Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #1 Skrevet 7. september 2013 Gutten vår på 3 1/2 år har vært ca 3 mnd uten bleie nå. Han er flink til å tisse på do, men bæsjen kommer nesten alltid i trusa. Han har bæsjet i do ca 3 ganger. Jeg er lei av å vaske truser og bukser full med drit :/ Skal jeg ha på han bleie eller holde ut litt til? Andre tips? Det virker ikke som om han er redd for å bæsje i do... Anonymous poster hash: f168b...b58
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #2 Skrevet 7. september 2013 Gutten vår på 3 1/2 år har vært ca 3 mnd uten bleie nå. Han er flink til å tisse på do, men bæsjen kommer nesten alltid i trusa. Han har bæsjet i do ca 3 ganger. Jeg er lei av å vaske truser og bukser full med drit :/ Skal jeg ha på han bleie eller holde ut litt til? Andre tips? Det virker ikke som om han er redd for å bæsje i do... Anonymous poster hash: f168b...b58 Vil han bruke potte da? Vi hoppet over potta med vår 3 åring, og det gikk ikke:( Men da vi kjøpte potte begynte han å bæsje på den samme dag. Etter ca 4 uker gikk han på do, og ta tok vi potta vekk. Anonymous poster hash: 41bc1...ccb
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #3 Skrevet 7. september 2013 Han har prøvd potte også, men han virker likegyldig til om han sitter på potte eller do. Det bryr han seg liksom ikke om Problemet er at bæsjen alltid kommer i trusa. Han er veldig snar så vi rekker ikke ta han på do før det er for seint. Uansett, takk for tipset Anonymous poster hash: f168b...b58
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #4 Skrevet 7. september 2013 Hvordan reagerer han når han har bæsjet i buksen da? Litt tidlig å tenke enkoprese kanskje.. Anonymous poster hash: a781c...1c2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #5 Skrevet 7. september 2013 Forstår han at han må gi beskjed når han kjenner at han må bæsje? Om han ikke er redd for å gå på do, så handler det kanskje om at han ikke gidder å gi beskjed? Belønning funket fint for oss da jenta skulle slutte med bleie. Et ark med som hang på badet. Bæsjer hun på do fikk hun et klistremerke, bæsjet hun i trusa, fikk hun et kryss. Da kunne vi se hvor mange ganger hun hadde bæsja i do og hvor mange ganger i buksa. En hel dag med do bæsjing, stort sett bare en eller to ganger, gav en belønning i form av. Vaniljesaus på frukten etter barne tv, sove på storebror sitt rom, skype med mormor alene. Ikke begynn med bleie igjen. Lykke til Anonymous poster hash: 5ba90...0cd
Gustav Klitt Skrevet 7. september 2013 #6 Skrevet 7. september 2013 Prøv å google litt, og du vil se at problemstillingen slett ikke er ny :-) Vi hadde det samme problemet, og de sa i barnehagen også at det ikke er helt uvanlig. Jeg har ingen andre råd til deg enn å motivere og være tålmodig. Vi forsøkte det meste, men da han plutselig en dag begynte å bæsje på do/potte var det ikke knyttet til noe vi hadde gjort eller sagt (slik jeg oppfattet det, ihvertfall), han var bare klar. Det tok vel kanskje en måneds tid, hvis jeg regner fra da han var helt tørr om dagen.
