Gå til innhold

3D-UL i uke 28 og ny termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har vi vært på 3D-UL i uke 28 og der så vi vår nydelige datter. Målingene viser termin 25.11.13 istedet for 02.12.13 som ble fastsatt på UL i uke 19. Hva forholder vi oss til? Estimert vekt 2.12.13 er 4100 g (!). Førstefødte var bare 3040 g og hun satt fast med skuldren så kjenner jeg får litt angst med tanke på overtid som da blir 3 uker (!) hvis de forholder seg til desemberterminen.

Noen med erfaringer og tanker rundt dette som kan dele de med meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Det er den terminen som du fikk i uke 19 du skal forholde deg til. De endrer aldri termin på målinger etter dette.

Er du bekymret så be om et møte på sykehuset så du får snakket om det og høre om du evt kan få bli igangsatt før termin. 

Og husk at slike estimeringer sjeldent stemmer ;)

Lykke til!

Skrevet

De vokser i rykk og napp rundt denne tiden, og fordi om den er estimert større enn det som skulle tilsi kan den like gjerne være "normal stor" om to uker. 

Min nr 2 var liten hele veien og ble estimert 2 hver uke fra uke 30, og den var da -25% den ene uka og - 15% den neste... 

Som hun andre sier forholder du deg til termin fra uke 19, og hvis lege/Jm misstenker stort barn mot slutten så vil du nok få en vekstestimering.. 

Jeg skal på det i uke 36, siden nr 2 var liten og nr 1 stor

Skrevet

Tusen takk for svar dere! Ble mye rolige nå :)

Skrevet

Jeg hadde 4d nå på torsdag da mente han også at jeg var en nesten to uker mer, men jeg vet når jeg ble gravid og babyer kan umulig vokse helt likt, de måler vel utifra en Ca skala . Han mente babyen veide nesten 3 kilo men sa at dette kunne variere fra Ca 300 gram fra eller til. Så de tar vel en Ca måling på dette stadiet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...