Gå til innhold

Beste kjøtt til lapskaus (og beste oppskrift)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker best salt svineknoke, og lys lapskaus. Men hadde vært ok med noen andres gode oppskrifter også. Noen som vil dele?

Hvilket kjøtt liker du best å ha i?

Anonymous poster hash: b7ab9...616

Fortsetter under...

Skrevet

Se på Findus pakning i frysedisken. Bakpå "perfekt til lapskaus" grønnsaksblanding. Supergodt.

Skrevet

Trimings er kjempe godt. Lager utrolig god smak i hele lapskausen. Ellers vanlig suppekjøtt eller middagspølser.

Anonymous poster hash: 2b7e8...62b
Skrevet

Nordfjord kjøtt har en som heter "lettsaltet svinebog" eller noe slikt... der står "perfekt til lapskaus" på den og det er den ;-)

Skrevet

Eneste kjøttet jeg liker i lappskaus er hjemmelagde kjøttboller av storfe, eller svinekjøttdeig (jeg smaker ikke forskjell jeg) . Godt krydret, putte de oppi siste 5 minuttene 

Skrevet

jeg liker aller best trimmings :)

Annonse

Skrevet

jeg liker aller best trimmings :)

hva er trimmings?

jeg fikk forresten kun tak i oksekjøtt...(sosekjøtt)..Så jeg kjlpte litt kjøttpølse også. Håper det ikke blie så ille...

hi

Anonymous poster hash: b7ab9...616

Skrevet

Synes det beste er svinekjøtt: lettsalta sideflesk, salt knoke. Det er også nyyyydelig med salt lammekjøtt. Av grønnsaker bruker jeg: potet, purre, gulrot, kålrot og sellerirot.

Pleier å ha i litt dijonsennep el grov sennep i. Også litt grønnsaksbuljong. Nam, det fikk jeg lyst på!

Anonymous poster hash: 814a9...662

Skrevet

trimmings er salt svinekjøtt i biter :)

Skrevet

Veldig godt med svineknoke (lettsaltet) eller oksebog + ekstra bein som fås frosne. Koker kjøttet med laurbærblader og pepperkorn.

Har i godt med alle mulige rotfrukter; kålrot, sellerirot, persillerot, pastinakk, gulrot, potet, hvitkål og purre. De siste to kommer jeg i når de andre grønnsakene er nesten kokt. 

Krydrer ellers bare med maggi suppekrydder (sånt glas), salt om det trengs og evt pepper og persille.

Lys lapskaus begge deler, selvom det kanskje er mer som suppe?

Har prøvd å ha i kjøttpølse men det synes jeg ikke var noe særlig for å være helt ærlig.

Anonymous poster hash: 1d35e...262
Skrevet

Salt svinekjøtt eller oksekjøtt .. Og med skikkelig god, hjemmelaget saus i bunn! Nam!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...