Gustav Klitt Skrevet 7. september 2013 #7 Skrevet 7. september 2013 Vi begynte ikke med bleie igjen, forresten ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #8 Skrevet 7. september 2013 Hvordan reagerer han når han har bæsjet i buksen da? Litt tidlig å tenke enkoprese kanskje.. Anonymous poster hash: a781c...1c2 Det virker ikke som han syns det er særlig ubehagelig når det skjer. Jeg tror også at han kjenner når han må på do, for han sniker seg som regel unna oss akkurat mens han "gjør nr. 2". Men han er utrolig kjapp så det er vanskelig å ta fatt i han før det er for seint... :/ Anonymous poster hash: f168b...b58
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #9 Skrevet 7. september 2013 Forstår han at han må gi beskjed når han kjenner at han må bæsje? Om han ikke er redd for å gå på do, så handler det kanskje om at han ikke gidder å gi beskjed? Belønning funket fint for oss da jenta skulle slutte med bleie. Et ark med som hang på badet. Bæsjer hun på do fikk hun et klistremerke, bæsjet hun i trusa, fikk hun et kryss. Da kunne vi se hvor mange ganger hun hadde bæsja i do og hvor mange ganger i buksa. En hel dag med do bæsjing, stort sett bare en eller to ganger, gav en belønning i form av. Vaniljesaus på frukten etter barne tv, sove på storebror sitt rom, skype med mormor alene. Ikke begynn med bleie igjen. Lykke til Anonymous poster hash: 5ba90...0cd Jeg tror at han ikke gidder/ orker å gi beskjed, men kan ikke være helt sikker på årsaken. Han sniker seg unna og gjør det i ro og fred. Men som sagt er han utrolig rask med å snike seg bort, så får ikke tak i han før det er for seint Han har et klistermerkeskjema. Kanskje vi bør innføre kryss også, ja. Slik skjemaet vårt er nå så får han kun belønninger. Mulig det er noen svakheter med skjemaet vårt, da han må ha 7 klistermerker (bæsjet sju ganger) før han får premien - så han bør kanskje heller få en belønning med en gang etter han har bæsjet en gang? Tusen takk til dere som deler deres erfaringer Jeg tenker at han kanskje ikke er klar for det enda, og at det er derfor det skjer? Håper han plutselig innser at det er mye lettere for alle om han bare gjør fra seg i do Anonymous poster hash: f168b...b58
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #10 Skrevet 7. september 2013 Skjønner ikke hvorfor dere tar av bleia før ungen har lært å gjøre fra seg på do jeg? Hvorfor så dårlig tid? Anonymous poster hash: 1a966...792
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #11 Skrevet 7. september 2013 Opplevde nesten det samme med den ene sønnen vår. Men han hadde vært tørr en stund. Vi fikk tips om at han måtte skylle undertøytet selv etter "uhellene" sine. Men det funket ikke hos oss da han syntes at det var stas å kunne leke i "vann". Når vi dro bort så brukte han bleie, da det var lettere å ordne opp i. Etter et par ganger der vi drøyde med å skifte på han slik at han ble sår, så sluttet han med det. I forkant hadde vi prøvd alt av rosing, belønning osv uten hell. Husker ikke alderen hans, var nok et år eller to eldre. Men kan jo også være at han ikke er klar også da. Og kanskje la han få beholde bleia litt til. Anonymous poster hash: b0661...5c2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #12 Skrevet 7. september 2013 Opplevde nesten det samme med den ene sønnen vår. Men han hadde vært tørr en stund. Vi fikk tips om at han måtte skylle undertøytet selv etter "uhellene" sine. Men det funket ikke hos oss da han syntes at det var stas å kunne leke i "vann". Når vi dro bort så brukte han bleie, da det var lettere å ordne opp i. Etter et par ganger der vi drøyde med å skifte på han slik at han ble sår, så sluttet han med det. I forkant hadde vi prøvd alt av rosing, belønning osv uten hell. Husker ikke alderen hans, var nok et år eller to eldre. Men kan jo også være at han ikke er klar også da. Og kanskje la han få beholde bleia litt til. Anonymous poster hash: b0661...5c2 Dere LOT ham gå med bæsj i rompa til han ble sår?? Hva f... feiler det enkelte?! Anonymous poster hash: 696ec...f9f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #13 Skrevet 7. september 2013 Opplevde nesten det samme med den ene sønnen vår. Men han hadde vært tørr en stund. Vi fikk tips om at han måtte skylle undertøytet selv etter "uhellene" sine. Men det funket ikke hos oss da han syntes at det var stas å kunne leke i "vann". Når vi dro bort så brukte han bleie, da det var lettere å ordne opp i. Etter et par ganger der vi drøyde med å skifte på han slik at han ble sår, så sluttet han med det. I forkant hadde vi prøvd alt av rosing, belønning osv uten hell. Husker ikke alderen hans, var nok et år eller to eldre. Men kan jo også være at han ikke er klar også da. Og kanskje la han få beholde bleia litt til. Anonymous poster hash: b0661...5c2 Dere LOT ham gå med bæsj i rompa til han ble sår?? Hva f... feiler det enkelte?! Anonymous poster hash: 696ec...f9f Når den gutten var såpass stor, og det faktisk fungerte. Så ser jeg ikke problemet med å gjøre det de gjorde. Hadde vært noe annet med et lite barn. Anonymous poster hash: a4e2c...5ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå