriterer egne barns sikkerhet Anonymous poster hash: 434d5...9a1 Ikke ta alt i verste mening! Selvsagt handler det om prioritering, men det betyr ikke at alle prioriterer likt. Og det betyr slettes ikke at alle har likt utgangspunkt. De fleste prioriterer barns sikkerhet høyt, men man må ha klær på kroppen og mat på bordet også. Hvorfor prioritere det dyreste barnesetet når barnet sjelden sitter i bilen? Vi har to biler, og gode seter i den ene bilen, og mindre gode i den andre. Det er ikke bare penger det står på, men behov som skal prioriteres.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #17 Skrevet 7. september 2013 Du skjønner at ikke alle har råd til ny bil? Skal de med dårlig bil kjøpe dårlig sete også da? Anonymous poster hash: 459d9...837 Det handler om prioritering. Nyere bil er sikrere for barna ene et nytt og flott hus. Anonymous poster hash: bad1d...129 Og ingen bil er enda sikkrere. Anonymous poster hash: 8e733...bb6
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. september 2013 #18 Skrevet 7. september 2013 Du skjønner at ikke alle har råd til ny bil? Skal de med dårlig bil kjøpe dårlig sete også da? Anonymous poster hash: 459d9...837 Det handler om prioritering. Nyere bil er sikrere for barna ene et nytt og flott hus. Anonymous poster hash: bad1d...129 Og ingen bil er enda sikkrere. Anonymous poster hash: 8e733...bb6 Kommer vel an på hvordan du ser det. Myke trafikanter er tapere i en ulykke med kjøretøy. Det er på ingen måte sikrere å bare bli hjemme heller, da de fleste ulykker skjer i hjemmet
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #19 Skrevet 7. september 2013 Jeg skjønner ikke folk som prioritere sikker bil og gode seter, men samtidig lar ungene kjøre firhjuling! Det henger jo ikke sammen sikkerhetsmessig, men sansynlig vis synes de det er så gøy at de godtar risikoen. Anonymous poster hash: 8e733...bb6
Musemorbr / Skrevet 7. september 2013 #20 Skrevet 7. september 2013 Jeg stusset litt da "fattige" venner kjøpte seg splitter ny bobil. De kjører rundt i et vrak, og skulle ha spart til å kjøpe huset de bor i, et hus som for øyeblikket eies av hennes mor. Et hus de etter avtale skulle ha kjøpt til nå. Mange har hjulpet dem. Selv jeg, som var reelt fattig, lot dem arve tøy til guttene sine. Jeg trodde jo de slet med økonomien. Da lurer man på hvor prioriteringene er når de plutselig tar opp lån på noe slikt.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #21 Skrevet 7. september 2013 Selv skjønner jeg ikke at foreldre bruker bil med barna sine. Det finnes nesten ikke farligere ting å gjøre. Bruk bena eller ta bussen eller tog!! Anonymous poster hash: 8ed41...476 Ja, for det er jo mye bedre å legge kjøringen i andre sine hender. Stoler mer på meg selv enn andre. Anonymous poster hash: 1aa90...664
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #22 Skrevet 7. september 2013 Jeg syns det er rart at den fine Oslofamilien i gata her flyttet hit for å få mer tid med familien, også er barna på sfo til kl 16 selvom mor er hjemme. Samme familie har kjørt ut på den større veien her med et av barna på fanget i fremsetet. Siden alle ikke har råd til nye flott bil, så syns jeg ikke det er noe rart med feks bra seter i en eldre bil. Heller det enn både gammel bil og dårlig sikring i bilen. Anonymous poster hash: 2abfd...06c Da får både ungene og foreldrene mer tid sammen siden de kun er på sfo til 16.00 og mor får tid til det hun trenger tid til. Vet at mange tror jeg jobber redusert for å få bedre tid til ungen selv om jeg aldri har sagt det. Jeg jobber redusert siden jeg har kronisk sykdom. Anonymous poster hash: dae3b...e64
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #23 Skrevet 7. september 2013 Selv skjønner jeg ikke at foreldre bruker bil med barna sine. Det finnes nesten ikke farligere ting å gjøre. Bruk bena eller ta bussen eller tog!! Anonymous poster hash: 8ed41...476 Ja, for det er jo mye bedre å legge kjøringen i andre sine hender. Stoler mer på meg selv enn andre. Anonymous poster hash: 1aa90...664 Busser er store. Det er sjelden dødsulykker i buss. Dessuten legger du i høy grad kjøringen i andres hender om du kjører bil på veien. Anonymous poster hash: 8ed41...476
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #24 Skrevet 7. september 2013 Mannen min er mekaniker og reagerer ofte på slitte dekk, askebegeret er fullt i bilen og ungen sitter i boss.. Man trenger ikke ny bil for å prioritere sikkerhet.. Folk bryr seg kun om at bilen starter og får dem fra a til b. Dårlige bremser, utslitte dekk, falleferdig understell og farlig rust. Og dette kjører folk rundt med ungene i bilen.. Så "ny" bil trenger ikke å bety bedre sikkerhet.. Så en eldre bil som er tatt godt vare på kan være bedre en en ny bil som er tatt dårlig vare på. Anonymous poster hash: 4e46c...845
Denunge Skrevet 7. september 2013 #25 Skrevet 7. september 2013 Ei jeg vet om klager på at hun ikke kan ha barnet sitt begrunn av dårlig råd, derfor har far hovedomsorgen, men råd til å reise 5-6 turer til syden hvert år har hun!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå